ohje kuunteluanalyysiin

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

Muutamia käsitteitätMyn1 Muutamia käsitteitä •Perintä (inheritance) on luokkien välinen suhde, jossa johdettu luokka (subclass, derived class) perii kantaluokan,
Millainen sää Espoossa on nyt. Mikä on sinun kotikaupunki
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
IML Finnish Level 1 Kuinka voit? Kappale 10.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Voima ja liike.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Puhutaan Suomea! IML FINNISH LEVEL 1.
ENA1 Today’s Special. Muotoseikkoja koko nimi oikeaan yläkulmaan, myös ryhmä otsikkoon numero; ei alleviivausta kolme tekstikappaletta älä tee mitään.
Today’s Special ENA5 Fall älä jaa sanoja otsikon numero (älä muuta otsikkoa) sanamäärä ei saa ylittyä liikaa! sanaston monipuolisuus! ajattelun.
Lauseen sanajärjestys
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Bohemian opinion (1570) Finnish opinion (northern lights (aurora borealis) = ”revontulet” which is ”fires of fox”)
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
Suomi 1A Tiistai Selkouutiset
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Infinitiivi + to-partikkeli
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
SANAJÄRJESTYS.
Reports in Apply / eAge system
Kysymysten muodostaminen
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Interrogative sentences
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Miten kerrotaan tekemisestä?
Words of quantity Open Road 6 pp
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Buy Gabapentin For Dogs Uk
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
What is Direct Carrier Billing?
TUNTEITA, MUSAA JA ENKKUA DIGILAITTEITA HYÖDYNTÄEN
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
MyData – asiakas keskiöön
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Piirrä muotokuva itsestäsi tai kaveristasi
Introduction to decision analysis
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
© Haaga-Helia StartUp School
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

ohje kuunteluanalyysiin

Olet valinnut taidemusiikkia kuunneltavaksi Tärkein tavoite sinulla on kuuntelun kautta sisäistää/tulkita musiikkia. The main target is to analyse music via listening Tähän apuna voit käyttää musiikin elementtejä jäsentämään analyysiasi. Elements of music are your tools for investigation.

musical elements/ musiikin elementit harmonia/ harmony melodia/melody rakenne/structure sointiväri/ tonecolor rytmi/rhythm

RYTMI tutki kuuntelemalla ja piirtämällä kappaleen rytmiikkaa. Yritä hahmottaa pääpiirteet rytmistä ja pyri havainnollistamaan rytmiä joko kuvalla, nuottimerkeillä tai muulla itselle parhaalla tavalla. Soita rytmin mukana! Try to draw a ”rhytmical” picture of music which you´ve selected to listen. Can you find one base rhythm or are there a lot of different styles mixed together? Play along!

MELODIA millaisessa asemassa melodia on teoksessasi? Onko kuunneltavassa kappaleessa yksi päämelodia vai voiko siitä löytää useampia melodioita? Piirrä myös melodiasta kuva What is the role of the melody in your piece of music? Can you find many melodies, or is there only one? Draw also a picture of the melody

STRUCTURE/RAKENNE, +SOINTIVÄRI; HARMONIA Nyt tehtäväsi on hahmottaa kappale kokonaisuutena. Miten sen osat jäsentyvät, ja onko se selkeä vai monimutkainen? miten teet rakenteen tulkinnan? Voit kirjoittaa siitä runon, tarinan, tehdä kuvan jne. tarkoituksena pukea kappale visuaaliseen muotoon! What kind of structure is there in your music? How many parts, and is it complicated? how would you do this task?? You can write a poem, a story, draw a picture... the idea is to make this music in visual form.

tyyli/style Miltä ajalta kappaleesi on? Miten se kuvastaa sen ajan tyyliä? Katso omia tulkintojasi, löydätkö sieltä joitakin piirteitä jotka ovat tyypillisiä juuri tämän ajan taiteelle (yleisiä) Millaiseen ajanjaksoon maailman historiassa musiikki sijoittuu, mitä merkittävää silloin tapahtui? (2asiaa)

style.. Which style is your music? Does it fit in some special style? What is typical of this kind of music? Which era does this music belong to? What happened in the World at that time? (2 things at least)