Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

N:n tuotteen analyysi ( ) 1

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "N:n tuotteen analyysi ( ) 1"— Esityksen transkriptio:

1 N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 1
Tuotteen kerrokset: tuote (ominaisuudet, yleinen etu, ja erityinen hyöty), pakkaus (mahdollisesti muuta aistein havaittavaa), tuotemielikuva – mitä ilmoitus viestii ? Ajatuksia laadusta – mitä tiedät / Sinun oletetaan tietävän tuotteesta ennestään ? Itsestäänselvyyksiä ja ”itsestäänselvyyksiä”. Ajatuksia elinkaaresta – missä elinkaarensa vaiheessa tuote mahtaa olla; entä myyjäyritys ? Yhden / monen tuotteen yritys ?

2 Oulun Kärpät Tuotteen kerrokset
ainut joukkue SM-sarjassa Pohjois-Suomessa = etu mainosta koko kylälle, ja Pohjois-Suomelle pakkaus: vakiintunut logo, värit, tyylikkyys mitä tulee mieleen tuotteesta? tunnelma peleissä oululaisuus

3 Oulun Kärpät Ajatuksia laadusta
laadukasta, nousussa (uudistettu halli / imago) kaupungin kerma kokoontuu peleissä…

4 Oulun Kärpät Elinkaari 90-luvulla konkurssi, jonka jälkeen loiva nousu
Elinkaaressa ei ihan huipulla, mutta vahvassa nousuvaiheessa

5 HK – Sininen lenkki Kerrokset
Pakkaus perinteinen, muovinen, läpinäkyvä Mielikuvat / tuote: Perussuomalainen makkara Voi käyttää moneen eri ruokaan Suomalaisen miehen perusruoka Ei kovin trendikäs herkku Rasvainen nykynaisen makuun

6 HK – Sininen lenkki Laatu Voi luottaa HK:n laatuun Saa sitä mitä ostaa
HK Suomalainen luotettava merkki

7 HK – Sininen lenkki Elinkaari Elinkaaressaan melko loppusuoralla
Uudistunut hieman (kevyt HK) Aika näyttää kuinka pitkään jatkaa vielä suomalaisissa ruokapöydissä

8 Osku – jyrsijän puru Kerrokset Suomalaista havupuupurua
Pakkaus: läpinäkyvä muovinen kilon säkki, tai isompi Mielikuvat: laadukas suomalainen kiva nimi

9 Osku – jyrsijän puru Laatu Laadukasta Pölisemätöntä
Pakkaus poltettavaa muovia

10 Osku – jyrsijän puru Elinkaari Melko uusi tuote
Elinkaarensa alkuvaiheessa Pyrkii pääsemään sisään jyrsijän puru –markkinoille Tämän ryhmätyön tekivät: Maija Karjalainen, Liisa Kerttula, J-P Aarrekivi, Terhi Mertanen LIK2SNB

11 N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 2
Tuotteen sijainti myyjän lajitelmassa ja valikoimassa ? Tuotepolitiikka: aktiivinen / passiivinen ?


Lataa ppt "N:n tuotteen analyysi ( ) 1"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google