Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMartta Leppänen Muutettu yli 7 vuotta sitten
2
Case Oulun kaupunki ja Monetra: Keskitetyn hallinnon siirtäminen tytäryhtiöön Anne Piikivi, Oulun Kaupunki, Oulun Konttori –liikelaitos Päivi Pitkänen, Monetra Oy
3
Oulun kaupungin näkökulma
4
Itsehallintoalueuudistuksen vaikutukset Kuntien yhteistyön mahdollistaminen hallinnon tukipalveluissa Itsehallintoalueuudistuksen vaikutukset Kuntien yhteistyön mahdollistaminen hallinnon tukipalveluissa Hallinnon tukipalvelujen tuottaminen keskitetään yhdelle toimijalle Ohjaus, johtaminen ja valvonta kehittyy Hallinnon tukipalvelujen tuottaminen keskitetään yhdelle toimijalle Ohjaus, johtaminen ja valvonta kehittyy Asiakkaan näkökulmasta toimijoiden määrä vähenee Monetran pienemmillä asiakkailla mahdollisuus ostaa laajempaa palvelua Asiakkaan näkökulmasta toimijoiden määrä vähenee Monetran pienemmillä asiakkailla mahdollisuus ostaa laajempaa palvelua Kehittämisen lähtökohdat ja tavoitteet Toimintaympäristöstä tulevien muutosten huomioiminen Palvelutoimintojen kehittäminen Oulu-konsernin rakenteen kehittäminen Prosessi yhden toimijan käsissä, kokonaisvaltainen kehittäminen helpompaa Prosessin päällekkäisyyksien poistuminen Vastuut selkeämmät, yksi toimija vähemmän Prosessi yhden toimijan käsissä, kokonaisvaltainen kehittäminen helpompaa Prosessin päällekkäisyyksien poistuminen Vastuut selkeämmät, yksi toimija vähemmän Oulun kaupunki - Konsernihallinto- Omistajaohjaus 2.5..2016
5
Konsernihallinnon esitys Oulun Konttorin toimintojen uudelleenjärjestelyistä Hallinto- ja talouspalvelut Hyve Siku Kopa Y&Y Liikelaitokset Keskitetyt palvelut Painatuspalvelut Hankintapalvelut Rekrytointipalvelut Henkilöstökassa- palvelut Asiakaspalvelu- pisteet, liikuntavirasto Oulu10 – palvelupiste Kaupunkilais- palvelut Asiakasmaksu- yksikkö Kirjaamopalvelut Päätöksenteon asiakirjapalvelut Tietopalvelu- ja päätearkistointi (Puhelunvälitys- palvelut) Monetra Oy Oulun Konttori Konsernipalvelut Oulun tekninen liikelaitos Virastomestari- ja turvallisuuspal- velut Oulun kaupunki - Konsernihallinto - Omistajaohjaus 2.5.2016 n. 60 hlöä 287 henkilöä n. 40 hlöä
6
Monetran näkökulma
7
Monetra Uusi, laaja ja monipuolinen palvelutarjooma sekä nykyisille että uusille asiakkaille Parempi mahdollisuus ohjelmistorobotiikan hankintaan ja hyödyntämiseen Toiminta tehostuu Liikevaihto ja yritys kasvaa, varteenotettavampi tekijä markkinoilla
8
Monetran tulossa olevat uudet palvelut projektisihteeri, projektipäällikkö taloussihteeri, talouspäällikkö, controller henkilöstösihteeri, henkilöstöpäällikkö yleissihteeri, toimistosihteeri, johdon sihteeri hankintapalvelu, hankinta-asiakirjojen tekeminen lakimies- ja hankintalakimiespalvelu rekrytointipalvelu viestintäpalvelu, painatuspalvelu kuntalaispalvelut: poliisi, Kela, Trafi, Lippupalvelu/Lippupiste... aiempaa enemmän henkilöstövuokrausta Lisäksi henkilöstö- ja asiakastyytyväisyyskyselyt oppaat, demo-ohjeet ViidakkoMonitor – mitä mediassa ja somessa viestitään
9
Muutoksen läpivienti Yhdistyminen on projektoitu 5/2016-5/2017 Oleelliset asiat – hyvä esimiestyö – henkilökunnan osallistaminen – jatkuva, runsas ja toistuva tiedottaminen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.