Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esiintyminen Sisällys Estradilla! s. 2 Liitteet:

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Esiintyminen Sisällys Estradilla! s. 2 Liitteet:"— Esityksen transkriptio:

1 Esiintyminen Sisällys Estradilla! s. 2 Liitteet:
Lamppu s. 6 (erillinen PowerPoint esitys) Mainosinsertti s. 4

2 Estradilla! Aika Tavoitteet Materiaalit Toteutus 20-30 minuuttia
   Tavoitteet Tavoitteena on, että ryhmä tekee tuotteelle 1–3 minuutin mittaisen esityksen. Jokaisen ryhmän jäsenen tulee osata kertoa, mitä heidän yrityksensä tekee ja esitellä yrityksen tuote. Materiaalit Paperia, kyniä, mahdollisuuksien mukaan esitysrekvisiittaa (musiikkia, kankaita tms). Mahdollisuus käyttää tietokonetta (PowerPoint-ohjelma ja tulostin). Lamppu NY – Välähtävää toimintaa! -ppt-pohja ja Hyvä esitys -liite. Toteutus Kerro ryhmälle, että heidän tehtävänään on pitää 1–3 minuutin mittainen esitys päätöstilaisuudessa. Esityksen tulee herättää yleisön kiinnostus yritystä ja tuotetta kohtaan. Ryhmä voi suunnitella ja valmistella esityksen vapaasti. Ideana kuitenkin on, että esitys etenee jouhevasti ja loogisessa järjestyksessä. Esityksen tukena ryhmä voi hyödyntää Lampun yrityksen malliesitystä. Esitystä voi tukea myös laulu, räppi, runo, puhe, tanssi tai näytelmä! Tärkeää on, että esityksessä käy ilmi yrityksen nimi ja sen jäsenet vastuutehtävineen sekä tiedot tuotteesta (nimi, mikä tuotteen tarkoitus on, kenelle se on suunniteltu, miksi se kannattaa ostaa ja mitä se maksaa). Ryhmä etenee itsenäisesti tuote-esitystä suunnitellen ja toteuttaen. Voit auttaa ryhmää kyselemällä edellä mainittuja kysymyksiä. Kannusta ryhmää käyttämään apuna aiempien rastien tuotoksia.

3 Estradilla! Estradilla, eli esitys leirin päätöspamauksessa!
Leirin päätöspamauksessa päästään viimein estradille. Estradille menoon kannattaa valmistautua huolella. Seuraavaksi esitellään jouhevasti etenevän esityksen kulku ja esimerkkinä käytetään Lampun perheen yritystä. Aloitus Esitys kannattaa aloittaa pienellä tarinalla, kysymyksellä tai hauskalla kuvalla. Näin kuulijat saadaan keskittymään esitykseen ja esitys vaikuttaa kiinnostavalta. 2. Kerro mitä esitelmä koskee Aloituksen jälkeen pitää nopeasti kertoa mitä aihetta esitys koskee. Esimerkissä yrityksen tuote on Aurinkokennolla toimiva varjostin. ”Esittelemme teille seuraavaksi Aurinkokennolla toimivan varjostimen” 3. Yrityksen jäsenet (ja yrityksen nimi) Ennen varsinaisen tuotteen esittelyä on hyvä esitellä ryhmän jäsenet sekä kertoa lyhyesti mitä kukin jäsen osaa erityisen hyvin. Taitoja voivat olla esim. piirtäminen, laskeminen ja ideointi (kertokaa myös ryhmän/yrityksen nimi). 4. Esittele yrityksen tuote Seuraavaksi esitellään tarkemmin yrityksen tuote tai idea, jonka haluatte kuulijoiden ostavan. Kuvailkaa mikä tuote on ja miten se toimii. Kannattaa myös kertoa miksi tuote on hyvä ja käyttökelpoinen. Esimerkissä aurinkokennovarjostin säästää sähköä ja näin luontoa. 5. Asiakkaat Kertokaa kenelle tuote sopii ja miksi. Asiakkaita ovat ne jotka tuotteen ostavat vai sitä käyttävät. Miettikää esim. lehtimainoksia. Niissä yleensä kehutaan tuotetta ja sen lisäksi kerrotaan kenelle tuote sopii (esim. nuorten vaatteet, himopelaajan joystick, urheilijan sukat jne.). 6. Tuotteen hinta Kertokaa mitä tuote maksaa ja mistä tuotteen hinta muodostuu. Hinta voi muodostua valmistamisesta, tuotteeseen tarvittavista osista tai jos kyseessä on palvelu, niin tekijän palkasta. 7. Lopetus Kiittäkää kuuntelijoita mielenkiinnosta. Kysykää kuulijoilta onko heillä kysymyksiä tai pyydä kuulijat esityksen jälkeen käymään, jolloin voit kertoa tuotteesta heille tarkemmin. PS. muistakaa harjoitella esitys ennen Estradille! astumista

4 Mainosinsertti Aika Tavoitteet Tarvikkeet Valmistautuminen Toteutus
30–45 minuuttia Tavoitteet Tavoitteena on ohjelmoida mainos, jota voidaan hyödyntää osana oman idean esittelyä. Samalla tutustutaan mainonnan keinoihin ja ohjelmoinnin perusteisiin. Tarvikkeet Tietokone tai tablet-laite ja Internet Valmistautuminen Tutustutaan Scratch-ohjelmaan osoitteessa: Tuutorpari luo Scratchiin tilin ennen leiriä ja ohjelmoivat esimerkki mainoksen. Leiripäivänä leiriläiset ohjelmoivat mainosinsertit, tuutorparin tilin kautta. Lisätietoa ohjelmoinnista Koodi ensiapua ohjelmoinnin opettamiseen peruskoulussa - koodi2016.fi Toteutus Keskustelkaa leiriläisten kanssa aluksi mainoksista. Minkälaiset mainokset vetoavat heihin? Miten kuvat, ääni ja video vaikuttavat mainokseen? Voitte etsiä ja tutustua myös teitä ihastuttaviin ja vihastuttaviin mainoksiin. Johdatus Avaa selain ja kirjaudu sisään Scratchiin Selitä leiriläisille, että mainoksesta tulee heidän näköisensä, sillä he toteuttavat yhdessä mainosinsertin. Esittele esimerkin avulla, kuinka Scratch toimii. Perusajatuksena on, että tietokoneelle on annettava komentoja raahaamalla komentolaatikoita ikkunasta toiseen. Voitte tutustua Kallion Pikkuyrittäjät-kesäleirin yritysten mainoksiin osoitteessa:

5 Mainosinsertti Mainoksen toteuttaminen
Klikkaa Luo-välilehteä ja uusi mainoksen teko voi alkaa. Aluksi näytölle lisätään hahmo ”Uusi hahmo” -kohdasta. Kohdasta ”Uusi tausta” valitaan mieluinen taustakuva. Hahmoon liitetään toiminnallisuus Tapahtumat-välilehdestä ”Kun vihreää lippua klikataan” –toiminnallisuuden sisältävä palikka raahataan näkymän oikeanpuoleiseen osaan. Seuraavaksi lisätään puhekupla Ulkonäkö-välilehdestä. Valitaan toiminnallisuus ”Ajattele ´TÄHÄN VALITSEMANNE TEKSTI´ 5 sekunnin ajan”. Hahmon voi laittaa myös liikkumaan esimerkiksi Liike-välilehdestä valitaan toiminto ”Liiku 30 askelta” -toiminto. Klikkaa vihreää lippua ja katso miltä mainos näyttää. Tallentakaa mainos klikkaamalla vasemmasta yläkulmasta ”Tiedosto” > ”Tallenna nyt”. Paina ”Jaa”-painikkeesta näytön oikeasta ylälaidasta. Mainos avautuu omaan ikkunaansa, jonka linkin voi jakaa sosiaalisessa mediassa tai upottaa verkkosivuille.


Lataa ppt "Esiintyminen Sisällys Estradilla! s. 2 Liitteet:"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google