Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen."— Esityksen transkriptio:

1 Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen

2  Perusopetuksen 1-6 luokille, kahdessa sarjassa: A-sarja 1-3 luokilleja B -sarja 4-6 luokille  Ideoidaan ja valmistetaan liikkuvia ja leikittäviä leluja  Kilpailijat tekevät mainokset ja pitävät päiväkirjaa  Kilpailu toimii opettajalle toimintamallina teknologian opetukseen ja siinä oppimismenetelmänä käytetään innovaatioprosessia

3  Syksyn ilmoittautumisen jälkeen, Tämä Toimii! - ryhmät ideoivat lelujaan kilpailua varten  Ideointi liikkuvasta lelusta, mainoksista ja päiväkirjasta toteutetaan viiden viikon aikana tammi-helmikuussa  Alueelliset alkukilpailutapahtumat maaliskuussa  Loppuhuipentuma huhtikuussa Helsingissä

4  14.3.2012 Jyväskylän yliopisto  Tämä Toimii! –tuotosten näytteille asettelu  Ryhmien vertaisarviointi  A- ja B- sarjan tuotosten arviointi  Loppuhuipentumaan valittujen Tämä Toimii!- ryhmien julkistaminen  Tämä Toimii! -ryhmät osallistuvat päivän aikana yliopiston järjestämiin työpajoihin

5 MömmömiesVanhainkoti

6  Ongelmapaja  Lauttapaja  Kierrätyspaja  Tulevaisuuden kaupunki 2112  Otsalamppupaja

7 aktiivisuus, omatoimisuus yritteliäisyys, innovatiivisuus, toimintakykyisten kansalaisten kasvattaminen yhteisöllisyys oppijalähtöinen toiminta suunnitelmallisuus tiimityöskentely, jaettu johtajuus (Ikonen, R. Yrittäjyyskasvatus, 2006.)

8  Pohjan luominen yrittäjämäisille toimintatavoille: rajalliset resurssit, oma ”liikeidea” ja sen markkinointi, organisointitaidot  Oppilaan kehittyminen omatoimiseksi, aloitteelliseksi, päämäärätietoiseksi ja yhteistyökykyiseksi: oma idea ja sen kehitteleminen ryhmässä, omalla työllä selkeä tavoite, kaikkien ryhmäläisten panos kaikissa vaiheissa tärkeä  Oma kriittinen mielipide ja oman toiminnan arviointi: vertaisarviointi, oman tuotoksen toimivuuden jatkuva arviointi  Vastuu yhteisestä toiminnasta kaikilla

9  Muutosten kohtaaminen ja käsittely: oman työn korjaaminen tai muokkaaminen tarvittaessa  Innovatiivinen ja pitkäjänteinen toiminta päämäärän saavuttamiseksi: suunnittelu annettujen resurssien pohjalta, toteutus ja esittely  Demokratia: vertaisarviointi, äänestys, toisten mielipiteiden huomioiminen  Osallistuminen ja vaikuttaminen omassa koulussa: osallistuminen maanlaajuiseen tapahtumaan  Yrittäjyys ja sen merkitys yhteiskunnalle: uusia innovaatioita tarvitaan aina yhteiskunnassa

10  http://www.teknologiateollisuus.fi/openet/fi/tamatoi mii.html http://www.teknologiateollisuus.fi/openet/fi/tamatoi mii.html  Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2004 (opetushallitus)  Ikonen, Risto Yrittäjyyskasvatus, 2006.


Lataa ppt "Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google