LOL- Lievästi Outoa Liiketoimintaa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/ Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry.
Advertisements

Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
STARTUP DESIGN - Muotoiluosaamista yritysneuvontaan Kaisa Sibelius
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Ylioppilaskokelaiden aikataulua syksy kevät 2013
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Suunnitteluyhteistyö HAMK ja Hämeen Puuverkko Oy Jukka Nummminen.
Tukevasti alkuun, vahvasti kasvuun –hanke, Helsinki
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
LOL- Lievästi Outoa Liiketoimintaa Ohjausryhmä
Vanhempainilta Blackbirds -00 Kausi Kausi
Digioppi Kick-off Yleistä:  Omnialle ja Varialle on myönnetty € käytettäväksi Digioppi- hankkeen kustannuksiin. Kokonaisbudjetti on.
Yrittäjätalon imago 1. Imagon suunnittelua ­1.6. aloituspalaveri ­20.6. taustamateriaali opiskelijoille, aikataulutus ­Elo-syyskuu: taustamateriaalin.
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Teknillinen korkeakoulu Tietoliikenneohjelmistojen ja multimedian laboratorio Calypso IP Calypso IP Tilannekatsaus
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Markku Hupli Eksoten tammi-syyskuun tulos ja ennuste 2010.
YVISTÄ ENERGIAA YRITTÄJYYSKASVATUKSEEN! Ohjausryhmän 7. kokous , klo 10 – Pellervo-seura, Helsinki.
Tammi 01 heinä 07 kesä 06 helmi 02 maalis 03 huhti 04 touko 05 marras 11 loka 10 syys 09 elo 08 joulu 12 Rangers - Kesäleirien suunnittelu ja tilojen varaaminen.
Hyvinvointikertomus ja hyvinvointijohtaminen – oulun kaupunki
Internetsivujen uudistaminen Konsepti ja vaativuusmäärittely / raportin luonnos (päivitetty )
Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät Seinäjoki Puheenjohtaja Jyrki Mäkynen.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
SalesPeople Finland Oy: Tavoitteet
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Työllisyyspoliittista avustusta saavat hankkeet
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea NOPS –hanke Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa Hankkeen esittely.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Kuinka hoidan sihteerin tehtävät
Digioppi Ohjausryhmä
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma / Ohjausryhmä Eveliina Ojala Tilaisuus, Paikka päiväys.
Osaava Uusimaa Salla Koivunen. Tavoitteet Oppilaitosten tarjonnan asiakaslähtöinen kehittäminen –Pääroolissa koulutusten ja kehittämishankkeiden.
Aihe 1. -hanke Nelivuotinen ( ) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä.
Kuukausi-rock Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesäkuu,
Taide- ja kulttuuriavustukset
Henkilöstön rekrytointi lv
PEKE 2017 LAPE-päivät Lape-päivät
VUOSIKELLO 2014 TAMMI vuosiraportointi 2013 HELMI koordinaattorikokous
Uudenmaan LAPE 2017 Hanke käynnistyy
Talousarvio strategian toteuttajana, vuosikello (esimerkkinä Oulu)
Merirauman koulun hyvinvointi-vuosikello
Change Day -suunnitelma:
Uudenmaan LAPE 2017 Hanke käynnistyy TYÖPAJA
Oppilaaksiotto 2017 – 1.luokka
Toiminnan suunnittelu TSPK tavoite
VAAROJEN TUNNISTAMINEN
Tiekartan tarkoitus Tiekartta on riittävän karkealla tasolla mielellään yhden sivun tiivistetty yhteenveto hankkeen kulusta, joka on kuvattu selkeästi,
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
Ohjausryhmä , pöytäkirjan liite 1B Työsuunnitelman liite
Oulun yhdistyksen alustava vuosikello 2017
Konsensussopimuksen tiekartta: Mistä kokoustetaan?
Wessman Jenni, Ullgren-Lajunen Sari Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Talouden ja toiminnan vuosikello Inarin kunta (päivitys /pk)
HOAY:n yhteysopettajapäivät
Lukuliike –koulukampanjan vuosikello
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Tarjouspyynnön mallipohja
PSR tilitysrytmi v Huhti Maalis Touko Helmi Kesä Tammi Heinä
VUOSIKELLO 2019 Juankosken pitäjäraati
VUOSIKELLO 2019 Maaningan pitäjäraati
Yleisavustusten tilitysrytmi v. 2011
Marttayhdistyksen vuosikello
Datahubin tietokonversio
Esityksen transkriptio:

LOL- Lievästi Outoa Liiketoimintaa Ohjausryhmä 25.4.2012

Lievästi Outoa Liiketoimintaa (LOL): LOL (Lievästi Outoa Liiketoimintaa) on Uudenmaan liiton maakunnan kehittämisrahalla rahoitettu hanke, jossa rakennetaan sosiaalista mediaa hyödyntävä peli Hankkeessa rakennetaan opiskelijoiden ja yritysten välinen yhteisö, joka toimii pelinomaisesti Pelin tarkoituksena on valjastaa eri oppilaitosten opiskelijatiimit ratkomaan yritysten peliin ilmoittamia, suuria ja pieniä ongelmia InnoOmnian Innomerkkarit, Laurean liiketalouden opiskelijat ja Kasavuoren koulun opiskelijat toimivat pelaajan roolissa Hanke lisää yrittäjien sosiaalisen median osaamista ja tuottaa mm. luovia ratkaisuja yrittäjien ongelmiin tiimien avulla Opiskelijoiden ongelmanratkaisuhalukkuus lisääntyy ja työelämäyhteistyö paranee

Hankkeen toteuttavat: InnoOmnia Laurea ammattikorkeakoulu Kauniaisten Kasavuoren koulu

LOL -aikajana Tammi-maalis 2012 Huhti-kesä 2012 Heinä- syys 2012 Loka-joulu 2012 Tammi-maalis 2013 Tammi Helmi Maalis Huhti Touko Kesä Heinä Elo Syys Loka Marras Joulu Tammi Helmi Maalis Toteuttajien tapaamiset ja yleisten toimintatapojen määrittely 27.3. Mimmi ja Satu Oma Yritys- messuilla  muutama yrityskontakti Pelikokemusten kokoaminen ja laadullinen analyysi Pelin raamitus (some, tekninen toteutus, pelin säännöt) Tulosten analysointi, raportointi ja levittäminen Pelin pystyttäminen someen (graafinen ilme ja muu näkyvyys) 1. Versio pelisuunnitelmasta valmis Pelin ylläpidosta, kehittämisestä ja jatkotoimenpiteistä sopiminen Värikäs tekee parhaillaan raakaversiota laudan ilmeestä 31.5. LOL-päivä (M, M, H) Esimerkkisauman luonti (Henricus) Saumaseminaari pidetään elokuussa, sitten muut yritystarinat mukaan. Peli alkaa ja verkosto kasvaa Tarinoita syntyy, ne dokumentoidaan ja raportoidaan

Tarkempi kevään ja kesän aikataulu 1. versio pelisuunnitelmasta saatu viime viikolla Mainostoimisto Värikäs tekee parhaillaan raakaversiota pelilaudasta, jonka jälkeen se tulee kommenttikierrokselle Pelilaudan ja pelinsääntöjen valmistuminen keväällä 31.5. pidetään LOL-päivä: esimerkkiyrityssauma: Henricus Yritysten kalastaminen LOL-peliin kevään aikana Talous ja hallinto: Maksatushakemus pitää tehdä 6kk välein  ensimmäinen maksatus elokuussa Ohjausryhmän kokous täytyy pitää ennen maksatushakemuksen tekoa

Pelisuunnitelma: Pelin visuaalinen ilme: "ilmava", "selkeä", "iloinen", "houkutteleva” Väreinä käytetään InnoOmnian vihreää ja LOL-logon pinkkiä Pelinjohtajalle luodaan avatar: pinkki-bisnes-nalle Pelissä on neljä päävaihetta: 1. Oma yritys 2. Sauman valinta 4. Ratkaisu 5. Raadin päätös Lisäksi tiimeillä on käytössä erilaisia ostopalveluita ja resursseja Yritysten saumat avataan projektin Facebook-sivustolla ennen pelin alkua

Projektin budjetti: Hankkeen budjetti: Palkkakulut ja henkilöstösivukulut 94 000€ Matkakulut 2600€ Ostopalvelut 35 000€ Koneiden ja laitteiden hankintamenot 5720€ Toimisto- ja vuokrakustannukset 2000€ Luontoissuoritukset 800€ Muut menot 700€ Yhteensä: 140 820€

LOL-projektin hyväksytyt tarjoukset: Gapps Oy: teknisiä toteutuspalveluita LOL-hankeen Google Apps -alustan kehittämiseen Hinta noin 2600€ Mainostoimisto Värikäs Oy: Dynaamisen ja staattisen HTML-elementin toteutus Hinta noin 2000€ (+ pelihahmojen piirto noin 3000€) Flow Factory: pelikonseptin suunnittelu Hinta noin 10 000€

LOL:n markkinointimateriaali:

Rahoittajan terveiset: Hankkeella tulee olla oma erillinen kirjanpito. InnoOmnian ja Laurean tulee avata projektille oma kustannuspaikka, jonne kulut kohdennetaan. Kirjanpitoaineisto tulee säilyttää vähintään 10 vuotta tilikauden päättymisestä. Palkkakulut (InnoOmnia ja Laurea) tulee raportoida työajanseurantalomakkeella Mahdolliset matkakulut raportoidaan halvimman vaihtoehdon mukaan Ostopalvelut (vähintään hintavertailu), 30 000€< Hilmaan Tarjouspyyntöjä on rahoittajan mukaan hyvä pyytää 3-5 kpl Ohjausryhmän perustaminen (rahoittajan edustaja Rosa Vihavainen mukaan ryhmään)