Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 1
Tuotteen kerrokset: tuote (ominaisuudet, yleinen etu, ja erityinen hyöty), pakkaus (mahdollisesti muuta aistein havaittavaa), tuotemielikuva – mitä ilmoitus viestii ? Ajatuksia laadusta – mitä tiedät / Sinun oletetaan tietävän tuotteesta ennestään ? Itsestäänselvyyksiä ja ”itsestäänselvyyksiä”. Ajatuksia elinkaaresta – missä elinkaarensa vaiheessa tuote mahtaa olla; entä myyjäyritys ? Yhden / monen tuotteen yritys ?
2
Oulun Kärpät Tuotteen kerrokset
ainut joukkue SM-sarjassa Pohjois-Suomessa = etu mainosta koko kylälle, ja Pohjois-Suomelle pakkaus: vakiintunut logo, värit, tyylikkyys mitä tulee mieleen tuotteesta? tunnelma peleissä oululaisuus
3
Oulun Kärpät Ajatuksia laadusta
laadukasta, nousussa (uudistettu halli / imago) kaupungin kerma kokoontuu peleissä…
4
Oulun Kärpät Elinkaari 90-luvulla konkurssi, jonka jälkeen loiva nousu
Elinkaaressa ei ihan huipulla, mutta vahvassa nousuvaiheessa
5
HK – Sininen lenkki Kerrokset
Pakkaus perinteinen, muovinen, läpinäkyvä Mielikuvat / tuote: Perussuomalainen makkara Voi käyttää moneen eri ruokaan Suomalaisen miehen perusruoka Ei kovin trendikäs herkku Rasvainen nykynaisen makuun
6
HK – Sininen lenkki Laatu Voi luottaa HK:n laatuun Saa sitä mitä ostaa
HK Suomalainen luotettava merkki
7
HK – Sininen lenkki Elinkaari Elinkaaressaan melko loppusuoralla
Uudistunut hieman (kevyt HK) Aika näyttää kuinka pitkään jatkaa vielä suomalaisissa ruokapöydissä
8
Osku – jyrsijän puru Kerrokset Suomalaista havupuupurua
Pakkaus: läpinäkyvä muovinen kilon säkki, tai isompi Mielikuvat: laadukas suomalainen kiva nimi
9
Osku – jyrsijän puru Laatu Laadukasta Pölisemätöntä
Pakkaus poltettavaa muovia
10
Osku – jyrsijän puru Elinkaari Melko uusi tuote
Elinkaarensa alkuvaiheessa Pyrkii pääsemään sisään jyrsijän puru –markkinoille Tämän ryhmätyön tekivät: Maija Karjalainen, Liisa Kerttula, J-P Aarrekivi, Terhi Mertanen LIK2SNB
11
N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 2
Tuotteen sijainti myyjän lajitelmassa ja valikoimassa ? Tuotepolitiikka: aktiivinen / passiivinen ?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.