Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Projektipäällikkö Riku Rekonen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Projektipäällikkö Riku Rekonen"— Esityksen transkriptio:

1 Projektipäällikkö Riku Rekonen
Kouvolan TILTU-hanke Projektipäällikkö Riku Rekonen Miniseminaari

2 Esityksen teemat Hankkeen kohdistuminen
Hankkeen rahoitus, aikataulu ja tekijät Hankkeen vaikutukset, tulokset ja tavoitteet

3 Hankkeen kohdistuminen
Yksityiset yritykset Säätiöt Seura-kunnat Osuus-kunnat Järjestöt Valtion-hallinto Ei -kunnalliset Kunnalliset Kuntien ja yritysten yhdessä omistamat yhteisyritykset Isäntäkunta- malli Muu sopimus- yhteistyö Sopimus- Kuntien yhdessä omistamat Kuntien yhteisesti osakeyhtiöt Kunta- yhtymät Palvelujen vaihtoehtoiset tuottajat (oman palvelutuotannon lisäksi) FOKUS Kuntaliiton mukaelma : Valkama – Marja-Aho – Siitonen 2004

4 Hankkeen rahoitus ja aikataulu
Kouvolan TILTU-hanke on Kymenlaakson liiton rahoittama EAKR-hanke. Rahoitukseen osallistuvat myös Kouvolan kaupunki ja yritykset. Hanke toteutetaan ajalla Hankkeen toteuttaja on Kouvola Innovation Oy - KINNO.

5 Hankkeen ohjausryhmä Tomi Hautala, ICT-valiokunnan pj., Kymenlaakson kauppakamari Puheenjohtaja Tiina Moberg, toimitusjohtaja, Kymen Yrittäjät Varapuheenjohtaja Armi Lampinen, projektikoordinaattori ,Kouvola Innovation Oy Sihteeri Heikki Kyyrönen, tuotantojohtaja, Kouvolan kaupunki Sakari Laari, tilaajajohtaja, Kouvolan kaupunki Toni Vanhala, aluekehityssuunnittelija, Kymenlaakson Liitto Leena Gardemeister, yrityspalvelupäällikkö, Kouvola Innovation Oy Riku Rekonen, projektipäällikkö, Kouvola Innovation Oy

6 Hankkeen tekijät Projektipäällikkö Riku Rekonen Projektiasiantuntija
Leena Gardemeister, Kinno Koulutussuunnittelija Tanja Hellsten, Kouvolan kaupunki Projektiassistentti Armi Lampinen, Kinno Muut sisäiset ja ulkoiset yhteistyökumppanit

7 Hankkeen vaikutukset Uudet palvelut ja toimintatavat ovat osa kaupungin palveluiden järjestämisen kokonaisuutta ja toimintamallin toteuttamista. Tavoitellaan uusia yrityksiä ja työpaikkoja. On sertifioituja palvelutuottajia. Kilpailuttaminen toimii: tarjouspyynnöt onnistuvat, tarjousten määrä ja laatu paranee. Verkostomainen yhteistyö on osa palveluiden järjestämistä ja tuottamista.

8 Hankkeen tuloksena Käytössä on useita asiakaslähtöisiä järjestämistapoja. Julkinen-yksityinen-kumppanuusmalli on kuvattu ja toimijat ymmärtävät sen periaatteet. Hankintamenettely on selkiytetty. Keskeiset palvelut on tuotteistettu ja niille on laadittu laatukriteeristö. On syntynyt verkostomaista palvelutarjontaa ja strategisia kumppanuussopimuksia.

9 Hankkeen avulla Edistetään kunnan omaa palvelutuotantoa täydentävien palvelumuotojen syntymistä. Vahvistetaan palveluosaamista. Lisätään asiakaslähtöisyyttä ja osallisuutta palvelujen kehittämisessä. Kehitetään uusia palveluinnovaatioita ja hyödynnetään uusia kanavia ml. sosiaalinen media.

10 Kiitos!

11 Palvelustrategia Valmistelutilanne 30. 8
Palvelustrategia Valmistelutilanne Kouvolan TILTU-hankkeen miniseminaari Kehittämispäällikkö Riku Rekonen

12 Esityksen sisältö Palveluiden tuottamisesta niiden järjestämiseen
Uusi kaupunkistrategia antaa perustan Miksi palvelustrategia tarvitaan Kevään ja syksyn laadintaprosessi Jatkovalmistelun alustava aikataulu Riku Rekonen

13 Kuntalaki: ” Kunta hoitaa sille laissa säädetyt tehtävät itse tai yhteistoiminnassa muiden kuntien kanssa. Tehtävien hoidon edellyttämiä palveluja kunta voi hankkia myös muilta palvelujen tuottajilta.”

14 Taustaa: kaupungin arvot (Kv 30.8.2010)
Kaupunkilaisen paras ”palveluidemme kaikkien tarvitsijoiden aktiivisena kuunteluna ja oikeudenmukaisena kohteluna sekä toimintojemme jatkuvana kehittämisenä” Vastuullinen yhteistyö ”palveluhenkisyytenä” Tavoitteellisuus ja tehokkuus ”yhteistä näkemystä tavoitteistamme, nopeaa päätöksentekokykyä, vastuullista ja valtuuttavaa johtamistapaa sekä asiantuntevaa ja aloitteellista työskentelyä” Rohkea uudistuminen ”tarttua rohkeasti uusiin mahdollisuuksiin”, ”halussamme kehittää palveluita sekä hyödyntää asiakkailtamme saatavaa palautetta ja kehitysideoita” Luotettavuus ja turvallisuus ”luotettava ja turvallinen palveluiden tarjoaja sekä yhteistyökumppani”, ”johdonmukaisia, täsmällisiä ja ennustettavia toimintatapoja” Riku Rekonen

15 Kaupunkistrategian päämäärät (Kv 30.8.2010)
Elinvoimainen ja tekevä Kouvola Palveleva Kouvola Ympäristöystävällinen Kouvola Moni-ilmeisen elinympäristön Kouvola Yhteisöllinen ja hyvinvoiva Kouvola Positiivinen ja kansainvälinen Kouvola Riku Rekonen

16 Millä tavalla päämääriä kuvataan
”tunnistaa markkinoiden mahdollisuudet ja kertoo selkeästi omista linjauksistaan” ”on kumppanuuteen ja yhteistyöhön perustuva verkostotoimija” ”etsii aktiivisesti uusia ratkaisuja yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi” ”tunnistaa asiakas- ja palvelutarpeet” ”tarjoaa oikein mitoitetut ja kohdennetut sekä hyvin saavutettavat palvelut” Riku Rekonen

17 Millä tavalla päämääriä kuvataan
”kasvattaa kumppanuutta aidolla yhteistyöllä” ”tukee omaehtoista hyvinvoinnista huolehtimista” ”torjuu syrjäytymistä” ”on yhteistyössään välitön ja avoin” Riku Rekonen

18 Miksi palvelustrategia
Muodostaa palvelustrategiset menestystekijät (3-6 kpl). Palvelustrategia on näkemys siitä, miten kaupunki aikoo järjestää palvelutuotannon vuosina 2011–2017. Palvelustrategia kertoo tulevaisuuden tahtotilan ja sen avulla kaupunki toteuttaa palveluiden järjestämisen pitkäjänteistä ja johdonmukaista kehittämistä sekä vastaa kuntalaisten tarpeissa tapahtuviin muutoksiin. Palvelustrategia toimii sekä oman toiminnan kehittämisen että sidosryhmäyhteistyön kehittämisen selkärankana. Riku Rekonen

19 Valmistelu keväällä 2010 Kaupunginhallitus käynnisti valmistelun Tilaajajohtajista, tilaajapäälliköistä ja talousanalyytikoista muodostettiin tilaajaryhmä toteuttamaan valmistelua. Talous ja strategiayksikön kehittämispäällikkö koordinoi valmistelua sekä valmisteli sisältörungon ja palvelualustan. Valmistelun aikatauluksi määriteltiin ”vuoden 2010 aikana”. Riku Rekonen

20 Palvelualusta määrittelypohjana
Riku Rekonen

21 Valmistelu syksyllä 2010 Määrittelyvaihe valmistuu syyskuussa (tavoite) Tarkentamis- ja käsittelyvaihe on lokakuussa Esimerkiksi yrittäjien kuntayhteistyöryhmän, valtuustoryhmien puheenjohtajien ja kaupungin edustajien keskustelutilaisuus Hyväksymisvaihe käynnistyy marraskuussa Kaupunginvaltuusto hyväksyy marraskuussa tai joulukuussa Riku Rekonen

22 Kiitos Kehittämispäällikkö Riku Rekonen, puh Riku Rekonen


Lataa ppt "Projektipäällikkö Riku Rekonen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google