Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti."— Esityksen transkriptio:

1 iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa

2 Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti 3 oppimisaktiviteetti 5 oppimisaktiviteetti 6 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 2 oppimisaktiviteetti 4 oppimisaktiviteetti 5 oppimisaktiviteetti 6 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti 2 oppimisaktiviteetti 3 oppimisaktiviteetti 4 oppimisaktiviteetti 5 Oppimisaktiviteetti 6 skenaario

3 Oppimiskertomukset (Learning Stories)  Kolme oppimiskertomusta  1. Kerro tarina – audiovisuaalista tarinankerrontaa  2. Luo objekti – objektin suunnittelua ja muotoilua  3. Luo peli – oppimispelin suunnittelua ja toteutusta  Oppimiskertomukset ovat esimerkinomaisia kertomuksia siitä, kuinka kunkin aihealueen pilotointi voidaan toteuttaa  Opettaja valitsee yhden oppimiskertomuksen aihealueen toteutettavakseen maaliskuu 2013

4 Oppimisaktiviteetit (Learning Activities)  Oppimisaktiviteetit  1. unelmoi  2. tutki (vertaile/observoi)  3. kartoita  4. reflektoi  5. valmista  6. kysy  7. näytä  8. tee yhteistyötä maaliskuu 2013

5 Oppimisaktiviteetit  Kuvaavat oppimiskertomusten mahdollisia toteutustapoja  Sisältävät vinkkejä toteutuksesta, työskentelymenetelmistä sekä teknologiasta  Opettaja muokkaa ryhmälleen ja aiheeseen sopivaksi  Aktiviteettien käyttö on erittäin tärkeää pilotoinneissa, sillä ne sisältävät varsinaisen pilotoitavan aineksen maaliskuu 2013

6 Opettajan rooli  Opettajan tulee  kehittää  inspiroida  ohjata  kuunnella  kyseenalaistaa  tukea  arvioida maaliskuu 2013

7 Pilotointi käytännössä  Tavoitteena on, että toteutettu pilotointi muodostaa opetuksellisen kokonaisuuden, joka suunnitellaan ja toteutetaan oppimiskertomusten ja –aktiviteettien pohjalta  Tuntimäärää ei ole määritelty, laajuus on käytännössä ollut 8-16 tuntia maaliskuu 2013

8 Pilotointi käytännössä  Osallistumiseen kuuluu  pilotoitavan opetuskokonaisuuden suunnittelu ja toteuttaminen  pilotoinnin dokumentoiminen oppimaisema.fi – julkaisualustalleoppimaisema.fi  osallistuminen Skypellä järjestettäviin tapaamisiin koordinaattoreiden kanssa (2-4 kpl)  Teacher Questionnaire –kyselyyn vastaaminen pilotoinnin lopussa (n. 20 min) maaliskuu 2013

9 Tehtävät  Yksilövaihe (30 min)  Ryhmätyövaihe (45 min)  Koontivaihe (45 min) maaliskuu 2013

10 Tehtävät  Yksilövaihe (30 min)  Lue se oppimiskertomus jota olet ajatellut pilotoida ja siihen liittyvät oppimisaktiviteetit  Kirjaa ylös ajatuksiasi siitä, kuinka voisit pilotoinnin toteuttaa  Kirjaa ylös myös niitä asioita, jotka sinua tällä hetkellä askarruttavat  Kirjaamistavan ja –muodon voit valita itse. Ryhmien esitettävät tuotokset on oltava sähköisessä muodossa ( PPT) maaliskuu 2013

11 Tehtävät  Ryhmätyövaihe (45 min)  Esitelkää ajatuksenne ryhmälle  Keskustelu ja ajatusten sieppaaminen sallittua ja toivottavaa!  Tehkää lyhyt koonti (5 min) PPT-muodossa ryhmässä esiin nousseista ajatuksista seuraavista näkökulmista:  Ryhmämme jäsenillä oli seuraavia ajatuksia siitä, kuinka pilotoinnin voisi toteuttaa  Ryhmämme jäseniä mietityttivät seuraavat asiat Valmistautukaa esittämään koonti ryhmänne työskentelystä Lähettäkää ryhmän koonti Pasille ja Markulle (pasi.kurttila@oulu.fi, markku.lang@oulu.fi) maaliskuu 2013

12 Tehtävät  Koontivaihe (45 min) maaliskuu 2013


Lataa ppt "ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google