Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Suhteellisen nuoresta iästään huolimatta digitaalinen peliteollisuus on kiilannut pitkäikäisempien medioiden kuten elokuva- ja musiikkiteollisuuden edelle.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Suhteellisen nuoresta iästään huolimatta digitaalinen peliteollisuus on kiilannut pitkäikäisempien medioiden kuten elokuva- ja musiikkiteollisuuden edelle."— Esityksen transkriptio:

1 Suhteellisen nuoresta iästään huolimatta digitaalinen peliteollisuus on kiilannut pitkäikäisempien medioiden kuten elokuva- ja musiikkiteollisuuden edelle liikevaihdossa. Pelit mielletään vielä lasten ja nuorten mediana, vaikka suurin käyttäjäkunta löytyy aikuisista miehistä ja naisista. Tässä esityksessä tutustutaan siihen mitä digitaaliset pelit ovat ja kuinka kasvattajat voivat saada pelaamisesta mahdollisimman paljon iloa ja hyötyä.

2 Johdanto Pong, 1972 Moniko on pelannut Pongia?
Pong oli yksi ensimmäisistä KAUPALLISISTA videopeleistä. Pong, 1972

3 Call of Duty: Advanced Warfare, 2014. Kuva: Activision
Tunnistatteko näyttelijän? Pelialan liikevaihdon kasvu on myös lisännyt peleihin käytettävän rahan määrää. Peleihin palkataan tunnettuja näyttelijöitä ja elokuvamaista tarinankerrontaa hyödynnetään pelikokemuksen voimistamiseksi. Call of Duty: Advanced Warfare, Kuva: Activision

4 Pelien uutisoinnissa näkyy kuitenkin voimakkaana huoli lasten hyvinvoinnista. Esimerkiksi elokuvista ei enää uutisoida, että ”elokuvien porno yllättää vanhemmat” vaan että ”kohuttu elokuva esittää naisen kapinaa”. Pelit ovat uusin media ja siksi peleistä puhutaan samalla tavalla kuin aikaisemmin rokista, sarjakuvista, videoista ja roolipeleistä.

5 Kirjallisuuden uutisointi keskittyy kirjojen välittämiin tarinoihin ja jopa kirjailijoiden asemaan.

6 Historia Liiketalous Kulttuuri Viihde Oppiminen Kasvatus
Tässä esityksessä tarkastellaan digitaalisia pelejä monesta eri näkökulmasta. Mikäli teillä tulee kysymyksiä, voitte vapaasti keskeyttää ja kysyä niitä. Tuleeko nyt heti mieleen jotain mitä haluaisitte kysyä? Aloitetaan historiasta ja siitä kuinka pelit mediana ovat kehittyneet.

7 Viimeisten vuosien aikana uudenlaisten pelien määrä on ollut voimakkaassa kasvussa. Peleissä kokeillaan uusia tapoja ohjata ja havainnoida ympäristöä tai erilaisia tapoja olla vuorovaikutuksessa toisiin pelaajiin. Pelien tarjoamat tarinat ja kokemukset monipuolistuvat pelaamisen levitessä marginaalista kaikkien harrastukseksi. Unfinished Swan starts with a completely white space in which the player, a boy named Monroe, is chasing after a swan that has escaped a painting. InJourney, the player controls a robed figure in a vast desert, traveling towards a mountain in the distance. Other players on the same journey can be discovered, and two players can meet and assist each other, but they cannot communicate via speech or text and cannot see each other's names. The only form of communication between the two is a musical chime. Gone Home focuses on exploration of its setting. It takes place in June 1995 at a house in the Pacific Northwest, with a young woman who returns after traveling abroad to find her entire family gone from their home. Papers, Please is a puzzle video game developed by indie game developer Lucas Pope. It focuses on the emotional toll of working as an immigration officer, deciding whom to let in and whom to exclude from entering the fictional dystopian country of Arstotzka.

8 Ever, Jane, 2016. Kuva: Turn Productions
Esimerkiksi kehitteillä olevassa Ever, Jane pelissä pelaaja pääsee pelaamaan sosiaalista juonittelua ja kisaamaan muiden pelaajien kanssa siitä kuka saa kutsun komeimman aatelisen juhliin. Tappamisen sijasta pelissä keskitytään juoruiluun. Ever, Jane is an on-line role-playing game set in  the virtual world of Regency England and the works of Jane Austen.   Unlike many multi-player games, it's not about kill or be killed but invite or be invited.   Gossip is our weapon of choice.   Instead of raids, we will have grand balls.   Instead of dungeons, we will have dinner parties. Ever, Jane, Kuva: Turn Productions

9 Voi täydentää esimerkeillä, jos aikaa jää.

10 Pelikasvattajan käsikirja löytyy osoitteesta pelikasvatus.fi

11 Pelikasvattajan käsikirja löytyy osoitteesta pelikasvatus.fi


Lataa ppt "Suhteellisen nuoresta iästään huolimatta digitaalinen peliteollisuus on kiilannut pitkäikäisempien medioiden kuten elokuva- ja musiikkiteollisuuden edelle."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google