Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSimo Salonen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Harry Edelman Projektipäällikkö, tutkija Kaupunkisuunnittelun strategiat ja hankeosapuolet – Tilapäiset verkostoituneet hankeorganisaatiot toteuttavat rakennettua ympäristöämme. Niiden toiminnan tavoitteet ja periaatteet vaikuttavat itse hankkeen menestyksellisyyden lisäksi elinympäristöömme. Toimintaa voidaan tarkastella liittymäpinnoissa, esimerkiksi asiakkuutena, jossa eri osapuolien tavoitteet kohtaavat. Minkälaisia ovat haluttavat, alaavaltaavat hanketoimintamallit ja miten rakennamme niitä? hedelman@MIT.EDU
2
Hankkeiden ”sisäiset tapahtumat” ja suhde ympäristöön eri tasoilla sekä vuorovaikutus. Kaupunkisuunnittelun strategiat ja hankeosapuolet 3/05 Edelman, Mäkynen
3
Lähestymistapoja hankelähtöiseen kaupunkisuunnitteluun ja kiinteistökehitykseen:
4
Hankkeiden käynnistymiseen liittyvät lähestymistavat, hankeosapuolien tunnistaminen, vastuut ja luottamus Tavoitteiden elävä muotoutuminen hankkeissa ja niiden liittyminen laajempiin ympäristökokonaisuuksiin, innovaatiot Hankkeiden vastuu, rooli yhteiskuntavastuullisina ympäristön tuottajina, toimialan raportointi ja sen merkitys liiketoiminnan ja laadun edistäjänä, edut? Mahdollisuudet hankkeiden liikkumavaran lisäämiseen. Asiakkuuden syntyminen - Yksittäisten osapuolien tavoitteet sekä hankkeen yhteiset tavoitteet – Tavoitteena haluttavat hankkeet
5
Syntyy vuorovaikutuksen tuloksena ja on liittymäpinta hankkeen sisällöllisten ja prosessikysymysten käsittelyyn – Väline tavoitteiden tunnistamiseen ja määrittelyyn? Asiakkuus Asiakkuuskäsitteen hyödyt hankesuunnittelussa: esim. uusi ulottuvuus vuorovaikutteiseen osallistuvaan suunnitteluun – uudet liiketoimintamallit ja asiakasrajapinnan siirtäminen hankekehityksessä. Onko mahdollista ja millä keinoilla? Asiakkuus erilaisissa hankekehitystilanteissa: tuotanto on ydin(liike)toiminnan väline ja/tai itse ydintoiminto eli tuote
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.