Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Satakunnan kulttuuribusiness

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Satakunnan kulttuuribusiness"— Esityksen transkriptio:

1 Satakunnan kulttuuribusiness
Teema I: Loisiminen (verkostoituminen): muiden toimialojen kanavien hyödyntäminen – esimerkiksi kulttuuripalvelujen yhdistäminen matkailupalveluihin. Miten kulttuurilla tuodaan lisäarvoa muilla toimialoilla!

2 Satakunnan kulttuuribusiness
Teema II: Art Academy: Tekemisen ja myymisen erottautuminen kulttuurissa! Erilaiset osaamisprofiilit: voiko joku muu kaupallistaa taiteilijoiden töitä? Voi eli tarvitaan Art Academy! Kulttuuribusineksen merkitys ei ole yksittäisissä taiteilijoissa, vaan tapahtumissa Kulttuuripuolella asennoituminen on erilaista kuin businesspuolella: itse tuote tai teos on itseisarvoinen ei kaupallistaminen Kulttuuriyrittäjyys: miten taitelija saa toiminnastaan myös toimeentulonsa

3 Satakunnan kulttuuribusiness
Teema III: Kai Stenvall oli ensin taidepiireissä arvostettu, mutta ”ylituotteistaminen” vei taidepiirien arvostamisen Harro Koskinen: luontokuvausten kaupallistaminen ja toisenlaisten töiden tekeminen ”korkeakulttuurina” Kulttuurin monimuotoisuus kaupallistamisen mielessä: on harrastustoimintaa ja kaupallista toimintaa. Onko Juhani Palmussa ja Johanna Oraksessa jotain pahaa? Pilaako kaupallistaminen hyvän taiteen? Kulttuurituotteen kertakäyttöisyys: voiko taidemuseossa käydä katsomassa samaa näyttelyä useaan kertaan? Miten kulttuuribusineksessä löydetään businessluovuutta eli miten kulttuuria kaupallistetaan?


Lataa ppt "Satakunnan kulttuuribusiness"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google