Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHelinä Hyttinen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen
2
Perusopetuksen 1-6 luokille, kahdessa sarjassa: A-sarja 1-3 luokilleja B -sarja 4-6 luokille Ideoidaan ja valmistetaan liikkuvia ja leikittäviä leluja Kilpailijat tekevät mainokset ja pitävät päiväkirjaa Kilpailu toimii opettajalle toimintamallina teknologian opetukseen ja siinä oppimismenetelmänä käytetään innovaatioprosessia
3
Syksyn ilmoittautumisen jälkeen, Tämä Toimii! - ryhmät ideoivat lelujaan kilpailua varten Ideointi liikkuvasta lelusta, mainoksista ja päiväkirjasta toteutetaan viiden viikon aikana tammi-helmikuussa Alueelliset alkukilpailutapahtumat maaliskuussa Loppuhuipentuma huhtikuussa Helsingissä
4
14.3.2012 Jyväskylän yliopisto Tämä Toimii! –tuotosten näytteille asettelu Ryhmien vertaisarviointi A- ja B- sarjan tuotosten arviointi Loppuhuipentumaan valittujen Tämä Toimii!- ryhmien julkistaminen Tämä Toimii! -ryhmät osallistuvat päivän aikana yliopiston järjestämiin työpajoihin
5
MömmömiesVanhainkoti
6
Ongelmapaja Lauttapaja Kierrätyspaja Tulevaisuuden kaupunki 2112 Otsalamppupaja
7
aktiivisuus, omatoimisuus yritteliäisyys, innovatiivisuus, toimintakykyisten kansalaisten kasvattaminen yhteisöllisyys oppijalähtöinen toiminta suunnitelmallisuus tiimityöskentely, jaettu johtajuus (Ikonen, R. Yrittäjyyskasvatus, 2006.)
8
Pohjan luominen yrittäjämäisille toimintatavoille: rajalliset resurssit, oma ”liikeidea” ja sen markkinointi, organisointitaidot Oppilaan kehittyminen omatoimiseksi, aloitteelliseksi, päämäärätietoiseksi ja yhteistyökykyiseksi: oma idea ja sen kehitteleminen ryhmässä, omalla työllä selkeä tavoite, kaikkien ryhmäläisten panos kaikissa vaiheissa tärkeä Oma kriittinen mielipide ja oman toiminnan arviointi: vertaisarviointi, oman tuotoksen toimivuuden jatkuva arviointi Vastuu yhteisestä toiminnasta kaikilla
9
Muutosten kohtaaminen ja käsittely: oman työn korjaaminen tai muokkaaminen tarvittaessa Innovatiivinen ja pitkäjänteinen toiminta päämäärän saavuttamiseksi: suunnittelu annettujen resurssien pohjalta, toteutus ja esittely Demokratia: vertaisarviointi, äänestys, toisten mielipiteiden huomioiminen Osallistuminen ja vaikuttaminen omassa koulussa: osallistuminen maanlaajuiseen tapahtumaan Yrittäjyys ja sen merkitys yhteiskunnalle: uusia innovaatioita tarvitaan aina yhteiskunnassa
10
http://www.teknologiateollisuus.fi/openet/fi/tamatoi mii.html http://www.teknologiateollisuus.fi/openet/fi/tamatoi mii.html Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2004 (opetushallitus) Ikonen, Risto Yrittäjyyskasvatus, 2006.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.