Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSanna-Kaisa Penttilä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Rauman kauppakamarin visio, missio eli toiminta-ajatus ja arvot Kauppakamarin päämäärät Strategiset menestystekijät Painopistealueet, toiminnot Toimintasuunnitelmat, tulosmittarit ja talous
2
Rauman kauppakamarin missio eli toiminnan tarkoitus Kauppakamari tukee ja edistää alueensa elinkeinoelämän ja yrittäjyyden kehitystä vaikuttamalla alueensa yritystoiminnan toimintaedellytysten ja kilpailukyvyn sekä seudun vetovoimaisuuden parantamiseen jatkuvasti muuttuvassa kansainvälistyvässä toimintaympäristössä.
3
Visio 2011 Rauman kauppakamari on vaikutusvaltaisin ja tuloksellisin elinkeinoelämän edunvalvoja ja kehittäjä Rauman seudulla.
4
Strategiset menestystekijät Kauppakamarin henkilöstö ja hallinto koostuu osaavista ja uskottavista elinkeinoelämän vaikuttajista. Jäsenkunta kattaa peittävästi alueen koko elinkeinoelämän ja Rauman seudun. Kauppakamarilla on kyky verkottua tilanteen mukaan valtakunnallisesti maakunnallisesti ja paikallisesti.
5
Kauppakamarin Strategiset päämäärät 2011 On proaktiivinen tulevaisuuden toimintaympäristön kehittäjä ja mielipidevaikuttaja Kehittää toimintaansa tulevaisuutta ennakoiden ja muutoksiin reagoiden ja vaikuttaen. Edistää yrittäjyyttä ja kehittää toimivaa yhteistyötä sidosryhmien ja julkisen sektorin kanssa. On yrityksiä yhdistävä organisaatio. On korkeatasoisten ajankohtaisten yrityspalvelujen tuottaja. Talous on vahva.
6
RAUMAN KK:N SWOT Vahvuudet Johtavien yritysten hyvä sitoutuminen Imago, asiakastyytyväisyys ja vaikuttavuus hyviä Alueen yrityskentän tuntemus Ulkopuoliset verkostot ja kontaktit kunnossa Ajankohtaiskoulutus tunnustettua Kansainvälinen, arvostettu kk-brandi Heikkoudet Omat resurssit pienet Pieni toiminta-alue Vaikutustoiminnan tietous vain osalla jäsenistä Rajoitetut omat palvelut Mahdollisuudet Kauppakamarien ja muiden yhteistyö Proaktiivinen ote kaikessa toiminnassa Valiokuntien työn tehostaminen Muiden elinkeinoelämän järjestöjen kanssa työnjaon koordinointi Nuorempi polvi mukaan Uhat Tuleva sukupolvi ei ole kiinnostunut Ei pysytä ajan hermolla Talousalue taantuu Tytäryhtiötalous
7
RAUMAN KAUPPAKAMARIN SIDOSRYHMÄT Kauppakamarijärjestö Keskuskauppakamari Satakunnan kauppakamari Turun kauppakamari Muut kauppakamarit Aluekehittäjät Rauman Seudun Kehitys Oy Alueen kunnat Prizztech Oy Oppilaitokset SAMK TTY yksiköt Rauman ammattiopisto Innova Rauman Opettajankoulutuslaitos Porin Yliopistokeskus Muut elinkeinoelämän järjestöt Elinkeinoelämän Keskusliitto Rauman seudun yrittäjäjärjestöt Satakunnan Yrittäjät TaT Maakunnalliset toimijat Satakuntaliitto Satakunnan TE-Keskus Turun Tiepiiri TEKES Finnpro Muut Media Satakunnan kansanedustajat Suomalais-venäläinen kk Ministeriöt, keskushallinto
8
Rauman kauppakamarin tehtävät Yritystoiminnan edistäminen Edunvalvonta ja vaikuttaminen Ajankohtaiskoulutus Kansainvälistymis- palvelut Muut palvelut
9
Strategiset painotukset Edunvalvonnan edelleen kehittäminen Painopisteet, fokusointi ja toimintatapa Ajankohtaiskoulutuksen kehittäminen Painopisteet ja kehittäminen Kansainvälistymispalvelun kehittäminen Painopisteet ja kehittäminen Muut palvelut
10
Edunvalvonnan ja vaikuttamisen painopisteet 1.Infrastruktuuri, liikenne, kaavoitus ja alueen vetovoima ja -kilpailukyky 2.Osaava työvoima ja koulutus 3.Yrittäjyys ja verkottuminen 4.Kansainvälistyminen
11
Edunvalvonnan ja vaikuttamisen fokusointi ja toimintamalli Vaikuttamisen painopisteiden määrittely vuosittain Vaikuttamisen tason ja laadun kehittäminen: asiantuntevaa, uskottavaa, ennakoivaa ja oikea- aikaista Valiokuntien työn kehittäminen todelliseksi vaikutustoiminnaksi Tavoitteena aina Rauman seudun elinkeinoelämän kilpailukyvyn parantaminen ja turvaaminen
12
Ajankohtaiskoulutuksen painopisteet lyhytkestoinen esimies- ja toimihenkilökoulutus
13
Ajankohtaiskoulutuksen kehittäminen ja toimintamalli proaktiivinen jäsenyritysten koulutustarpeiden tunnistaminen vuorovaikutteinen koulutusyhteistyö jäsenyritysten kanssa ns. tilaajapohjalta. lisääntyvä yhteistyö Satakunnan kauppakamarin kanssa. koulutustoiminnan korkean laadun säilyttäminen
14
Kansainvälistymispalvelun painopisteet Pk-yritysten ulkomaankaupan edistäminen ja verkottuminen Kansainvälisyyden edistäminen Viranomaistehtävät
15
Kansainvälistymispalvelun kehittäminen ja toimintamalli Kansainvälistymispalvelujen toimintamallin kehittäminen
16
Palvelutoiminnan painopisteet ja kehittäminen Asiantuntijapalvelut ja viranomaispalvelut - HTM-tilintarkastajat, HTT –tavarantarkastajat -ulkomaankaupan asiakirjat -vero-,laki- ja yritysasiantuntijat, KK-kansiot,-kirjasarjat Yhdistetään HTM valiokunta, palvelujen uudelleen arviointi Tiedottaminen Sähköisen viestinnän kehittäminen, jäsentiedote
17
Toiminta ja toiminnan seuranta Vuosittaisissa toimintasuunnitelmissa määritetään vaikuttamisen kohteet ja palvelutoimintojen suunnitelmat Seurantamittareita ovat kauppakamarien jäsentyytyväisyystutkimus ja KKK:n laatumittarit Vuositavoitteina on tavoitepalkkausjärjestelmä
18
RESURSSIT Toiminta-alue Jäsenistö 320 jäsentä 2007 95 % keskisuurista ja suurista yrityksistä 20 jäsenen vuotuinen bruttohankinta Talous Jäsenmaksutulot ja koulutustulot muodostavat rungon Henkilöstö 3 henkeä 2011 omassa palveluksessa Asiantuntemuksen syventäminen ja ammattitaidon kehittäminen Selkeät vastuut ja tulostavoitteet Kauppakamariyhteistyö KKK:n kehitys asiantuntijaorganisaationa Elinkeinoelämän järjestöjen työnjaon kehittäminen Kauppakamarien ja kk-brandin vahvistaminen
19
TÄRKEÄÄ KAUPPAKAMARIN STRATEGIASSA Jäsenlähtöisyys Toimintaympäristön muutos Toiminnan fokusointi Konkreettiset tavoitteet Mitattavuus Selkeys Sitouttaminen Luottamushenkilöt Toimiva johto Koko organisaatio Resurssit
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.