Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KÄYTTÄJÄ- PERSOONAT Fineli. NIMI: Matti Meikäläinen TITTELI: Oma hoito satunnainen KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA:

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KÄYTTÄJÄ- PERSOONAT Fineli. NIMI: Matti Meikäläinen TITTELI: Oma hoito satunnainen KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA:"— Esityksen transkriptio:

1 KÄYTTÄJÄ- PERSOONAT Fineli

2 NIMI: Matti Meikäläinen TITTELI: Oma hoito satunnainen KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Voi olla mitä vaan. Todennäköisesti käyttää nettiä jonkun verran, koska muuten ei ehkä eksyisi Fineliin. Kerran kuussa ja harvemmin Ei soittele perään eikä laita sähköpostia. Jos tulee googlen kautta, ei välttämättä muuta käyttötyytyväisyyttä, mutta hyvät hakuominaisuudet voivat lisätä käyttöhalukkuutta. Käy tarkistamassa yksittäisiä simppeleitä tietoja esim. Paljonko jossakin on rasvaa. Saattaa kokeilla ruokakoria tai eniten/vähiten –toimintoa. Liian laaja hakutulos – Ei löydä etsimäänsä, ei jaksa etsiä ja lähtee pois tyytymättömänä. Haluaisi laskea saantia, mutta ei löydä ruokakoria. Eniten/vähiten –toiminnon tulokset oletetuksena 100g kohden -> voi tulla hämmentäviä tuloksia, joita ei osaa tulkita. Tulee Googlen kautta yksittäisen elintarvikkeen hakutuloksiin, katsoo ne ja lähtee pois.

3 NIMI: Pekka Pakkotoistaja TITTELI: Oma hoito paljon KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Käyttää paljon – toisaalta myös perustavis, joka alkaa laihduttamaan, voi olla hyvin kokematonkin käyttäjä. Käyttää koko ajan. Todennäköisesti antaa palautetta ja esittää toiveita, mutta tuskin tarvitsee käyttäjätukea. On todella onnellinen, jos mahdollisuus tallentamiseen on. Kiinnostunut erityisesti energian ja perusravintoaineiden saannista, myös esimerkiksi aminohappoprofiilista. Käyttää ruokakoria ja eniten/vähiten- toimintoa. “Mistä saa eniten protskua?” Haluaisi todennäköisesti tallentaa ruokapäiväkirjan omaisesti. Haun toimimattomuus -> Hakujen rajaaminen Haun personointi (hake usein samoja elintarvikkeita). Haluaa tallentaa ruokakorin -> pidemmän aikavälin seuranta. Suosituksiin vertaaminen saattaa kiinnostaa (ei välttämättä juuri pakkotoistajaa, mutta jotain muuta paljon käyttävää) – nyt ei mahdollista. Tulee suoraan Fineliin käyttämään eniten/vähiten-toimintoa ja ruokakoria ja yrittää epätoivoisesti etsiä aminohappo-profiilia. Keliaakikot/Diabeetikot?

4 NIMI: Pekka Pakkotoistaja TITTELI: Oma hoito paljon KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Käyttää paljon – toisaalta myös perustavis, joka alkaa laihduttamaan, voi olla hyvin kokematonkin käyttäjä. Käyttää koko ajan. Todennäköisesti antaa palautetta ja esittää toiveita, mutta tuskin tarvitsee käyttäjätukea. On todella onnellinen, jos mahdollisuus tallentamiseen on. Kiinnostunut erityisesti energian ja perusravintoaineiden saannista, myös esimerkiksi aminohappoprofiilista. Käyttää ruokakoria ja eniten/vähiten- toimintoa. “Mistä saa eniten protskua?” Haluaisi todennäköisesti tallentaa ruokapäiväkirjan omaisesti. Haun toimimattomuus -> Hakujen rajaaminen Haun personointi (hake usein samoja elintarvikkeita). Haluaa tallentaa ruokakorin -> pidemmän aikavälin seuranta. Suosituksiin vertaaminen saattaa kiinnostaa (ei välttämättä juuri pakkotoistajaa, mutta jotain muuta paljon käyttävää) – nyt ei mahdollista. Tulee suoraan Fineliin käyttämään eniten/vähiten-toimintoa ja ruokakoria ja yrittää epätoivoisesti etsiä aminohappo-profiilia. Keliaakikot/Diabeetikot?

5 NIMI: Terhi Toimittaja TITTELI: Me Naiset -toimittaja, 25v nainen KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Hyvä ajantasainen osaaminen (some+netti) Päivittäin. Hakuominaisuudet Yhteydenotot puhelimella. Toimiva ja selkeä ja nopea. Hakuominaisuudet. Trendilistaukset tms. Valmista materiaalia “kainalojuttuja” varten. Tarvitsee tutkittua taustatietoa artikkelin perustaksi. Tarvitsee materiaalia kainalojuttua varten. Esim. Vähärasvaiset juustot. Käyttää, koska tieto on nopeasti saatavissa. Minulla ei ole aikaa. Haku ei toimi, liian hidasta. Teksti ei ole kansantajuista. Haku elintarvikkeista. Elintarvikkeiden toisiinsa vertaaminen (kanelipulla vs. munkki). Valmiit trendilistaukset.

6 NIMI: Ninni Neuvonta, 42v. TITTELI: Diabeteshoitaja KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Hakee tietoa, tuntee hoito-ohjeiden sijainnit. 2-3 kertaa viikossa – kerran päivässä. Kaipaa tukevaa välinettä neuvontatyöhön. Konkreettinen tieto, tavoiteasettelun mahdollisuus, ei yhteydenottoja. Haluaa välineen, jota voi jalostaa omiin tehtäviin ja toistaa/muokata. Haluaa tarkistaa ruokaryhmittäin eri raaka- aineita. Haluaa tehdä laskentoja. Haluaa laskea suosituksia toteutumisen pienellä energialla -> kaipaa optimointia tai vertailua suosituksiin. Opetuksen tuki elintarvikkeiden koostumukseen. Finelissä ei saa koko pääryhmää yhdellä kertaa vaan joutuu tekemään useita hakuja -> vie paljon aikaa. Datan siirto yhteen tulostukseen mahdoton. Onko tallennettavissa tutkittavan omiin tietoihin? Eniten/vähiten liharyhmä ja maitoryhmä rasvat, hh. Tulostus, tulostuksen muokkaus. Käyttö ohjeistukseen.

7 NIMI: Ninni Neuvonta, 42v. TITTELI: Diabeteshoitaja KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Hakee tietoa, tuntee hoito-ohjeiden sijainnit. 2-3 kertaa viikossa – kerran päivässä. Kaipaa tukevaa välinettä neuvontatyöhön. Konkreettinen tieto, tavoiteasettelun mahdollisuus, ei yhteydenottoja. Haluaa välineen, jota voi jalostaa omiin tehtäviin ja toistaa/muokata. Haluaa tarkistaa ruokaryhmittäin eri raaka- aineita. Haluaa tehdä laskentoja. Haluaa laskea suosituksia toteutumisen pienellä energialla -> kaipaa optimointia tai vertailua suosituksiin. Opetuksen tuki elintarvikkeiden koostumukseen. Finelissä ei saa koko pääryhmää yhdellä kertaa vaan joutuu tekemään useita hakuja -> vie paljon aikaa. Datan siirto yhteen tulostukseen mahdoton. Onko tallennettavissa tutkittavan omiin tietoihin? Eniten/vähiten liharyhmä ja maitoryhmä rasvat, hh. Tulostus, tulostuksen muokkaus. Käyttö ohjeistukseen.

8 NIMI: Taisto Tutkija, 53v. TITTELI: Elintarviketeollisuuden konsultti (freelancer, ex-THL) KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA: ASIAKASPALVELUN TARVE: MITEN JA MIKSI KÄYTTÄÄ PALVELUA?MITÄ HAASTEITA KOHTAA PALVELUSSA? YLEISIN KÄYTTÖTAPAUS KÄYTTÄJÄPERSOONA Sujuva käyttäjä. Viikottain tehtäväksiannosta riippuen. Tarpeita: Tarkat monipuoliset elintarvikkeiden koostumustiedot (oikeellisuuden tarkistaminen). Laajojen tietomäärien lataaminen omalle koneelle omia laskentoja varten. Ruokavalio- ja reseptiesimerkkien laskenta näppärästi. Sujuva, kattava, luotettava, nopeat toiminnot. Toimii yrittäjänä palvellen erityisesti elintarvikealan yrityksiä, tuotekehityksen, uuselintarvikeasetuksen mukaisten ensiarvioiden, muiden vaativien asiantuntijatehtävien toteuttamisessa. Käyttää muiden maiden tietokantoja puutteiden paikantamiseen. Tuote ei löydy. Taustatiedot ei näkyvissä. Tiedon lataaminen omalle koneelle työlästä. Elintarviketurvallisuusviraston säädökset “kaukana” eri hakujen takana – toivoisi “yhden luukun” –palvelua. Reseptilaskenta- ja tulostus ruokakoriohjelmalla hankalaa. Ei aitoa reseptilaskentaa, prosessointi huomioonotettava omatoimisesti. Oman raaka-aineen syöttömahdollisuus puuttuu. Ruokapalvelu “X”:n uuden elintarvikkeen ravitsemuksellisen laadun laskeminen / arviointi. Mahdollisen uuselintarvikeasetuksen mukaisen ensiarvioraportin tekeminen.

9


Lataa ppt "KÄYTTÄJÄ- PERSOONAT Fineli. NIMI: Matti Meikäläinen TITTELI: Oma hoito satunnainen KOKEMUS SÄHKÖISISTÄ PALVELUISTA: PALVELUN KÄYTÖN TIHEYS: TAVOITETILA:"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google