Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus (02) 2633 4777.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus (02) 2633 4777."— Esityksen transkriptio:

1 Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus www.aikuiskoulutus.fi aikuiskoulutus@turkuai.fi (02) 2633 4777

2 PALVELUN LAATU Ilo palvella - ilo osoittaa vieraanvaraisuutta ”Vieraanvaraiset ihmiset pääsevät taivaaseen. Taivas on siis täynnä kunniakrouvareita ja muita palvelualan ihmisiä. Yhdessäolo on mukavaa ja siksi ihmiset ovat muuttaneet kaupunkeihin elääkseen yhdessä,. Voidakseen olla vielä läheisemmin yhdessä, he ovat perustaneet kaupunkeihinsa kievareita, majapaikkoja ja kapakoita”. www.aikuiskoulutus.fi aikuiskoulutus@turkuai.fi (02) 2633 4777

3 Hyvä palvelu – mitä se on? Asiakkaan kohtaamista palvelutapahtumassa Henkilökohtaista viestittämistä Tervehtimistä ja hyvästelemistä Sanatonta viestintää Aikataulussa pysymistä Luottamuksen säilyttämistä Hyvän tunnelman luomista

4 Ihmiseltä ihmiselle Palvelussa on järjen lisäksi kysymys myös tunteesta. ”Ilme tarttuu. Tunne kopioituu. Hymy ei maksa mitään.” Palvelu on ainutkertaista. Se kulutetaan tässä ja nyt

5 Miten tuotetaan laadukkaita palveluja? Annetaan asiakkaan äänen kuulua Pyydetään palautetta Opitaan palautteesta Hyödynnetään palaute toiminnassa Palkataan laadukkaita palvelujen tuottajia

6 Miten palkataan laadukkaita palvelujen tuottajia? Yrityskuva ja maine luodaan yrityksissä. Hyvää mainetta ei luoda tavoitteilla eikä julistuksilla, vaan koko yrityksen tavalla toimia.

7 Yrityskuvaan ja maineeseen vaikuttavat: YRITYKSEN MAINE ON SUURI KILPAILUVALTTI Yrityksen julkinen kuva; MIELIKUVAT, TARINAT Yrityksen taloudellinen menestys Johtamistapa Tunteisiin vetoavuus Kiinnostavuus Yleinen toimintatapa

8 Palvelukyky Palvelu on asenne Palvelu on koko elämän tarkoitus Palvelutapahtumassa kaiken keskipisteenä on asiakas Ratkaisevassa asemassa positiivinen ote työntekoon – asenne ratkaisee

9 Pienet asiat tekevät suuren vaikutuksen Pienet asiat välittävät viestin; haluamme olla ammattilaisia Ainoa tapa ennakoida tulevaisuutta, on luoda se itse Voimme parantaa ja tehostaa nykyistä palvelutasoa huomattavasti: kilpailukyky paranee kilpailijoidenkin on pakko toimia

10 www.aikuiskoulutus.fi aikuiskoulutus@turkuai.fi (02) 2633 4777 Tekemisen meininki!

11 PALVELEVAT YRITYKSET Voittoa tavoittelevat yritykset Voittoa tavoittelemattomat yritykset Molemmat tarvitsevat pysyvän tarkoituksen Molemmille ratkaisevan tärkeää sosiaalinen perustehtävä Molemmilla tarve muuttua maailman muuttuessa

12 Olemassa olon oikeutus Yleishyödylliset yritykset perustetaan usein tietyn ongelman ratkaisemiseksi Monet yritykset perustetaan loistoidean tai markkinamahdollisuuden hyödyntämiseksi PERUSTEHTÄVÄ MIELESSÄ SOPEUDUTTAVA RAJUIHIN MUUTOKSIIN JA KIRISTYVÄÄN KILPAILUUN!

13 Julkinen sektori työnantajana Hyvin toimivat ja ammattitaitoisesti tuotetut julkiset palvelut luovat toimintaedellytyksiä elinkeinoelämälle. Yrityksen menestys riippuu työntekijöiden suorituksista.

14 Miksi joku onnistuu työsuorituksessa ja joku toinen taas ei? Kyvyt Ponnistelun määrä Halusta palvella Avoimuudesta ja luottamuksesta Palautteesta ja palkitsemisesta Työstä nauttimisesta

15 Miksi yrityksissä ei poksautella samppanjapulloja? Moitteettoman oleskelun kulttuuri; kun ei tee mitään, ei tee myöskään virheitä. Ei investoida, ei innovoida, ei vallata uusia markkinoita. Ei kehitetä uutta ja uudenlaista toimintaa. KARSITAAN KULUJA!

16 Muistatko? Kilpailu tulevaisuuden osaajista – esim. kunnat tarvitsevat 2010 mennessä 150 000 uutta ammattilaista! Palvelualat ratkaisevat Suomen työllisyys kysymyksen.

17 Palveluyrityksen avain menestykseen: Pätevä ja erikoistunut henkilöstö Parannettava työnantajakuvaa Luotava hyviä käytäntöjä Pyrittävä erottumaan

18 Mitä tarvitaan? Tarvitaan luovuutta ja innovatiivisuutta. Tarvitaan uusia palveluita, joustavia työaikoja, joustavaa työyhteisön toimintaa. Tarvitaan palvelutuotannon ongelmien ratkaisemiseksi rohkaisua ja tukea sekä tavanomaisesta poikkeavaa ajattelutapaa. Tarvitaan osaavaa henkilöstöä.

19 Pidä hatusta kiinni …sillä elämä on matka ja juuri nyt me olemme matkalla kohti parempaa minää ja uusia kokemuksia. Olennaista on tietää, minne olemme matkalla ja miten teemme matkastamme mahdollisimman monipuolisen. Yksi on ylitse muiden; ihminen, joka on tulevaisuuteen orientoitunut. Ilman tulevaisuutta ei toiminnalla ole merkitystä tai mieltä

20 Ajan kolme ulottuvuutta Menneisyys Nykyisyys Tulevaisuus Tehdään yhdessä laadukkaiden palvelujen tulevaisuus – onnellisten, menestyvien yritysten tulevaisuus.


Lataa ppt "Ollaan hyvää pataa ja menestytään Tarja Haranen Turun ammatti-instituutti aikuiskoulutus (02) 2633 4777."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google