Täydennä aukkokohdat oikeilla muodoilla niin että teksti vastaa suomennosta! (Dat= antaa, dant=antavat, est= on) Puella ______ (epistula, ae f. ) ______.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Øvelse – Flertal genitiv Malli: Liisa keskustelee ystävän kanssa. - Liisa keskustele ystävien kanssa.
Advertisements

AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Mikä on hänen ammatti? Missä hän on töissä? Mitä hän tekee?
Anssi Heinonen - Melon Arbus Productions
Øvelse – Flertal genitiv Malli: Liisa keskustelee ystävän kanssa. - Liisa keskustele ystävien kanssa.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Kuvakäsikirjoitus.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Haastattelu Copyright Thorleif Johansson2 Kotiläksyt Selvitä taustat Nimet oikein! Perhesuhteet Työ, harrastukset Lähteinä mm.: Nettisivut.
Ajan varaaminen työterveydestä
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
WHO-Koululaistutkimus, HBSC study Lehdistötilaisuus , klo 10 Kuvamateriaali Kuvien data on saatavana sähköisessä muodossa (Excel) osoitteesta:
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Hyvä koulu Opettaja-lehden pakinoitsijan eräässä jutussa oli yhtä monta jaksoa kuin suomen kielessä on sijamuotoja. Hyvä koulu on kuin vanha kunnon paikallisjuna:
ETIIKKA.
Minun ystäväni 8. luokka tekijä – L. Pupulainen.
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Mitä kuuluu rakennekaavioille? Jari Sjölund
Ville Käytetään autenttisia tilanteita; keskusteluja Jivkan ja muiden toimijoiden välillä; haastattelut, dialogit Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon.
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Miten aktiivinen lukuharrastus syntyy? Aktiiviseen lukuharrastukseen kuuluvat.
1.1. Dialogi 1 M&P olohuoneessa 1.2. Dialogi 2 Ajan varaaminen työterveydestä 1.3. Dialogi 3: Pertti lääkärissä 1.4. Dialogi 4 Pertti työterveyshoitajalla.
Kysy parilta kysymys, vastaus on tekstissä. ”Sähköposti Mikolle”, s
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Punahilkka Maiju, Iina ja Veera..
Juurifunktio potenssifunktion käänteisfunktiona
KIMPISEN KOULUN LOGON SUUNNITTELUKILPAILU 2015.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetussuunnitelma/OPS
TMA.003 / L3 ( ) I asteen yhtälö Perusaskeleet: (1) termi saa vaihtaa puolta, jos se samalla vaihtaa merkkiä 5x = 4x + 2  5x – 4x = 2 (2)
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
Sähköisen kokeen pitäminen
Suomi 3A Maanantai 23. toukokuuta 2016 Vallisaari, Helsinki.
TERVEYSTIET O 8 7. MURROSIÄN MUUTOKSET. Kaikki muuttuu  Pohdi, mitä murrosikä tarkoittaa?  Lue tarina ”Kaikki muuttuu” (OK s. 50) ja listaa vihkoosi.
Tervetuloa kurssille Suomi 3A! Sanna Rämö
Suomi 2A Maanantai Kirsti Forssen. Siskonpeti Suomalainen komediasarja
Filosofian oppimateriaalit AD-perusteet 2016 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Vinkkejä englannin kirjalliseen kokeeseen
Tervetuloa kurssille Suomi 3A!
En-sanojen monikko: Ruotsin kielessä substantiivit eli asioita, esineitä ja ihmisiä kuvaavat sanat jaetaan en- ja ett- sukuisiin. En-sukuiset sanat.
Suomi 3A Torstai 19. toukokuuta 2016.
II Luonnonuskonnot Vedenjumalatar Mami Wata.
1 JUMALA Luku 1 – Opetusvinkki 1.
Liikuntapainotteisen yläkoulun suunnitelma
Työelämän tekstejä sähköposti.
SAAMEN PIKA-ALKEISKURSSI
Ohjeistus OVTES-työpäivään
Tasa-arvosuunnitelma
Mitä opettajan on hyvä tietää tekijänoikeuksista ja tietosuojasta
Lämmin kiitos kaikille kurssikavereille
Suomi 3A Maanantai 3. lokakuuta 2016.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Soveltuvuuskoetulosten pisterajat
Alueleirin ohjelma TYTÖT POJAT Lauantai
Trailereita imoviella
Filosofian osa-alueet
Yritä ajatella kuten hän ajattelee.
Alakoulusta yläkouluun
Filosofiaa lapsille -tehtävä (kaikille)
I ja II deklinaation adjektiivit
MAP-kirkko - MAP = Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko - USA:ssa 1800-luvun alkupuolella, perustaja Joseph Smith - Smith sai ilmestyksen,
Opetusvideot oppilaiden omiin laitteisiin
TEOLLISTUMINEN Pohdi aluksi (ryhmissä):
Alakoulusta yläkouluun Vanhempainilta
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

Täydennä aukkokohdat oikeilla muodoilla niin että teksti vastaa suomennosta! (Dat= antaa, dant=antavat, est= on) Puella ______ (epistula, ae f. ) ______ (amicus, i m.) dat. Tyttö antaa kirjeen ystävälle _______ epistulas ________ dant. Tytöt antavat kirjeitä ystäville _______ magistro ______ (malum, i n.) dant Pojat antavat omenoita opettajalle. Magister______ (discipulus, i m.) non est ___________ (philosophus, i m.) Oppilaiden opettaja ei ole filosofi.

Harjoitustehtävän vastaus I ja II deklinaatio Puella epistulam amico dat. Puellae epistulas amicis dant. Pueri magistro mala dant. Magister discipulorum non est philosophus.