TouNet – Tourism Development in co-opetition in Southern Finland and Baltic Region Projektikoodi: A32211 Karoliina Korpela
Toteutusaika Toteutusalueena Uusimaa, Varsinais-Suomi, Päijät-Häme (yhteistyössä myös Kanta-Häme ja Kymenlaakso), Baltian alue. Kokonaisbudjetti n. 1,5 M€. Tourism Network –osahanke /Culminatum Innovation Oy Ltd / € Venäjän markkinoille etabloituminen –osahanke/Lahti Region Oy / € Matkailuinnovaatiot Etelä-Suomessa –osahanke/Haaga-Helia AMK / € Sustainability in Tourism –osahanke /Turku Touring /33 000€ Rahoitus EAKR, valtio, alueen kunnat, uudenmaan liitto. EAKR:sta tuleva rahoitus kanavoituu Päijät-Hämeen liiton kautta. Projektikoodi A TouNet –Tourism Development in co-opetition in Southern Finland and Baltic Region:
TouNet –hankkeen toteuttamissuunnitelma: 1. MATKAILULIIKETOIMINNAN KEHITTÄMINEN • Venäjän markkinoille –työpajat • Kiinan markkinoille työpajat / • Digi- ja matkailuyritysten matchmaking –tilaisuudet /aamiaistilaisuudet 5.3, 9.4, 14.5, 4.6 +syksy 2013 • Matkailun rahoittaja-yritys –päivät • Ennakointi –työpajat Uudellamaalla • Innovatiiviset ja kestävän kehityksen mukaisen matkailustrategiat – tilaisuus
TouNet –hankkeen toteuttamissuunnitelma: 2. MATKAILUYHTEISTYÖ JA VERKOSTOIMINEN • Etelä-Suomen Tourism Round table –toiminnan käynnistäminen • Matkailukoordinaattorimalli Länsi-Uudellamaalla • Neuvontayhteistyömalli & Digitaaliset neuvontapalvelut • Lentoyhtiömarkkinointiponnistus 3. MATKAILUINNOVAATIOT • Matkailun innovaatiotoimijoiden kartoitus Itämerellä ja verkoston luominen • Kansainvälinen matkailuinnovaatiokilpailu
Tuunaa tuotteesi Venäjän markkinoille: Päivä 1: Venäläisen asiakkaan tuntemus ja ymmärtäminen klo 9-16:00 Tutustutaan eri asiakastyyppeihin, venäläisiin kuluttajiin ja heidän valintoihinsa vaikuttaviin kulttuuritekijöihin sekä tarkastellaan, miten hyödynnetään sisältöanalyysia ja markkinatutkimusta ja asetetaan liiketoiminnan tavoitteet asiakaskokemuksen lähtökohdista. Tuusula , Helsinki , Loviisa , Lohja Päivä 2: Tuotteiden ja palveluiden rakentaminen valituille segmenteille klo 9-16:00 Perehdytään palvelujen tuotteistamiseen kuten palveluiden erilaistaminen ja segmentointi ja tarkastellaan tuotteistamisen suhdetta viestintään, markkinointiin ja myyntiin. Loviisa , Tuusula , Helsinki , Lohja Päivä 3: Markkinointi ja myynti klo 9-16:00 Tutustutaan Venäjän digitaaliseen mediaan ja suosittelukulttuuriin. Tunnistetaan myyntikanavat ja yhteistyökumppanit sekä miten ja missä palveluja markkinoidaan. Loviisa , Tuusula , Helsinki , Lohja
14.5. Smart Tourism Aamiaistilaisuuden osallistujat
Missä kansainvälisissä jakelukanavissa yritys on läsnä? • Booking.com: 14 / 18 • Trivago 3 / 18 • Expedia 4 / 18 • GDS –kanavat (Amadeus, Sable, Galileo) 3 / 18 • HRS 3 / 18 • Hotelzon 2 / 18 • ADS 2 / 18 • Kuoni 2 / 18 • Gulliver 2 / 18 • Orbitz 2 / 18 • muut: Hotels.com, Hostels.com, Day Tours World, Ebookers, ostrovok.ru, HI-hostels.com
Yhteystiedot: Uudenmaan matkailun ja elämystuotannon osaamiskeskus (OSKE) Ohjelmajohtaja Vesa Gran, puh TouNet –Tourism Development in co-opetition in Southern Finland and Baltic Region Projektipäällikkö Karoliina Korpela, puh Länsi-Uudenmaan matkailukoordinaattori Jukka Punamäki, puh Palvelukoordinaattori Terhi Hakkarainen, puh Assistentti Virpi Martikainen, puh