Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
HENKILÖSTÖSTRATEGIA
2
HENKILÖSTÖSTRATEGIAN ASEMA
Ohjaa henkilöstöpolitiikkaa On ohjeena toimintayksiköille niiden tehdessä omia strategioitaan (henkilöstönäkökulma) On pohjana henkilöstöohjelmalle
3
HENKILÖSTÖSTRATEGIAN PÄÄMÄÄRÄ / VISIO
Osaava, motivoitunut ja jaksava henkilöstö, jolla on korkea ammattitaito, hyvä toimintakyky ja työtyytyväisyys sekä sitoutuminen kuntayhtymän ja tulosyksikön arvoihin ja tavoitteisiin.
4
KAINUUN MAAKUNNAN ARVOT:
Oikeudenmukaisuus Tulevaisuuden usko Tuloksellisuus Asiakaslähtöisyys Vastuunotto Avoimuus ja luottamus
5
Strategiset päämäärät Kriittiset menestystekijät Mittarit/ arviointikriteerit Toimenpiteet ja hankkeet Hyvä johtaminen ja tuloksellinen yhteistoiminta – oikeudenmukai-nen ja kannusta-va esimiestyö Johtamiskult-tuurin yhte-näistäminen Esimiestaitojen parantaminen Raportointijär-jestelmän kehit-täminen johtami-sen tueksi Laatujärjestel-män mukainen toiminta Työhyvinvointi-kyselyn tulokset parantuvat Kehittämiskes-kusteluiden käyntiaste nousee Esimiesten koulutus eHRM-järjestelmän käyttöönotto, kehityskeskus-teluohjeen laatiminen ja koulutuksen järjestäminen. Raportointijär-jestelmän laatiminen
6
Strategiset päämäärät Kriittiset menestystekijät Mittarit/ arviointikriteerit Toimenpiteet ja hankkeet Ammattitaitoi-sen henkilöstön pysyvyys ja saatavuus Kainuun maakunnan kiinnostavuus työpaikkana ja osaamiskeskuk- sena Onnistunut ja tehokas rekrytointi Pätevät hakijat/ aukiolleet työ- paikat Ammattitaitois- ten työnteki- jöiden puute (lkm) Määräaikaisten työntekijöiden osuuden vähen- täminen Lähtöhaastat-telujen doku-mentointi Sidosryhmä-yhteistyön rakentaminen
7
Strategiset päämäärät Kriittiset menestystekijät Mittarit/ arviointikriteerit Toimenpiteet ja hankkeet Osaava henkilös-tö ja oppiva organisaatio – hyvä työyhteisö Osaava, työstä vastuunsa ottava ja motivoitunut henkilöstö Työuran kestävä jatkuva oppimi- nen Henkilöstön kehittämissuun-nitelmat / lkm Pitkäkestoisten koulutusten osuus kaikesta koulutuksesta eHRM – järjestelmien käyttöönotto Uusien työntekijöiden perehdyttämisen varmistaminen, opaskansion tekeminen ja koulutuksen järjestäminen
8
Strategiset päämäärät Kriittiset menestystekijät Mittarit/ arviointikriteerit Toimenpiteet ja hankkeet Hyvinvoiva ja motivoitunut henkilöstö – hyvinvoivat ja turvalliset työyhteisöt Henkilöstön hyvä toimintakyky ja työtyytyväisyys Ajanmukaiset työvälineet Henkilöstön vahva osallistu-minen ja hyvä sitoutuneisuus Eri elämänvai-heet huomioiva työyhteisö ~ “ikäjohtaminen” Työyhteisöjen työhyvinvointi-kyselyn tulokset parantuvat Työpaikkakokou-ksien säännöllisyys Eläköitymisikä nousee Työtapaturmien kehitys Työhyvinvointi-kyselyjen hyödyntämisen varmistaminen / ongelmiin puuttumisen varmistaminen Nollatoleranssi epäasialliseen käytökseen työpaikoilla Esimiesten työsuojeluvas-tuukoulutus
9
Strategiset päämäärät Kriittiset menestystekijät Mittarit/ arviointikriteerit Toimenpiteet ja hankkeet Kannustava palkitseminen ja oikeudenmukai-set palvelussuh-teen ehdot Henkilökohtaisen osaamisen, tulokset ja työn-vaativuuden huomioiva palkkaus Toimiva tulos-palkkaus ryhmätasolla Motivoiva tilannekohtainen palkitseminen Työnvaativuuden arvion ja tehtä-väkohtaisen palkan suhde (palkkahaitari) Palvelussuhde-riitojen lkm:n väheneminen Tulospalkkaus-järjestelmän luonti VES/TES:n tarkka noudattaminen Palkkaohjelman laatiminen Tasa-arvo-suunnitelman toteuttaminen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.