Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kampanja lionien palvelun voimaannuttamiseksi

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kampanja lionien palvelun voimaannuttamiseksi"— Esityksen transkriptio:

1 Kampanja lionien palvelun voimaannuttamiseksi
Tervetuloa, ja kiitos ajastanne tänään! Olen iloissani voidessani jakaa kanssanne lyhyen yleiskatsauksen Lions Clubs Internationalin säätiön pääoman varainkeruukampanjaan. Lioneina olemme omistaneet elämämme palvelulle, ja tämä kampanja voimaannuttaa meidät viemään palvelun seuraavalle tasolle. Kerron ensin lyhyesti jo saavuttamistamme asioista ja siitä, miten pääomakampanja on seuraava looginen vaihe säätiömme ja palvelumme kehittymisessä. Tämän jälkeen käytämme hieman aikaa keskustellaksemme kampanjan tavoitteista, teemasta, tuesta ja laajennetuista maailmanlaajuisista palvelualueista sekä kampanjaan liittyvästä tunnustuksesta. Päätämme tilaisuuden joihinkin ehdotuksiin siitä, miten te kaikki voitte osallistua – olen varma, että olette kiinnostuneita tästä! Joten aloitetaan!

2 1 mrd:n 9,1 milj. 118 milj. 16 milj. 50 palvelun vuotta
DOLLARIN ARVOSTA MYÖNNETTYJÄ APURAHOJA 9,1 milj. KAIHILEIKKAUSTA 118 milj. DOLLARIN ARVOSTA HÄTÄAPUA 16 milj. LASTA PALVELTU LIONS-QUEST- OHJELMAN KAUTTA LCIF juhlii 50. vuosipäiväänsä kesäkuussa 2018 Miljoonia lapsia rokotettu tuhkarokkoa vastaan LCIF juhlii 50. vuosipäiväänsä kesäkuussa LCIF on meidän säätiömme. Ja viimeisten 50 vuoden aikana meidän säätiömme on tehnyt valtavan vaikutuksen moneen paikalliseen ja maailmanlaajuiseen projektiin ja aloitteeseen. Yli yhden miljardin Yhdysvaltain dollarin arvosta myönnettyjen apurahojen avulla me olemme pelastaneet 9,1 miljoonan ihmisen näkökyvyn kaihileikkauksilla. Olemme parantaneet yli 16 miljoonan lapsen elämänlaatua opettamalla heille positiivisia elämäntaitoja Lions-Quest-ohjelmassa. Olemme olleet naapureidemme ja eri puolilla maailmaa sijaitsevien paikkakuntien tukena katastrofien sattuessa, ja olemme myöntäneet yli 118 miljoonan dollarin edestä hätäapurahoitusta. Olemme tukeneet miljoonien lasten rokottamista tuhkarokkoa vastaan pelastaen siten lukemattomia ihmishenkiä. Millaista voimakasta vaikutusta LCIF on saanut aikaan omilla paikkakunnillanne?

3 Kampanjamatka Vuoden 2015 globaali palveluarviointi + LCI Forward -aloitteen strateginen suunnitteluprosessi = laajennetut maailmanlaajuiset palvelualueet: 75 % Positiivinen / erittäin positiivinen kuva maailmanlaajuisista palvelualueista Keskittymisen kohteet vaihtelevat vaalipiireittäin 72 % harkitsisi lahjoituksen tekemistä 80 % olisi halukkaita palvelemaan johtajina 86 % olisi halukkaita pyytämään lioneilta lahjoituksia/ lahjoituslupauksia 83 % on sitä mieltä, että kampanjan tulisi jatkua Vuoden 2017 kampanjan toteutettavuus- ja suunnittelu-tutkimus: Monet teistä saattavat muistaa globaalin palveluarvioinnin, jonka LCI suoritti vuonna 2015 yhdessä LCI Forward -ohjelman strategisen suunnitteluprosessin kanssa. Tämä prosessi johti maailmanlaajuisiin palvelualueisiimme (tunnettiin aiemmin nimellä ”uusi maailmanlaajuinen palvelurakenne”). Palvelualueet viittaavat viiteen tärkeimpään keskittymisen kohteeseemme: diabetes, ympäristö, nälän helpottaminen, näkökyky ja lapsuusiän syöpä – sekä nuorten osallistaminen ja hyödyttäminen kaikilla näillä alueilla. LCIF:n tehtävä on voimaannuttaa lionit palvelemaan. Maailmanlaajuisten palvelualueiden laajentumisen myötä LCIF tunnistaa tarpeen tehdä jotain poikkeuksellista, jotta tämä olisi mahdollista. Testatakseen kiinnostuksen ja sitoumuksen tasoa näiden palvelualueiden tukemiseen varainkeruukampanjan avulla LCIF toteutti kampanjan toteutettavuus- ja suunnittelututkimuksen kesä-elokuussa Tällöin pyrittiin testaamaan 300 miljoonan Yhdysvaltain dollarin tavoitetta ja ymmärtämään eri palvelualueiden tärkeysjärjestys. Kuten näette, kampanjan mahdollisuuteen, erityisesti maailmanlaajuisia palvelualueita tukevaan, reagoitiin erittäin positiivisesti. Tämän vuoksi hallitus hyväksyi kampanjan elokuussa 2017.

4 Esittelyssä Kampanja 100 Olen innoissani voidessani kertoa, että pääoman varainkeruukampanjallamme on nyt nimi, Kampanja 100, sekä iskulause, LCIF: Palveluvoimaa. Ehkä haluat tietää, mitä Kampanja 100 tarkoittaa? 100 vuotta sitten kaikki alkoi Melvin Jonesista. Hänellä oli visio ja lionit työskentelevät yhä tämän saman vision puolesta. He palauttavat näkökyvyn ja estävän sokeutumisen. He auttavat hätäavun hankkimisessa. He luovat positiivisen oppimisympäristön lapsille. He palvelevat vammaisia, vanhuksia ja yhteiskunnan heikoimpia jäseniä. Nämä eivät ole asioita, joita kukaan lion, klubi tai piiri voi toteuttaa yksin. Mutta yhdessä me pystymme siihen. Muistellessamme näitä saavutuksia ylpeyttä tuntien me voimme myös katsoa kohti tulevaisuutta ja seuraavia 100 vuotta. Näemme, että maailman tarpeet ovat suurempia kuin koskaan. Näemme edessämme olevat uudet haasteet. Entä jos 100 % lioneista osallistuisi tähän maailmanlaajuiseen urakkaan? Mitä voisimme saavuttaa, jos jokainen lion antaisi 100 $ joka vuosi? Lioneille mikään ei ole tärkeämpää kuin palvelu. Palvelu on sitä, mitä me teemme. Mutta emme voi tehdä sitä yksin. LCIF voimaannuttaa lionit. LCIF:n ansiosta lioneilla on tarvitsemansa resurssit ottaa vastaan ongelmat, joista välitämme. Koska ymmärrämme, että palvelu on niin antamista kuin tekemistäkin, vaikutuksemme kestää vielä seuraavat 100 vuotta ja kauemminkin.

5 Kampanjan tavoite ja ajoitus
Varainkeruutavoite: 300 miljoonaa dollaria Lisätkää palvelun vaikutusta nykyisillä palvelualueillamme: näkökyky, nuoriso, hätäapu, humanitaarinen palvelu Taistelkaa diabetesta vastaan Vähentäkää diabeteksen esiintymistä ja parantakaa diagnoosin saaneiden elämänlaatua Laajentakaa maailmanlaajuisia palvelualueitamme Tunnistakaa ja kehittäkää uusia tapoja tehdä vaikutus maailmaan ja sen heikoimpiin asukkaisiin uusilla palvelualueilla: ympäristö, lapsuusiän syöpä, nälän helpottaminen Kampanjan ajoitus LCIF:n 50. juhlavuoden aikana vastaanotetut lahjoitukset lasketaan osaksi varainkeruutavoitetta Kampanja käynnistetään virallisesti Lions Clubs Internationalin vuosikokouksessa, joka järjestetään Las Vegasissa heinäkuussa 2018, ja se jatkuu kolmen toimivuoden ajan Pääoman varainkeruukampanja käynnistetään virallisesti kansainvälisessä vuosikokouksessa Las Vegasissa ja se jatkuu kolmen toimivuoden ajan käynnistyksestä lukien. Varainkeruutavoite on 300 miljoonaa dollaria, jonka avulla tuetaan lionien palvelua. Tähän sisältyvät kaikki säätiölle tehtävät lahjoitukset kampanjan keston aikana. LCIF:lle 50. juhlavuoden, eli tämän vuoden, aikana tehdyt lahjoitukset lasketaan myös pääomakampanjan lahjoituksiksi. Haluan korostaa kahta erittäin tärkeää juuri mainitsemaani seikkaa. Ensinnäkin kaikki säätiölle tehdyt lahjoitukset katsotaan osaksi kampanjaa. Toiseksi kaikki tämän toimivuoden aikana LCIF:lle tehdyt lahjoitukset huomioidaan myös. Onnistuneen kampanjan ansiosta pystymme lisäämään palvelumme vaikutusta LCIF:n kaikilla palvelualueilla, jotka ovat näkökyky, nuoriso, hätäapu ja humanitaariset aloitteet. Pääomakampanja auttaa myös rahoittamaan taisteluamme diabetesta vastaan. Kyseessä on nykyajan maailmanlaajuinen terveyskriisi ja LCI:n tunnusaloite. Kampanjan avulla rahoitetaan myös LCIF:n laajenevia palvelualueita, joita ovat ympäristö, lapsuusiän syöpä ja nälän helpottaminen. Käymme tarkemmin läpi LCIF:n näkökykyyn ja ohjelmiin liittyvät tavoitteet hieman myöhemmin esitelmän aikana.

6 Vahvat perusteet tuelle
Lisätkää palvelun vaikutusta Nuoriso, näkökyky, hätäapu, humanitaariset aloitteet Maailma avun tarpeessa Meidän tari-namme Lionit reagoivat Taistelkaa diabetesta vastaan Toiminta-kutsu Tässä näette yhteenvedon palvelun perusteista. Lionien tavoin aloitamme maailman tarpeista, jotka – kuten tiedämme – eivät koskaan ole olleet suurempia. Siirrymme tämän jälkeen tarinaamme, joka sisältää LCIF:n 50-vuotisen historiamme useita saavutuksia, mukaan lukien 1 miljardin dollarin arvoiset apurahat, jotka olemme myöntäneet tukeaksemme lionien palvelua. Seuraavaksi vuorossa on Kampanja 100:n keskeinen tavoite kerätä 300 miljoonaa dollaria, jotta voimme palvella yli 200 miljoonaa ihmistä vuodessa vuoteen 2021 mennessä, sekä kampanjan tarkemmat ohjelmatavoitteet. Kampanja 100:n avulla LCIF parantaa lionien palvelun vaikutusta kaikilla LCIF:n nykyisillä palvelualueilla. LCIF vastaa nykyajan terveyskriisiin, eli diabetekseen, vähentämällä sen esiintymistä ja parantamalla diagnoosin saaneiden elämänlaatua. LCIF tulee laajentamaan painopisteitään ottaen mukaan myös nälän helpottamisen, ympäristön ja lapsuusiän syövän palvelualueet. Lopuksi annamme toimintakutsun. Me toimimme vapaaehtoisina tehdäksemme vaikutuksen paikkakunnillamme! Me annamme tehdäksemme vaikutuksen maailmaan. eM voimaannutamme palvelun näiden molempien avulla. Laajentakaa maailmanlaajuisia palvelualueitamme Nälän helpottaminen, ympäristö, lapsuusiän syöpä

7 LCIF:n matka Yksittäinen painopiste Laajennettu painopiste Näkökyky
Yhtenäistettävyys Varainkeruu muihin kuin näköön liittyviin aloitteisiin tapahtuu muita teitä Kaikki LCIF:n palvelualueet sisältävä varainkeruu Kampanjan jälkeinen varainkeruu pysyy korkealla tasolla – käännekohta LCIF:lle Kampanjan jälkeinen varainkeruu putoaa alemmalle tasolle Kulttuurin mullistava perspektiivi Vaikka LCIF on toteuttanut aiemmin kaksi onnistunutta pääomakampanjaa, jotka olivat SightFirst- ja SightFirst II -kampanja, meillä ei koskaan ole ollut Kampanja 100:n kaltaista kampanjaa. Siinä, kun SightFirst-kampanjassa oli yksittäinen painopiste, Kampanja 100:lla on laajennettu painopiste, joka sisältää kaikki nykyiset palvelualueemme sekä uudet maailmanlaajuiset palvelualueemme. Visioimme, että Kampanja 100 on LCIF:n filantropiassa käännekohta, joka muuttaa perspektiivimme ja antamisen kulttuurimme.

8 Yksittäisten henkilöiden tunnustus
Lahjojen kokonaistaso Tunnustuksen antamistapoja ovat... Rintamerkit, todistukset, muistolaatat, julkiset esittelyt, muut mahdollisuudet. Kertalahjoituksista, kuukausilahjoituksista tai sitoumuksista Automaattiset lahjoitukset Tunnustuksen antamistapoja ovat... Rintamerkit, salkut, kirjepaperi, kangaskassit, muistivihkot, mukit, muut lahjat. Kampanjassa käytetään useita strategioita tunnustuksen antamiseksi, minkä toivotaan kannustavan lahjoituksia sekä yksittäisiltä että klubilahjoittajilta. Yksityishenkilöiltä saaduista lahjoituksista annettavaan tunnustukseen liittyen uudet kampanjaan liittyvät mahdollisuudet vastaavat jo olemassa olevaa LCIF:ltä saatavaa tunnustusta. Tämä tarkoittaa, että onnistuneet, jatkuvat ja hyvän vastaanoton saaneet ohjelmat, kuten Melvin Jones -jäsenyydet ja progressiiiviset Melvin Jones -jäsenyydet jatkuvat kampanjan ajan – ja kaikki lahjat katsotaan MJF-hyvityksiksi sen lisäksi, että niistä saa asianmukaista kampanjatunnustusta. Uusi tunnustusrakenne pyrkii kannustamaan säännöllisiä ja toistuvia lahjoituksia, juhlistamaan säätiön 50. juhlavuotta ja antamaan vastinetta suuremmista lahjoituksista. Enimmäismääräisistä lahjoituksista tai sitoumuksista kampanja tarjoaa useita eritasoisia rintamerkkejä ja muuta tunnustusta. Tasojen nimet sisältävät viestejä kampanjan tuesta. Antaakseen tunnustusta automaattisista lahjoituksista kampanjassa tulllaan todennäköisesti perustamaan jäsenyyksiä, joihin liittyy asianmukaisen tunnustuksen antaminen. Lisätiedot tarkemmista tunnustustasoista ja mahdollisuuksista hyväksytään ja julkistetaan pian. Automaattisesti toistuvista lahjoista Tunnustuksen tasot ja jäsenyydet tullaan ilmoittamaan liittyen lahjoihin, joiden arvo on 25 $ – 25 000 $

9 Klubitunnustus ja johtajuuspalkinnot
Ei-malliklubin tunnustus jäsenkohtaisesta keskiarvosta ja kokonaissummista Johtajuuspalkinnot: Ei-kilpaileva – Palkinnot klubeille ja valituille alueille, moninkertaispiireille ja piireille, jotka saavuttavat tietyt osallistumistasot. Kilpaileva – Viisi mahdollista palkintoa alueen, moninkertaispiirin ja piirin tasoilla: Korkein jäsenkohtainen lahjoitus Korkein jäsenkohtainen toistuva lahjoitus Korkein prosenttimääräinen osallistuminen Korkein prosenttimääräinen toistuva osallistuminen Eliitti: kaikkien neljän muun palkinnon saavuttaminen yhden vuoden aikana Hetken päästä käsittelemämme malliklubiohjelman lisäksi kampanjassa annetaan tunnustusta klubeille muiden jäsenkohtaisten keskiarvojen ja lahjoitusten kokonaissummien saavuttamisesta. Nämä tunnustustasot ilmoitetaan pian. Kampanjassa tarjotaan myös ei-kilpailevia palkintoja kaikkien klubien johtajille sekä valituille alueille, moninkertaispiireille ja piireille, jotka saavuttavat tietyt osallistumistasot. Lisäksi kampanjassa tarjotaan viisi mahdollista kilpailevaa palkintoa johtajille alueen, moninkertaispiirin ja piirin tasoilla. Nämä ovat: Korkein jäsenkohtainen lahjoitus Korkein jäsenkohtainen toistuva lahjoitus Korkein prosenttimääräinen osallistuminen Korkein prosenttimääräinen toistuva osallistuminen Kaikkien yllä mainittujen palkintojen saavuttaminen yhden vuoden aikana katsotaan eliittitason tunnustukseksi

10 Miten voit auttaa Kampanja 100:a menestymään?
Osallistu kampanjan käynnistämiseen auttamalla meitä saavuttamaan tämän vuoden 50 miljoonan dollarin tavoite. Tee henkilökohtainen rahalahjoitus. Lue lisää siitä, mitä malliklubina oleminen merkitsee. Kerro muille lioneille Kampanja 100:sta. Kerro perheellesi, ystävillesi ja työtovereillesi Kampanja 100:sta. Harkitse varainkeruutapahtuman järjestämistä joko verkossa tai paikkakunnallasi. Harkitse ryhtyväsi klubin LCIF-koordinaattoriksi. Miten voit auttaa Kampanja 100:a menestymään? Toivon, että tämän esitelmän lähestyessä loppuaan alatte pohtia tapoja, joilla voitte tukea Kampanja 100:a. Annan teille mielelläni joitakin ehdotuksia. Kuten mainitsin aiemmin, kaikki tämän toimivuoden aikana kerätyt varat lasketaan osaksi Kampanja 100:a. Tavoitteemme on 50 miljoonaa dollaria LCIF:n 50. juhlavuoden kunniaksi. Onnistuneen käynnistyksen varmistamisen lisäksi tämän tavoitteen saavuttaminen asettaa meidät selkeälle tielle kohti menestystä. Jos vain voitte, liittykää joukkoon aikaisin. Pyydämme kaikkia lioneita tekemään henkilökohtaisen lahjoituksen LCIF:lle. 50. juhlavuoden kunniaksi ja päästäksemme vauhtiin teitä ehkä pyydetään tekemään 50 $:n lahjoitus säätiömme juhlavuotta ajatellen, tai ehkä haluatte antaa 100 $ tänä vuonna Kampanja 100:n tukemiseksi. Siirtykää verkkosivustollemme ja harkitkaa toistuvan lahjoituksen tekemistä, jotta vaikutus kestää kauas tulevaisuuteen. Lahjoituksenne auttavat tukemaan tehtäväämme voimaannuttaa lionien palvelu. Jokainen lahja auttaa. Teidän ei tietenkään tarvitse lopettaa tukeanne annettuanne henkilökohtaisen lahjoituksen. Kun olette tehneet lahjoituksen, olette valmistautuneet innostamaan muita ja johtamaan näyttämällä esimerkkiä kertoessanne Kampanja 100:sta muille! Kertokaa klubeillenne malliklubiksi tulon mahdollisuudesta. Haluatte varmasti kuulla lisää malliklubeista, joten ottakaa yhteyttä alueelliseen kehittämisasiantuntijaanne. Puhukaa muille lioneille sekä perheillenne, ystävillenne ja työtovereillenne. Huomioiden säätiön tarjoaman laajan valikoiman palvelualueita, kaikki varmasti löytävät jotain motivoivaa ja innostavaa kampanjaviestistämme. Harkitkaa varainkeruutapahtuman järjestämistä, sillä riippumatta siitä, järjestetäänkö ne verkossa vai paikkakunnalla, ne ovat hauska ja tehokas tapa saada muut mukaan. Lopuksi, harkitkaa ryhtymistä klubin LCIF-koordinaattoriksi. Kampanjamme voi menestyä vain vapaaehtoisten voimin, sillä he kertovat säätiöstämme klubiemme jäsenille kaikkialla maailmassa.

11 Malliklubi-ohjelma Strategiat:
lahjoitukset jäseniltä, paikallisilta yrityksiltä ja klubin rahastosta tapahtumat ja aktiviteetit Edellytykset – klubit, jotka: tukevat varainkeruuta haluavat johtaa näyttämällä esimerkkiä ovat kekseliäitä ja strategiaan keskittyneitä ovat valmiita toteuttamaan kampanjan seuraavien 2–4 kuukauden aikana tähtäävät korkealle ja asettavat klubille korkeimman mahdollisen tavoitteen kykenevät asettamaan jäsenkohtaisen keskiarvon tavoitteen, joka on yli 750 $ seuraavien kolmen vuoden aikana ovat innoissaan palvelusta ja kampanjan palvelualueiden mainostamisesta Malliklubi-ohjelma Malliklubit johtavat näyttämällä esimerkkiä kaikille klubeille asettamalla haastavan tavoitteen, joka on paljon suurempi kuin jäsenkohtainen vähimmäiskeskiarvo sekä keräämällä varoja erilaisten strategioiden avulla: Lahjoitukset jäseniltä (mukaan lukien toistuvat lahjoitukset, sitoumukset ja kertalahjoitukset) Varainkeruutapahtumat ja -aktiviteetit Lahjoitukset ja sitoumukset paikallisilta yrityksiltä Lahjoitukset klubin rahastosta Klubista voi tulla malliklubi, jos se sitoutuu saavuttamaan tavoitteen perustuen jäsenkohtaiseen vähimmäismäärään, joka on 750 $. Vaikka kutsumme tätä jäsenkohtaiseksi keskiarvoksi, tämä tavoite saavutetaan lioneilta, klubilta sekä muilta kuin lionsjäseniltä saatavien lahjoitusten avulla. Pyydämme aluejohtajia tunnistamaan mahdollisia malliklubeja. Vahvat malliklubiehdokkaat täyttävät seuraavat kriteerit: Ne ovat halukkaita ja innoissaan keräämään varoja LCIF:lle. Ne haluavat olla johtajia. Ne ovat halukkaita kokeilemaan erilaisia varainkeruustrategioita – eivät vain henkilökohtaisia lahjoituksia eivätkä vain tapahtumia eivätkä vain lahjoitusta klubin rahastosta. Etsimme klubeja, jotka voisivat todennäköisesti toteuttaa malliklubikampanjan ennen vuosikokousta – mutta malliklubit jatkavat koko kampanjan ajan. Haluamme, että tällaiset klubit asettavat tavoitteensa vapaaehtoisesti korkeimmalle mahdolliselle tasolle, jopa korkeammaksi kuin malliklubien jäsenkohtaisen keskiarvon vähimmäistavoitteen. Ne palvelevat innokkaasti – ne ottavat innolla vastaan lionismin arvot ja LCIF:n tehtävän, ja ne edistävät maailmanlaajuisia palvelualueita sekä säätiön tukea niiden suhteen.

12 Siirry sivustolle www. lcif
Siirry sivustolle tehdäksesi lahjoituksen verkossa tai lukeasesi lisää muista lahjoitustavoista. Voit lähettää lahjoitussekin osoitteeseen: Lions Clubs International Foundation Department Carol Stream, Illinois USA Lähetä postia osoitteeseen jos sinulla on kysyttävää Ota yhteyttä alueelliseen LCIF- kehittämisasiantuntijaasi saadaksesi lisätietoja: Yhteystiedot Tässä on hieman hyödyllistä tietoa lahjoituksen tekemisestä LCIF:lle verkossa tai lähettämällä sekin. Verkkosivustolla on myös lisätietoja erilaisista lahjoitustavoista. Jos sinulla on kysyttävää tai haluat lisätietoja, kuten siitä, miten klubistasi voi tulla malliklubi, LCIF-kehittämishenkilökunta on valmiina auttamaan.

13 Kiitos ajastanne tänään!


Lataa ppt "Kampanja lionien palvelun voimaannuttamiseksi"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google