Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä"— Esityksen transkriptio:

1 Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä
KAMPUS PULSSI Käyttäjälähtöinen ja reaaliaikainen kampuksen hyvinvoinnin mittaus, analyysi ja kehittäminen Liikuntapalvelut Ihmiset Ryhmät, kerhot Opetus Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä Kampus Tapahtumat Huolto- ja ylläpito Liikenne Terveydenhuolto CAMPUS PULSE Ravintolat

2 Zoomataan kampukselle…
Aula H203 Help Comment Games Services Kampus Pulssi Yess!! Käyttäjälähtöinen ja reaaliaikainen kampuksen hyvinvoinnin mittaus, analyysi ja kehittäminen Hei, täällä toimii Kampus pulssi! Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä

3 Esityksen sisältö Hankkeen tavoite Hankkeen hyödyt Hankkeen tulokset
Hankkeen toteuttaminen Hankkeen kustannukset

4 Hankkeen tavoite Tavoitteena on kehittää virtuaalinen palvelu KAMPUS PULSSI (CAMPUS PULSE), jonka avulla: Yliopiston/kampuksen käyttäjä saa interaktiivisesti tietoa ympäristöstään ja sen palveluista sekä pystyy vaikuttamaan ympäristöönsä ja toimimaan siellä hyvinvointia tuottavalla tavalla. Yliopistopalveluista vastaavat toimijat saavat tosiaikaista palautetta palveluresurssien kohdentamisesta ja niiden vaikutuksesta. Yliopistokiinteistöjen omistajat saavat palautetta tilojen toimivuudesta, käytöstä ja mahdollisuuden kustannustehokkaaseen ja käyttäjien kannalta mielekkääseen kehittämiseen. Virtuaaliset palvelut ovat myös sovellettavissa erilaisiin monikäyttäjäympäristöihin kaupunkien keskustoista kauppakeskuksiin, business parkkeihin ja yliopisto- ja sairaalakampuksiin.

5 Mitä on Kampus Pulssi ja mitä hyötyä siitä on?
Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä Lahjomaton palveluiden arviointi- ja palautejärjestelmä kampuksen ylläpitäjille, kehittäjille ja toimijoille. Auttaa löytämään toiminnan ja viihtyisyyden pullonkaulat. Antaa arvion kehittämisprojektien ja ylläpitotoiminnan vaikutuksesta. Antaa käyttäjille mahdollisuuden vaikuttaa ja muokata kampusta mieleisekseen. Auttaa kohdentamaan ylläpito- ja kehitysresursseja kustannustehokkaasti ja myös käyttäjille mielekkäällä tavalla. Auttaa vertaamaan eri kampuksia ja niiden vahvuuksia ja heikkouksia jatkuvan käyttäjälähtöisen kehittämisen ohjaamiseksi Yksi keskitetty kanava (Kampus pulssi) palvelukeskisten kanavien sijaan, madaltaa käyttäjien osallistumiskynnystä ja auttaa löytämään ja käyttämään palveluja.

6 Hankkeen tulokset KAMPUS PULSSI
Kampuksien yhteinen käyttäjälähtöinen ja koukuttava “hyvinvointipalvelujen” portaali: Hyvinvointitiedon keräys (sensorit, kyselyt, käyttäjäpalautteet) Kaikille avoin visualisaatio kampuksen palveluista ja hyvinvoinnista Kehittämisprojektit: Vaikuttavuus nähdään Kampus Pulssin kautta Kampusten vertailu: Hyvien käytänteiden jakaminen ja hyvinvoinnin pullonkaulojen poistaminen Yhteisöllinen kehittäminen (Crowdsourcing): kerätään ja käytetään tietoa yhdessä ja tarjotaan avoin paikkasidonnainen kanava vuorovaikutukselle Palvelut: Tarjoaa ”living lab” tyyppisen ympäristön uusien palvelujen tutkimiselle, kehittämiselle ja tuottamiselle

7 Hankkeen toteuttaminen
Monialainen katsaus olemassa olevaan tilanteeseen ja skenaarioiden luominen: Uudet työn tekemisen ja oppimisen tavat ja hyvinvointi Reaaliaikaiset tiedonkeräysjärjestelmät ja niiden käytettävyys Hyvinvoinnin mittaus ja käyttäjien osallistuminen – kampusten yhteiskehittäminen Nopeat testaukset ja pilotit -> ”agile development” ja toimivat prototyypit käyttäjäkeskisistä palveluista ja käyttäjäpalautteen keräämiseen, analysoimiseen ja visualisointiin Konseptin tarkennus ja jatkokehittäminen Konseptin testaaminen useammalla kampuksella eri toimintaympäristöissä Skaalautuvaan kaupalliseen levitykseen soveltuvan tuotteen laadukas kehittäminen ja kansainvälinen markkinointi

8 Hankkeen eteneminen Monialainen katsaus olemassa olevaan tilanteeseen ja skenaarioiden luominen* Nopeat testaukset ja pilotit -> ”agile development” ja toimivat prototyypit käyttäjäpalautteen keräämiseen, analysoimiseen ja visualisointiin Konseptin tarkennus ja jatkokehittäminen Konseptin testaaminen useammalla kampuksella eri toimintaympäristöissä Skaalautuvaan kaupalliseen levitykseen soveltuvan tuotteen laadukas kehittäminen ja kansainvälinen markkinointi * Uudet työn tekemisen ja oppimisen tavat ja hyvinvointi Reaaliaikaiset tiedonkeräysjärjestelmät ja niiden käytettävyys Hyvinvoinnin mittaus ja käyttäjien osallistuminen – kampusten yhteiskehittäminen

9 KAMPUS PULSSI Kampus Yritykset Palvelu 1 Uudet palvelut Ylläpito
Palvelu n Käyttäjät ovat ympäristönsä parhaita asiantuntijoita Kampus Ubiikki ympäristö ei ole koskaan valmis Palkitseminen Palaute Kampus ja sen rakennukset voivat olla interaktiivisia Muut kampukset Sensoriverkot Automaattinen sensorointi voidaan myös integroida palauteverkostoon

10 Esimerkki Kampus BIG DATA
Kampus Pulssi TTY TTY Esimerkki Tutki Vertaa Viimeisimmät pulssit Tilanne , 09:30 WC:  , 20 ääntä 40% alle keskiarvon Liian kuumaa! Kauhea melu, kaikuu!! Piknik!!! Joogaamaan! Ravintolat:  , 120 ääntä 15% yli keskiarvon Kampus BIG DATA Sensorit: Huone A23, käyttämättä 40 päivää Käyttäjien kommentit: , 180 viime viikolla Onnellisuus:  , 90 % tykkää

11 Yritykset, joille hyvinvoiva kampus on liiketoiminnan edellytys
Hankkeen toimijat ICT-ohjelmointi-innovaation ja fyysisten sekä digitaalisten oppimisympäristöjen osaaminen Tampereen teknilliseltä yliopistolta Käyttäjiä koukuttavan pelillisen sovelluksen osaaminen Tampereen yliopistolta Tulevaisuuden oppimisen ja opettamisen osaaminen Oulun yliopistolta Yritykset, joille hyvinvoiva kampus on liiketoiminnan edellytys

12 Hankkeen kustannukset
Hankkeen kokonaisvolyymi on euroa. Tekesiltä haettavan tuen suuruus on Yliopistojen omarahoitus on Yritysten panos yhteensä euroa Hanke jätetään Tekesin tutkimushakuun Digitaalista liiketoimintaa mennessä

13 Tule mukaan! Mukaan 10 yritystä 10.000 euron panoksella
PK-yritykset euroa Yritykset ovat palveluntuottajia kampuksella, sovellusten kehittäjiä tai kampuksen kehittämisestä kiinnostuneita tahoja, kuten SYK oy Hanke jakautuu kolmelle kalenterivuodelle Ensimmäinen vuosi euroa Toinen vuosi euroa Neljäs vuosi euroa

14 Lisätietoja janne.vainio@tut.fi suvi.nenonen@tut.fi


Lataa ppt "Virtuaalinen palveluiden tarjonta- ja opastusjärjestelmä"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google