Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pelien fysiikka Sabir Samaletdin. Pelien fysiikka  Yhteentörmäysten selvittäminen (collision detection)  Fysiikan simulointi (rigid body dynamics) 

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pelien fysiikka Sabir Samaletdin. Pelien fysiikka  Yhteentörmäysten selvittäminen (collision detection)  Fysiikan simulointi (rigid body dynamics) "— Esityksen transkriptio:

1 Pelien fysiikka Sabir Samaletdin

2 Pelien fysiikka  Yhteentörmäysten selvittäminen (collision detection)  Fysiikan simulointi (rigid body dynamics)  Voidaan puhua erikseen yhteentörmäysmoottorista (collision engine) ja fysiikkamoottori (physics engine)  Pääasiallinen tarkoitus on realismin lisääminen peleihin

3 Fysiikkamoottorit  Arkkitehtuuri ja rakenne  Käytetyt ratkaisut  Merkitys peleissä  Käyttötarkoitukset  Ongelmat  Tehokkuusnäkökulmat

4 Suosittuja fysiikkamoottoreita  Yleinen katsaus markkinoilla oleviin tuotteisiin  Havok  PhysX  ODE (OS)  Bullet (OS)  Keskeisimmät ominaisuudet  Lyhyt kuvaus

5 Lähteet  Jason Gregory. Game Engine Architecture. A K Peters, Ltd. 2009.  Rabin, S., Introduction to Game Development. Charles River Media. 2005.  Ian Millington. Game Physics Engine Development, Second Edition. Morgan Kaufmann.  Christer Ericson. Real-Time Collision Detection. Morgan Kaufmann.  David H. Eberly. Game Physics, Second Edition. Morgan Kaufmann.


Lataa ppt "Pelien fysiikka Sabir Samaletdin. Pelien fysiikka  Yhteentörmäysten selvittäminen (collision detection)  Fysiikan simulointi (rigid body dynamics) "

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google