Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ruotsin kielen verbien käyttö
Advertisements

Ruotsin kielen verbien käyttö
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
ABI-INFO KEVÄT 2015 SUOMALAIS-VENÄLÄINEN KOULU
ABI-INFO Lyseonpuiston lukio. ”Pois unteluus ja hervakkuus …” viimeistään nyt vastuun omista ratkaisuista valintasi ja ilmoittautumiset ovat.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
PERSOONAPRONOMINIT.
Mitä opetan ammatillisessa?
Abiturientin aikatauluja lukio-opinnot Ylioppilaskirjoitukset Jatko-opintoihin hakeminen.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
3. luokan englanti Vanhempainilta
EPÄSUORA KYSYMYSLAUSE
Substantiivin määräysmuodot
SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
Ylioppilastutkin to. YO-kokeiden rakenne: PAKOLLISET AINEET (4 kpl) KAIKILLE PAKOLLINEN: Äidinkielen koe tai Suomi toisena kielenä KOLME PAKOLLISTA SEURAAVISTA.
Adjektiivin taivutus ja käyttö. Adjektiivilla on yleensä kolme muotoa: En-sukuEtt- sukuMonikko/Määräinen storstortstora suuri.
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Det här m å s t e ni kunna i provet! Omistusrakenne: Omistus + ADJ -a/*-e + SUBST: epäm.  USA:s ekonomiska kris  Miljöutsläppens farliga konsekvenser.
Suomi 2B Häät Millaiset ovat traditionaaliset häät sinun kotimaassa/kulttuurissa? Milloin häitä juhlitaan? Ovatko häät kirkossa vai maistraatissa.
5410_H02 Elec: E-post på svenska Yleistä: – Laita/lisää alkuun: avsändare, mottagare, rubrik – Laita/lisää loppuun jokin lopputervehdys tms. (huom. työelämään.
Det-pronomini Den, det, de = se, ne  sekä ilman substantiivia ja subst. kanssa Den dagen glömmer jag aldrig = Sitä päivää (korostaa) Det året åkte jag.
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
Den 13 november 2016sc/EK KIELIOPIN PERUSKÄSITTEITÄ: Lauseet: Päälause: hallitseva lause Jag åker hem efter att jag har blivit färdig med detta. Väitelause:
VERB Rosenberg – VT2016. Ordklasser Tempus INFINITIIVI On verbin perusmuoto. Usein vaatii virkkeessä eteensä ”att” –infinitiivimerkin. PREESENS Ilmaisee.
RO-tuokio YKKÖSTEN KURSSIVALINNAT: YO-SUUNNITELMA JA KOLMEN VUODEN OPINTOSUUNNITELMA WILMAAN.
Kulttuurin tekijöitä ja näkijöitä (RUB 6) Kurssilla käsitellään kulttuurin eri alueita laajemmin eri Pohjoismaissa Oppikirjana Magnet 6, WSOY, myös sähköinen.
Abien vanhempainilta Tervetuloa!. Lukuvuoden tapahtumia/abit Syksyn yo-kokeet – jakson koeviikko – Syysloma.
Syksyn 2017 kirjoituksissa huomioitavia seikkoja
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
Käskymuoto.
Määräysmuodot englanti - ruotsi
Relatiivilause.
Pronominit.
Oppimispäiväkirja (PPT)
Infinitiivi.
YO-TUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista ja noudattaa niitä.
Epäsuora kysymyslause
Adjektiivin taivutus ja käyttö
5410_H10 Agumenterande text.
Palaute e-post 5411_H06 eny rym
oppikirjana Magnet , kurs 3 (WSOY)käytetyt kirjat sähköinen materiaali
YO-TUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo- tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista ja noudattaa niitä.
Kurs 1 i svenska Oppikirjana Fokus, kurs 1 (Otava),
Psykologian arviointiperusteet
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Kurs 4 i svenska språket! VÄLKOMNA TILLBAKA efter jullovet
3. oppitunti.
7. Yhteinen maailma ja kansainvälistyminen (RUB7))
SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
Mitä on kongruenssi?.
Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Demonstratiivipronominit
7. Yhteinen maailma ja kansainvälistyminen (RUB7))
Kurssimäärien laskeminen
3. luokan englanti Vanhempainilta
Ykkösten vanhempainilta
Epäsuora kysymyslause
3. luokan englanti Vanhempainilta
5411_h06 eny,rym: Arg.text apuverbi+infinitiivi: VOIN/HALUAN+ostaa (ei voi olla *voin/haluan ostan) apuverbit: kan, vill, måste, ska, bör, lär… jag kan/vill.
Tervetuloa kouluun!.
Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
Opettajan nimi | kurssin numero
Infinitiivi ATT GÖRA något lätt som en plätt!!!.
2. Luokan OPO1 osa 2.
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
TERVEYSTIETO 8 Aloitus.
Relatiivilause.
Epäsuora kysymyslause
Esityksen transkriptio:

Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10) Viimeinen pakollinen kurssi, kurssille osallistuminen edellyttää kurssien RUB 1-4 suorittamista, 4/O tai K merkinnät!! Ei voi osallistua kurssille!! Arviointi kuten kaikissa pakollisissa jatkuva näyttö ja aktiivinen osallistuminen Tulevaisuuden jatko-opintosuunnitelmat, syventävät kurssit, kertaus-ja abikurssit Opettajana Arja Jokinen, opetustila A 3 22 kaverivastuu ( yhteystiedot !! Kirjoita ylös/kuvaa läksyt tms. poissaolot)

sanakokeet (bonuspisteet => +5p) 1. Framtid med flexliv + s (=ruotsista suomeksi) 2. På jobbet s uusi teksti(Galleri) 3. Reklam som smyger sig på + s Grönland blir allt grönare s , sanasto kokeeseen

Kuuntelemme luokassa kirjan kuunteluja että yo- kuunteluja Saat itsellesi seurantalistan miten yo-kuuntelut ovat onnistuneet kohdallasi Palauta lista opettajalle kurssin jälkeen Tulokset otetaan huomioon kurssiarvioinnissa =>(+1-+5p)

Viestit =2 kpl A: Työpaikkahakemus, s. 51 noin 120 sanaa! palautus JA Lyhyt viesti kirjoitetaan koulussa ti B: yo-vihkosta otsikot S 2013, sanaa

B-ruotsin vihko (työ, opiskelu yms) vihkoihin saa tehdä merkintöjä tekstinymmärtämiset kotona, yhdessä sanaston läpikäyminen tehdään optisille lomakkeille palautus Kaikki tekevät s ja kirjoittajat tekstit 1a ja 1b sekä s (opettajalta ab-lomakkeelle vastaukset) Bonuspisteet loppuarviointiin! 3. Yo-tekstinymmärtäminen ja rakenne/ sanasto (

Teht. tarkistus 17.5 ja Koe kokeena tuottaa lisäpisteitä (+1p-+5p) Paritentti/mahdoll. yksin s. 110 Framtidens bilar går på spår, tee teht. 1A, 4a ja b, 5a ja b sekä 7 (s. 122) S. 74 Lewins lever i en annan tid, teht. S. 76 ja 4a ja s. 81 teht. 8

Kielioppi *Substantiivien määräysmuodot (AAAA- sääntö) *Man-rakenne ja s-passiivi (=>Man säger så.= Det sägs så.) *S-päätteiset verbit (=>Jag hoppas att ni trivs i den nya skolan) *Partisiipin preesensin muodostus ja käyttö (=> Den här kursen är både givande men också krävande.) *Partisiipin perfekti ja (bli-ja vara-passiivi) Arvioinnissa tärkeää aktiivinen osallistuminen (vaatimustaso, seurusteleminen, PUHELIMET !!)

elokuva? tukiopetus, ole itse aktiivinen muntliga intervjuer (att söka jobb)

sähköisesti Abitti-järjestelmällä kertaustunti rästitehtävät jaettu koeaika?