MINNO® Innovation Project 24.1.2014. Agenda (Finnish)  9.15-9.30 Tyttöjen Nicehearts -toiminta, ohjaavat opettajat Tiina Karihtala ja Tuija Ruismäki.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

ohje kuunteluanalyysiin
Apuverbien tehtävä on auttaa
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
Suomalaisia perinneleikkejä
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Vaillinaiset apuverbit: can
MINNO® Innovation Project Laura-Maija Hero Culture & Wellbeing.
Monialaisia Innovaatioprojekteja
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
Lauseen sanajärjestys
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Suomi 1A Torstai Runebergin päivä Johan Ludvig Runeberg ( ): suomalainen kirjailija. Suomenruotsalainen: hänen äidinkieli oli.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’
Suomi 1A Torstai 11. helmikuuta Ystävänpäivä 14. helmikuuta.
Suomi 1A Tiistai Selkouutiset
Epäsuora kerronta Reported speech. Mitä muutoksia tapahtuu, kun suora kerronta muutetaan epäsuoraksi? Suora kerronta: “I love you,” Ed said to Mia. Epäsuora.
Infinitiivi + to-partikkeli
EPÄSUORA KERRONTA Reported speech.
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Survival Finnish REVONTULET.
Kysymysten muodostaminen
Heippa taas! Kiva nähdä!.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Yleispreesens Ja be ja have -verbit.
Interrogative sentences
EPÄSUORA KERRONTA Reported speech.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Vaillinaiset apuverbit: can
Suomi 1B 10. tunti Sanni Heinzmann.
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
TUNTEITA, MUSAA JA ENKKUA DIGILAITTEITA HYÖDYNTÄEN
Muodolliset subjektit: ’it’ ja ’there’
YLEISPREESENS.
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
Muodollinen subjekti IT / THERE -LAUSEET.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Shortened clauses / sentences
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
IMPERFEKTI (teki, tapahtui)
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Rakennusautomaatioyhdistys (RAY, “Building Automation Organization”) Sauna & introduction of Aalto University’s intelligent building technology pilot.
COMMON FINNISH WORDS.
Optional A2 languages.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
The Game Due: Wednesday, July 21st.
© Haaga-Helia StartUp School
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
My final comments to you can be summarized as the three Ps:
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
What is Ethics?.
NoodleTools: How to Cite
Beekeeping at ctjs By Qarnayn
Project Title By Design and format everything as you see fit. Make it look visually appealing, professional and easy to understand. Don't get too crazy.
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovation Project

Agenda (Finnish)  Tyttöjen Nicehearts -toiminta, ohjaavat opettajat Tiina Karihtala ja Tuija Ruismäki  Reittejä hyvinvointialan yrittäjyyteen, Hyrrät - hanke, ohjaava opettaja Eero Kokko  Myllypuron hybridikampus, Metropolian Kampus-tiimi, ohjaavat opettajat Kajsa Sten ja Kaarina Pirilä  Hyvinvoinnin haasteet tänä päivänä, ohjaavat opettajat Ulla Saukkonen ja Soile Bergström  Kouluikäisten Tule Terveys tapahtuma, Suomen Tule ry (Johanna Kujala), ohjaava opettaja Mirka Peththahandi  Tauko Kalvosarjan tekijän nimi

Agenda (English briefs)  Mental health art week, Mielenterveysseura, ohjaavat opettajat Päivi Eskelinen- Roos ja Katriina Rantala-Nenonen  School project, Viherkallion koulu, (English&Finnish) menthor Beth Torcivia  Musiikkiteatteri Kapsäkki: Summer use? (English&Finnish), Marko Puro  Helsingin yrittäjät (English&Finnish), Sami Huohvanainen & Teija Voudinmäki  Two briefs, "Pop in a Boutigue" & "Entrepreneurship to Helsinki" (English)  Myrskyvaroitus ry. projekti ilmastomuutos- tietoisuuden lisäämiseksi, English&Finnish, Sami Huohvanainen Kalvosarjan tekijän nimi3

World Café – Goal: 1000 ideas  Choose a table  You will stay 4 minutes in one table > go to next table when you hear ”time!”  Brainstorm lots of ideas  No critique!  You have a mentor who writes down ideas  Build on other people’s ideas.  Note: English tables are marked !  Suomenkieliset voivat valita englanniksi tehtävän projektin! Kompensoidaan työtunneissa !  Mentor! Please, send the list of ideas: Kalvosarjan tekijän nimi4

Find a project table Go near a table = choose the most interesting project challenge! Kalvosarjan tekijän nimi5

Write 2 papers ME!  My name, , field of study  What kind of a project team member I am?  What I know, what I can do? Kalvosarjan tekijän nimi6 WANTED!  I need in my team:  Skills, attitude, knowledge Put on your chest Put on your back

Example ME!  Maija Hero, laura- cultural managementlaura-  Project manager type, organizer, creative comms person  I know how to produce events, graphic design, management Kalvosarjan tekijän nimi7 WANTED!  I need in my team:  Secretary, reseacher, designers & artists, health people  Can do –attitude & efficient, result oriented people  parties  Someone who has a car & cottage

FORM MULTIDICIPLINARY TEAMS!  Read Me! & Wanted! Papers: find competencies that you would need in a dream team  5 persons in one team  Multidiciplinary!!  Collect the ME! Papers of your dream team > give to your mentor  Agree a way to communicate & manage the team.  Ask your mentor:  When & where the project starts 7.2? Kalvosarjan tekijän nimi8