Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

MATKANI NORJAaN Reetta Karjalainen.

Samankaltaiset esitykset

Esitys aiheesta: "MATKANI NORJAaN Reetta Karjalainen."— Esityksen transkriptio:

1 MATKANI NORJAaN Reetta Karjalainen

2 Ensimmäinen päivä Reissasin ystäväni Nooran kanssa pienellä Ford Ka:llani. Ajoimme vapun päivänä Tuusulasta ensin Kiirunaan ja nukuimme siellä yön hotellissa. Yön aikana satoi lunta niin, että piti kaivaa auto esiin. Jatkoimme matkaa aamiaisen jälkeen. Tasainen maisema alkoi saada muotoja horisontissa. Yhtäkkiä olimme vuorten keskellä. Suomalaiseen tasaisuuteen tottuneina suuret korkeuserot saivat hengen salpautumaan. Pysähtelimme näköalapaikoille valokuvaamaan ja syömään eväitä. Illalla pääsimme perille kalastajakylä StØhön. Petiin ja untenmaille.

3 Toinen päivä Heräsimme kirkkaaseen mutta tuuliseen päivään. Pakkasimme reissureput ja lähdimme valloittamaan lähivuorta. Tuuli oli huipulla kaksinkertainen, joten hipsimme takaisin maankamaralle hyvin pian. Kiipeilyn jälkeen menimme juustokakuille ja teelle lähikahvilaan.

4 Kolmas päivä Myrsky. Emme voineet poistua majatalostamme koko päivän aikana. Sen sijaan valmistimme herkullista ruokaa kaloista, jotka saimme paikallisilta kalastajilta edellisenä päivänä.

5 neljäs päivä Aamu valkeni kirkkaana, joten heräsimme aikaisin ja lähdimme tiedustelemaan, mahtuisimmeko päivän valassafarille mukaan (Arctic Whale Tour). Mahduimmehan me! Lämmintä päälle ja laivan kannelle. Safari kesti koko päivän. Noora alkoi voida pahoin heti satamasta irtaannuttuamme. Hän makasi kannen alla huovan alla samaan aikaan kun minä bongasin merikotkia ja miekkavalaita.

6 Viides päivä Kotiinlähtö! Kimpsut kasaan ja autoon. Ajoimme läpi vuorten ja vuonojen kunnes maa alkoi jälleen tasoittua. Nukuimme Kiirunassa samassa hotellissa kuin tullessamme. Kiva reissu 5/5. Reetta Karjalainen

Lataa ppt "MATKANI NORJAaN Reetta Karjalainen."