Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän”

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän”"— Esityksen transkriptio:

1 1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän” kuulumiset. Jälkiohjaus-/yhteishakuinfot tuo avun ja tiedon lähelle. Ryhmänohjaajien koulutus. Miten toteutetaan, sisältö, kesto? Tarvitaan yhteistä foorumia, seurantaa ja jatkokoulutusta! Ryhmänohjaajan rooli koko ajan tärkeämpi! Tahtoa nuorten tukemiseen löytyy! Hyvä että huomioitu 8-luokkalaiset. Miten olisi toiminnallinen tutustumispäivä heidän vanhemmilleen? Liian nopeasti ammattiin? Aivot kehittyvät/kypsyvät 25 vuotiaaksi asti Ohjuksen toiminnan jatkuminen. Mikä on oikea paikka? Mihin ohjukseen ohjattu nuori ohjataan jatkossa? Miten ohjuksen toiminta muotoutuu jatkossa? KASEDin toimintamuotojen vakiintuminen on hyvä asia Maahanmuuttajien huomioiminen /huomioimattomuus projekteissa? Miten tavoittaa se n. 15% nuorista, joita ei tavoiteta? Miten saada nuori kiinnittymään verkkoon? Ohjataan nuorta ennakoivasti?

2 2 Päätösseminaarin ryhmätyöt Projektien hyvät käytänteet toteutuu Omniassa, myös projektin päätyttyä Ryhmänohjaajien koulutus. Miten toteutetaan, sisältö, kesto? Tarvitaan yhteistä foorumia, seurantaa ja jatkokoulutusta! Ryhmänohjaajan rooli koko ajan tärkeämpi! MOKO -projekti. Mikä on? Intoa lisää! Projektin ajatusten ja opettajien ajatusten yhdistäminen. Ohjausta henkilöstölle Miten projektin hyvät käytänteet jäävät elämään -> SEURANTA, SELVITYKSET. Terveiset: Joustavuus koulutuksen järjestämisessä. Lait keskeyttämisvaarassa olleille, joiden ammatinvalinta epävarma – Linjan vaihto Osa ohjuksen toimintatavoista työpajojen yhteyteen – Miten toiminta jatkuu? Ohjaustyön kannalta: Millä tavalla jatkossa tarkoitus kehittää ryhmänohjaajien kouluttamista? (asenteiden muuttaminen) Sitoutuminen ryhmänohjaukseen Vaihtoehtoisuuden hyväksyminen – ei voida ajatella, että amm. koulutus on se ainoa. ESR; Hyvät käytänteet –projektit ryhmänohjaajan varten tehty sitoutuminen opetustyöhön on avainkysymys. Hyödynnettäisiin jo olemassa olevia tehtyjä töitä. Mitä muuhun opettajien perustyöhön? Myös ammatillisuuteen kasvaminen (=kasvatustehtävä) Maahanmuuttajien huomioiminen /huomioimattomuus projekteissa? Miten tavoittaa se n. 15% nuorista, joita ei tavoiteta? Miten saada nuori kiinnittymään verkkoon?

3 3 - Päätösseminaareissa kristallisoituu, kuinka paljon projekteissa on saatu aikaan. Kuinka suuri itse asiassa koko projekti on! - Huoli projektin eteenpäin menemisestä - Kokonaisuus tullut selväksi seminaarissa - Verkostot ja niiden kehittyminen - Projektikansio jää jäljelle - Huoli pudonneista opiskelijoista > Erokirjeen mukana ohjus-esite > Mitä projektin jälkeen? - Projektin avulla ____ konkreettisesti OPH - Tiedon antaminen nuorelle päätöksenteon tueksi ”kriittisessä vaiheessa” - TÄRKEIN: Verkostoyhteistyön tärkeys ja miten nuori löytää tarjolla olevan tuen! Projektihenkilöstön osaamisen käyttöä jatkossa? Miten saadaan hyödynnettyä? Kuka hoitaa nuoren, joka ei hae mihinkään peruskoulun jälkeen? Onko tämä väliinputoajien joukko suuri? Kenen vastuulla? Nuorilta puuttuu unelmat, siksi eivät näe syytä hankkiutua koulutukseen Loppu Projektihenkilöstön osaamisen käyttöä jatkossa? Miten saadaan hyödynnettyä? Kuka hoitaa nuoren, joka ei hae mihinkään peruskoulun jälkeen? Onko tämä väliinputoajien joukko suuri? Kenen vastuulla? Nuorilta puuttuu unelmat, siksi eivät näe syytä hankkiutua koulutukseen


Lataa ppt "1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän”"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google