Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHanna-Mari Jääskeläinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kriisiviestintä Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
2
Määritelmä Kriisiviestinnällä tarkoitetaan viestintää kriisitilanteessa Nopeutettua perusviestintää Kriisitilanne voi olla arvaamaton, voimakas ja äkillinen tapahtuma Koskettaa yksilöä tai yhteisöä Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
3
Vastuu Organisaation viestintävastuulliset määritellään kriisiviestintäsuunnitelmassa Päävastuullinen henkilö Viranomaisilla suuremmissa kriiseissä Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
4
Tavoite Kertoa yleisölle mitä on tapahtunut Vahinkojen rajoittaminen
Rauhoittaa tilanne Suojella yrityksen mainetta Turvata liiketoiminnan jatkuvuus Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
5
Milloin viestintä on onnistunut?
Viestintä nopeaa, rehellistä, avointa ja myötätuntoista Huolehtiminen jälkihoidosta Luottamuksen jälleenrakentaminen Selkeä kriisiviestintäsuunnitelma Esimerkkejä: Kauhajoen koulusurmat 2008 Chilen kaivosonnettomuus 2010 Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
6
Milloin epäonnistunut?
Kriisiviestintä voi myös lisätä vahinkoa Tietojen paikkaansa pitävyyttä ei ole tarkistettu Tiedotus hidasta tai tietoja ei päivitetä tarpeeksi usein Esimerkkejä: Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus 1986 Kursk? Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
7
Ohjeet esimiehelle Kriisiryhmä koossa ja valmiina toimimaan
Selkeä kriisiviestintäsuunnitelma Harjoittelu kriisitilanteen varalta Kuka esiintyy julkisuudessa? Kenelle tiedotetaan, mitä ja miten tiedotetaan? Kriisiryhmä koossa ja valmiina toimimaan Ohjeet esimiehelle Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
8
Lähteet http://fi.wikipedia.org/wiki/Kriisiviestint%C3%A4
hje_2010.pdf Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
9
Kymysyksiä… Millaista on hyvä kriisiviestintä? Huono?
Jouni Timlin, Jyrki Lesonen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.