Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0 taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0 taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen."— Esityksen transkriptio:

1 Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0
taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen

2 Taidesampo v. 1.0 Opettajalle Taidesampo tarjoaa Taidesammon käyttöohjeiden lisäksi materiaalia taidekuvan tulkinnasta, taiteeseen ja sen opettamiseen liittyviä linkkejä sekä opetusmateriaalia liittyen Taidesammossa esiteltäviin teoksiin. Opettajan apuväline

3 Taidesampo v. 1.0 Taidesammon tehtävistä löytyy sekä puhtaasti reproduktiivisten, rajoitetusti aktivoivien ja laajasti aktivoivien tehtävien piirteitä. Taidesampo-nettisivusto yhdistää museopedagogiikan informaalisen tason ja verkko-opetuksen. Sekä museopedagogiikassa että verkko-opetuksessa opettamisen lähtökohtana on oppimiskäsitys, jonka määrittää jokaisessa tapauksessa opetuksessa vastuussa oleva henkilö, joko tiedostetusti tai tiedostamattaan (Kallio 2004, 43., Kiviniemi 2000, 7–8). Eri tehtävätyypit

4 Taidesampo v. 1.0 Verkko-opetuksen näkökulmasta Taidesampo toteuttaa Tellan ym. (2001, 21) verkko-opetuksen määritelmää. Taidesampo on nimenomaan opetusta, opiskelua ja oppimista, jota tuetaan Internetin kautta saataviin tai siellä oleviin aineistoihin ja palveluihin. Taidesammossa yhdistyvät määritelmän mukaisesti myös kasvokkain tapahtuva opetus sekä verkkopohjainen opetus. Verkko- opetuksen ulottuvuudet

5 Taidesampo v. 1.0 Taidesampo todistaa omalta osaltaan oppimiskäsitysten yhteyttä toisiinsa. Kuten muissakaan oppimisympäristöissä, ei myöskään Taidesammossa oppimateriaalit tukeudu yhteen ainoaan oppimiskäsitykseen, vaan niistä voidaan löytää kaikkia oppimiskäsityksiä sekä niiden yhdistelmiä. oppimiskäsitys

6 Taidesampo v. 1.0 Oppimisteorioita voidaankin lähestyä niin, että ne eivät olekaan toisiaan poissulkevia vaan toisiaan täydentäviä (Kröger 2003, 194). Näin ollen Taidesammossa esiintyvät eri oppimiskäsityksiä ja tehtävätyyppejä edustavat tehtävät täydentävät toisiaan ja rikastuttavat oppimismahdollisuuksia. Oppimisteorioiden yhdisteleminen

7 Taidesampo v. 1.0 TYÖPAJA OPETUSMATERIAALI KUVARAATI SEKÄ TAITEILIJAT
BEHAVIORISMI Puhtaasti reproduktiiviset tehtävät TYÖPAJA KOGNITIVISMI Rajoitetusti aktivoivat tehtävät OPETUSMATERIAALI SITUATIONAALINEN KOGNITIO Laajasti aktivoivat tehtävät KUVARAATI SEKÄ TAITEILIJAT JA TEOKSET- OSIO Taidesammon tehtäväosioiden, tehtävätyyppien ja oppimiskäsitysten yhteydet

8 Taidesampo v. 2.0 erilaisten tietokantojen hyödyntäminen
taiteilijatietojen monipuolinen hyödyntäminen taidemuseoiden verkostoituminen integrointi opetusmateriaaleihin mobiilisovellusten hyödyntäminen taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen

9 Taidesampo v. 2.0 virtuaalinen museokäynti simuloitu näyttelyvierailu
taiteilijavierailuja aluetaidemuseotoiminta roolipelit taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen


Lataa ppt "Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0 taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google