ARKIONNELLISUUS
OLI OLTAVA TARPEEKSI VAHVA TUNNUSTAMAAN TODELLISUUDEN
Työttömyysluvut vuosina 1989 – Tilastokeskus 10/2003
PALUU ALKUPERÄISEEN LIIKEIDEAAN
MARIMEKON PERUSLIIKEIDEA Marimekko on designtalo, jossa suunnittelu, design, on ylinnä organisaatiossa; koko organisaatio palvelee suunnittelua Marimekkoon palkataan vain alansa parhaita suunnittelijoita Jokaisen Marimekko-tuotteen täytyy lunastaa oma design- arvonsa Kaikki Marimekko-tuotteet ovat käyttötavaroita, Marimekko tekee ”kaunista arkea” Laatu on yksi tärkeimmistä tavoitteista kaikissa toiminnoissa, kaikilla tasoilla
MARIMEKON TUOTTEEN TULEE OLLA Omaleimainen Toimivaa designia Volyymia (pienissä sarjoissa) Suomalaisuutta Oikeassa hinta-laatusuhteessa
YRITYSKUVAA EI LUODA SUURILLA SANOILLA, VAAN TEOILLA
Vuosi 2003 Konsernin liikevoitto parani 37 % ja oli 8,8 milj.euroa. Liikevaihto kasvoi 14,7 % ja oli 56,6 milj. euroa. Tilikauden voitto verojen jälkeen kasvoi 38 % ja oli 6,0 milj. euroa. Osakekohtainen tulos nousi 38 % Omavaraisuusaste nousi 65 %:iin Keskimääräinen henkilöstön määrä kasvoi 6,9 %
Uuden Marimekon perusperiaatteet Tärkeintä on ollut yhdessä tekeminen. Työntekijät ovat yrityksen tärkein pääoma. Työilmapiirin hengessä ystävyys on ollut valtaa tärkeämpää. Luovuudelle annetaan vapaus, mutta siitä seuraa myös aina vastuu. Yksi tärkeimpiä tavoitteitamme on henkilöstön arkionnellisuus.
SE, MIKÄ LÄHTEE SYDÄMESTÄ SYTYTTÄÄ SYDÄMET