Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAuvo Laine Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Pelien fysiikka Sabir Samaletdin
2
Pelien fysiikka Yhteentörmäysten selvittäminen (collision detection) Fysiikan simulointi (rigid body dynamics) Voidaan puhua erikseen yhteentörmäysmoottorista (collision engine) ja fysiikkamoottori (physics engine) Pääasiallinen tarkoitus on realismin lisääminen peleihin
3
Fysiikkamoottorit Arkkitehtuuri ja rakenne Käytetyt ratkaisut Merkitys peleissä Käyttötarkoitukset Ongelmat Tehokkuusnäkökulmat
4
Suosittuja fysiikkamoottoreita Yleinen katsaus markkinoilla oleviin tuotteisiin Havok PhysX ODE (OS) Bullet (OS) Keskeisimmät ominaisuudet Lyhyt kuvaus
5
Lähteet Jason Gregory. Game Engine Architecture. A K Peters, Ltd. 2009. Rabin, S., Introduction to Game Development. Charles River Media. 2005. Ian Millington. Game Physics Engine Development, Second Edition. Morgan Kaufmann. Christer Ericson. Real-Time Collision Detection. Morgan Kaufmann. David H. Eberly. Game Physics, Second Edition. Morgan Kaufmann.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.