XNA peliohjelmointi
XNA Perustuu Microsoftin kehittämään.NET- arkkitehtuuriin ja C#-kieleen. XNA:lla tehdyt pelit toimivat Windows ja XBOX360-alustoilla.
2D-peleissä käytetyt muuttujat Yleisimmät käytetyt muuttujat 2D-peleissä XNA:lla int, kokonaisluku esim. 2, 4, 256 float, liukuluku esim. 3.14f, 9.86f vector2, kaksiulotteinen vektori, määrittää tietyn paikan ruudulla ( 300, 250 ) Texture2D, määrittää piirrettävän kaksiulotteisen kuvan, XNAssa kuva ladataan tähän muuttujaan. int[ ], kokonaislukutaulukko
Yleiset operaatiot ++, lisää lukuun ykkösen --, vähentää luvusta ykkösen &&, AND-operaatio ||, OR-operaatio =, sijoitusoperaatio ==, vertailuoperaatio
IF ehtolause if ( ehdollinen muuttuja == ehto ) { //tehdään jotain }
For-silmukka For( int i = 0; i < 10; i++ ) { //käydään läpi taulukkoa tai muuta vastaavaa }