COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Lauseen sanajärjestys
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Esityksen nimi Esityksen pitäjä / organisaatio tilaisuus, päivämäärä TFEIP 12 May 2015 Use of Point Source Data in the Emission Inventory Example Finland.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Tervetuloa kurssille Suomi 1B Sanna Rämö.
Suomi 1A Tiistai 16. helmikuuta 2015 Pohjoinen ja etelä.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Huomenta! Good morning! Onhan pöydässäsi kolleegoita ainakin 2-3 eri yksiköstä? Onhan vähintään yhdellä henkilöllä pöydässänne mobiililaite, jolla pääsee.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Infinitiivi + to-partikkeli
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
SANAJÄRJESTYS.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Kysymysten muodostaminen
Heippa taas! Kiva nähdä!.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Interrogative sentences
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Words of quantity Open Road 6 pp
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
What is Direct Carrier Billing?
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
MyData – asiakas keskiöön
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Rakennusautomaatioyhdistys (RAY, “Building Automation Organization”) Sauna & introduction of Aalto University’s intelligent building technology pilot.
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Design thinking in teaching and case studies
Introduction to decision analysis
Rehabilitative work experience in hämeenlinna prison
Language proficiency requirements implementation in Finland
Investointipäätökset Investment Decisions (244)

© Haaga-Helia StartUp School
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)

Week 7, 25 October at 9:15-15:00 SEMINAR 2 STATE-OF-THE-ART TECHNICAL SOLUTIONS plus GROUP WORK Chairs: Erkki Aalto, Heidi Salonen 9:15–9:30 The opening words, Erkki Aalto, Heidi Salonen 9:30–9:50 Tuomas Laine (Granlund) 9:50–10:10 Tero Kosunen (Fidelix Oy) 10:10–10:30 Mikko Iivonen (Rettig) 10:30–10:50 Henri Juslen (Helvar Oy Ab) 10:50–11:00 Break 11:00–11:20 Tuukka Karlsson (Fläkt Woods Oy) 11:20–11:40 Asko Laune (Vahanen Talotekniikka Oy) 11:40-12:00 Pauli Tarna (SmartWatcher Oy) 12:00–12:15 Discussion 12:15–13:00 Lunch break 13:00–14:00 Introduction to the group work + Group work 14:00–15:00 Group work presentations and discussion (based on the learning diaries) (Erkki Aalto (RAKLI), Ilkka Salo (LVI-Talotekniikkateollisuus ry), Olli-Heikki Kyllönen (The Electrical Contractors’ Association of Finland STUL) (Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry ), Mikael Lindgren (Ramboll Finland Oy) + other company representatives and lecturers). Individual learning diaries should be uploaded via the course website no later than one week after the second seminar day. 1/1/2019

Groups Group 1 1.1.2019

Group 2 1.1.2019

Group 3 1.1.2019

Group 4 1.1.2019

Group 5 1.1.2019

Group 6 1.1.2019

Group 7 1.1.2019

Group 8 1.1.2019

Group 9 1.1.2019

Group 10 1.1.2019

Group work 1) Summarize the 3 most important things you have learned in Week 1 Week 2 Week 3 Week 4 Week 5 Week 6 Week 7 2) Was there overlapping during the course (within the lectures)? What kind of overlapping? 3) Was there some difficulties with some topics (earlier knowledge needed)? 1.1.2019

4) Were there any too general section/lecture in the course? 5) Was there some sections which support some other course or gave valuable additional information to some course? 6) Was the workload suitable? Was there some ”wingrider/wingriders” in the group? Do you have any suggestions how we can eliminate that kind of activities? 7) What was the level of course difficulty (appropriate, too challenging, too easy)? 8) How did the course affect?: Your understanding related to Indoor Environment Technology Your interest in Indoor Environment Technology 1.1.2019

9) Did the group works/pair work/individual assignments supported your learning? 10) Your comments about learning diary (did you like it instead of the exam? Does it support your learning?) 11) The best things on course (list 3 things)? 12) How can we improve the course (1-3 most important things)? 13) Comments/questions to the a) lecturers b) company representatives 1.1.2019

Final learning diary, deadline 1 November 2017

Thank you! 1.1.2019