Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Samankaltaiset esitykset

Esitys aiheesta: "Matkakertomus koottuna oppilaiden esityksistä. Laivamatka Lähdimme Kupittaan koululta seitsemältä ja odotimme terminaalissa tuskastuneesti laivaa. Laivalla."— Esityksen transkriptio:

1 Matkakertomus koottuna oppilaiden esityksistä

3 Laivamatka Lähdimme Kupittaan koululta seitsemältä ja odotimme terminaalissa tuskastuneesti laivaa. Laivalla kirmasimme heti tax freehen ja muihin kauppoihin. Menimme myös pelaamaan pelikoneilla ja voitimme 50 euroa; ei kai. Valvosimme koko yön ja aamulla oli tuskaista katsoa tyhjää lompakkoa ja yrittää pysyä hereillä.

4 Bussimatka Lähdimme tukholmasta bussilla kohti Flämslättiä ja katsoimme elokuvaa (Con air) bussimatkan ajan, toiset nukkuivat. Pysähdyimme tankkaamassa ja kävimme ruotsalaisessa Mc Donadsissa syömässä jossa ruoka oli hirveää: liha aivan liian rasvaista ja suolaista, leivät kylmiä ja mauttomia. Saimme myös intiaanien cd:n. Sitten jatkoimme matkaa ja kuuntelimme musiikkia, riehuimme, puhuimme **skaa, lauloimme ja nukuimme. Saavuimme Flämslättiin 1,5 tuntia etuajassa, joten päätimme mennä vielä hetkeksi Skaraan. Skaran kaupungissa mm. kävimme karkkikaupassa, kiertelimme kaupungilla, yritimme tuhopolttaa koko ruotsin (tuloksetta) ja paistattelimme päivää torilla tunnin pari kunnes lähdimme takaisim Flämslättiin.

5 1. päivä Majoittauduimme hotelleihin ja mökkeihin jonka jälkeen menimme syömään. Huoneessani oli Minä, Pate, Eirik ja Höröjoonas-Fredrik Norjalaiset kävivät uimassa ilman lupaa ja tutustuimme toisiimme, puhuimme enimmäkseen englantia ja opetimme muille suomea, kuten: moi, nuku hyvin, mitä kuuluu? Sekä lukemattomia muita mainitsemattomia lausahduksia ja sanoja. Joakin niminen ohjaaja oli outo. Oli ruotsalaisten vuoro järjestää hauskaa ohjelmaa ja jokailtainen DISCO. Kävimme sitten nukkumaan.

6 2. päivä Heräsimme aamulla 7.30. 8.30 alkoi aamupala joka oli mielestämme hyvää ja kaikkea oli saatavilla. Sen jälkeen lähdimme bussilla kohti kirkkoa paitsi Patrik meni ryhmänsä kanssa palolaitokselle. Kirkossa saimme kiivetä todella korkealle torniin josta näimme todella hienoja maisemia, jotka olivat todella upeita. Palolaitoksella ei nähty muuta kuin paloautoja ja palomiehiä. Sen jälkeen alkoi odotettu lentopallo peli ja vastaan tuli Norja. Hävisimme huonon pelin 2-0 Siinä meni sitten toinen päivä.

7 3. päivä Lähdimme taas bussilla ajelemaan ja Jimi, Jussi, Roni ja Rami lähtivät bongaamaan lintuja kun taas Pate lähti katsomaan sikoja ja muita rumia eläimiä. Saavuimme takaisin leirikeskukseen Ja menimme syömään lounasta. Sitten meillä oli lentopallo ottelu jossa vastaan tuli Ruotsi. Sitten oli todella hyvä peli eka erä meni todella tiukaksi, mutta peliin puuttui tuomari, joka antoi Ruotsille pisteitä ja hävisimme ekan erän ja eihän siinä mitään voitu tehdä kun meitä huijattiin koko peli. Ja sitten oli Disco, mutta ketään ei oikeastaan enää kiinnostanut pelata. Ja se sitten oli jo 3 päivän loppu.

8 4. päivä Aamulla heräsimme laulamaan maammelaulua lipuille ja vaeltamaan 8 km (muka vain sen verran) lehmänpaskan keskellä. Lehmälauma melkein hyökkäsi kimppuumme. Elina piilosatutti nilkkansa. Lentopallomatsin (Tanskaa vastaan) jälkeen Elinan nilkka meni paassimoksi. Sen seurauksena All Star-pelin kirkkain tähti ei päässytkään kentälle. Illalla meitä viihdyttivät Tanskalaiset. Discossa oli yhtä kova meno kuin aina. Yöllä meillä oli erittäin jännittävä yösuunnistus! Sitten ysidee meni kiltisti nukkumaan. (How´s ur ankle?)

9 5. päivä Aamupalan syötyämme aloitimme pakkaamaan ja oli hirveä urakka saada kaikki tavarat mahtumaan kasseihin. Lähdimme bussilla Göteborgiin, ja matka kesti pari tuntia. Paikan päällä tutustuimme ja söimme ruoan ruotsalaisten koulussa. Tämän jälkeen lähdimme kaupungille shoppailemaan, ja matkaan tarttui kaikenlaisia vaatteita ja muita tavaroita. Päivän päätteeksi menimme Lisebergin huvipuistoon, joka oli mielestämme aika sekava paikka. Olimme parissa laitteessa. Kymmeneltä lähdimme bussin kanssa kohti Tukholmaa, ja matka kesti kahdeksan tuntia. Nukuimme jonkin verran ja pysähdyimme pari kertaa huoltoasemalla syömässä.

10 Lördag Saavuimme bussin kanssa satamaan ja astuimme aamulaivaan aika väsyneinä, jolloin alkoi rahojen laskeminen ja tuliaisten osto. Laivalla söimme lounaan seisovassa pöydässä, ja se maistui hyvältä. Tulomatka alkoi olla jo vähän tylsempi, koska ei ollut kauheasti tekemistä. Päivällä ostimme Kaija Bymanille pienen lahjan ja teimme hänelle kortin. Aloimme pakata aika myöhään ja terminaaliin tultuamme näimme Sofian, joka oli siivoamassa hyttejä. Satamasta lähdettyämme tunnelma säilyi loppuun asti, vaikka retki alkoikin olla lopussa. Väsyneinä hurrasimme hauskalle bussikuskillemme ja kiiruhdimme väsyneinä kohti kotia.

Lataa ppt "Matkakertomus koottuna oppilaiden esityksistä. Laivamatka Lähdimme Kupittaan koululta seitsemältä ja odotimme terminaalissa tuskastuneesti laivaa. Laivalla."