Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Viestintästrategialuonnos Hallitus 21.3.2012 ja 30.5.2012 Valtuusto 24.3.2012.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Viestintästrategialuonnos Hallitus 21.3.2012 ja 30.5.2012 Valtuusto 24.3.2012."— Esityksen transkriptio:

1 Viestintästrategialuonnos Hallitus 21.3.2012 ja 30.5.2012 Valtuusto 24.3.2012

2 Tausta Varsinainen EHYT ry:n strategiaprosessi on tarkoitus viedä läpi keväällä 2014 pidettävään varsinaiseen yhdistyksen kokoukseen mennessä. Viestintästrategiatyö pohjaa yhdistymisvalmistelun yhteydessä tehtyihin strategisiin linjauksiin. Viestintästrategia esitellään valtuustolle 24.3.2012 ja se viimeistellään kokouksessa saadun evästyksen pohjalta hallituksen päätettäväksi.

3 Viestinnän vahvuudet Yhteiskunnallisen vaikuttamisen perinne Alueellisuus ja valtakunnallisuus Jäsentiedottamisen rakenteet ja kokemus Henkilöstön laaja-alainen osaaminen Henkilöstön vastuuttaminen myös viestintään soveltuvin osin Viestintäsuunnitelmien käyttö aktiivisena työkaluna Sosiaalisen median hyödyntäminen Yhteistyökumppaneiden hyödyntäminen Tuotteistaminen Julkaisut (mm. Terveys, Myötäote) Kohderyhmien tunnistaminen ja lähestyminen Perustajajärjestöjen mediasuhteet Asiasisällön monipuolisuus ja laaja-alaisuus

4 Ydinviesti Jokainen meistä rakentaa suomalaista päihdekulttuuria päivittäisillä valinnoillaan. vaihtoehtona ollut myös: Suhde päihteisiin määritellään joka päivä

5 Kohderyhmät Kansalaiset/suuri yleisö Kuten nuoret, opiskelijat, aikuisväestö, eläkeläiset, syrjäytymisvaarassa olevat, työyhteisöt, perheet, aikuisväestö,, muut verkostot Ammattilaiset Kuten sosiaali- ja terveydenhuollon alan toimijat, opettajat, viranomaiset, kaupalliset yritykset Päättäjät Kuten valtionhallinto, kuntapäättäjät, eri hallintokunnat, ept-yhdyshenkilöt, kansanedustajat/ministerit, eu-edustajat, poliitikot, kunnat, rahoittajat Media Kuten lehdistö, sähköiset kanavat, sosiaalinen media, tapahtumat Oma hallinto Kuten henkilöstö, jäsenjärjestöt, sidosryhmät

6 Ydinviestin kohdentaminen, esim. Kansalaiset/suuri yleisö Saat EHYT ry:ltä tietoa, tukea ja apua päivittäisiin valintoihin Päihteiden käytöllä on tutkitusti yhteys terveyteen ja elämänlaatuun. Mitä vähemmän käytät, sitä paremmin voit. Nuoret eivät saisi käyttää ollenkaan Ammattilaiset Sinun työtäsi tarvitaan Yhteistyö EHYT ry:n ja sen kumppaneiden kanssa antaa sinulle asiantuntevaa tukea ja tietoa, johon voit luottaa Päättäjät: Tunne vastuusi ja osoita se päätöksilläsi Päihdeongelmien ehkäisy ja kansalaisten hyvinvointi tulee olla mukana päätöksenteossa Perusta päätöksesi tutkittuun tietoon ja luotettaviin kokemuksiin Media Suhde päihteisiin määritellään päivittäin, viestinnällä on iso merkitys yksilön valinnoille Etsi ja välitä rehellistä, monipuolista ja luotettavaa tietoa Oma hallinto Jokaisen työpanos on tärkeä riippumatta työntekijän asemasta organisaatiossa tai toimipaikasta Avaintoimijan rooli velvoittaa Eri kohderyhmille suunnattu kohtaavan ja vaikuttavan toiminnan muodostama kokonaisuus on EHYT ry:n vahvuus

7 Viestinnässään EHYT ry on: Asiantunteva Asiallinen Rehellinen Puoluepoliittisesti sitoutumaton Johdonmukainen Tutkittuun tietoon nojaava/luotettava Kantaaottava Kohderyhmän huomioon ottava Rento Yllättävä Yksilöllisiä valintoja kunnioittava Uudistuskykyinen ja -haluinen Positiivinen – varsinkin nuorille Median tärkein tietolähde alalla

8 Uhat ja riskit EHYT ry:n viestinnässä näitä uhkia ovat muun muassa Alkoholiteollisuuden yliote Marginalisoituminen kapea-alaiseksi, epäkiinnostavaksi Viestinnän vastuun hajanaisuus Yhteisen näkemyksen puute Oikean tiedon puute Uutiskynnys ei ylity Mielikuva harmaista virkamiehistä ja kukkahattu-tädeistä Alueellinen verkko ei pidä Tuotetaan liikaa tietoa – vastaanottajien ähky Oman uskon puute Osaamisen pinnallisuus Kokonaisvaltainen yhteiskunnallinen viesti ei mene läpi

9 Hankkii jäseniä ja kumppaneita Aktivoi vapaaehtoisia On houkutteleva kumppani kunnille ja paikallisille päättäjille Ottaa keskusteluun mukaan eri tahoja ja mahdollistaa laajan, vuorovaikutteisen, toimenpiteisiin johtavan keskustelun Mielletään avaintoimijana On kanavatietoinen Hallitsee mediasuhteet Huolehtii sisäisestä osaamisesta ja tietopääomasta Tunnetaan valtakunnallisena, alueellisena ja kansainvälisenä toimijana Hallitsee mahdollisimman hyvin ansaitun, ostetun ja oman median Tulee tunnetuksi uutena järjestönä Välittää tietoa palveluistaan ja osaamisestaan Sitouttaa henkilökuntaa ja muita sidosryhmiä Ottaa haltuunsa alan puheenjohtajuuden sekä aloittamalla keskusteluja että ottamalla niihin osaa Käyttää tehokkaasti hyväkseen oikeuksiaan vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin oman arvomaailmansa mukaisesti Nousee median edustajan mieleen ensimmäiseksi, kun hän haluaa tietoja tai kannanoton ehkäisevästä päihdetyöstä Syventää asiantuntemustaan organisaation kaikilla tasoilla Pitää huolta sisäisestä yhtenäisyydestä Viestinnän tavoitteita

10 Kanavia Mediaviestintä Omat julkaisut (sisäiseen ja ulkoiseen viestintään) Omat verkkosivut Muu verkkoviestintä Uutiskirje Sosiaalinen media Messut ja tapahtumat Intranet Sisäiset koulutus- ja vastaavat tapahtumat Esitteet Mainonta ja markkinointi Verkostot Sisäiset tietojärjestelmät Kokoukset ja palaverit (omat, kumppanit, hallintoelimet) Toimitilat

11 Avainkysymyksiä Sisäinen viestintä -Yhteisen kulttuurin rakentaminen, hyvä työilmapiiri, keskinäinen arvostus, tiedonsaannin helppous ja tiedon löydettävyys, hyvät työskentelyolosuhteet, yhteiset tavoitteet, vastuiden selkeys. Jäsenjärjestöviestintä -EHYT ry:n omistajina ja päätöksentekijöinä sekä kohderyhmä että viestinviejiä. Alueverkoston voima EHYT ry:n vaikuttamisessa, viestinnän mutkattomuus ja yhteistyön luontevuus.


Lataa ppt "Viestintästrategialuonnos Hallitus 21.3.2012 ja 30.5.2012 Valtuusto 24.3.2012."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google