Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSinikka Salminen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Ammattikorkeakoulujen valtakunnallinen opinnäytetyökilpailu
2
Kilpailun historiaa insinööritöiden kilpailu v. 1992; mukana 12 työtä
ensimmäinen palkittu: ”yksioteluokituksen suunnittelu avoauton etulukitukseksi” kilpailuun 47 työtä: insinöörit 29, teknikot 12, tradenomit (uutena) 6
3
v. 2000 mukana 159 työtä; uusina mukana luonnonvara-ala sekä sosiaali- ja terveysala
v mukana 153 työtä: insinöörit 29, luonnonvara-ala 30, sosiaali- ja terveysala 59 ja tradenomit 35 Thesis 2004: mukana kaikki ammattikorkeakouluksen alat
4
Kilpailun organisointi
rahoitus: opetusministeriö hallinnointi: Satakunnan amk puheenjohtaja: yliopettaja Kaarina Ranne yleissihteeri: toimialasihteeri Sirpa Rantanen tiedotus/viestintä: viestintäpäällikkö Hanna Isoaho
5
uudet nettisivut valmisteilla
uudet nettisivut valmisteilla
6
Kilpailutöiden arviointi
alakohtaisten raatien pj:t keräävät (referee) arvioitsijat, joiden edustettava vähintään kolmea eri ammattikorkeakoulua valtakunnallisen raadin kokouksessa pj:t esittävät palkittavat ja kunniamaininnan saavat työt…
7
jokaisesta kilpailusarjasta esitetään kaksi työtä palkittavaksi
töitä ei esitetä paremmuusjärjestykseen
8
Palkintojenjako palkintojenjakotilaisuus on valtakunnallisten ammattikorkeakoulupäivien ohjelmassa palkitut työt julkaistaan amk-päivillä medialle järjestettävässä tiedotustilaisuudessa
9
Kilpailun haasteet ammattikorkeakoulujen identiteetin ja imagon vahvistaminen korkeakoulukentässä ammattikorkeakoulutuksen erityspiirteiden esilletuominen opinnäytetöiden innovatiivisen luonteen korostaminen: alueellisesti, valtakunnallisesti, kansainvälisesti
10
Opinnäytetöiden tason nostaminen ja suhde ylemmän amk-tutkinnon opinnäytetöihin
11
Haasteet koulutukselle
opinnäytetöiden vaatimustason määritys läpinäkyvän kriteeristön luominen arvioinnille ohjausprosessin vahvistaminen ja ohjaajien valmennus opiskelijoiden käyttöteorian vahvistaminen opinnäytetyöprosessin kautta
12
käsitys tiedon luomisen luonteesta ja oppimisesta
uudenlaisen oppimisympäristön luominen uusien työtapojen omaksuminen työelämäjaksojen ja harjoittelun integroiminen opinnäytetyöprosessiin
13
työelämän muutoshaasteet: miten luoda proaktiivinen, kehittävä suhde työelämään
14
Uudistuva profiili uusi joukkue – uudet haasteet uusi Thesis-logo
julkaisun sisältö ja ilme uudet palkinnot vahva sisällöllisen kehittämisen tahtotila verkottuvan yhteistyön kautta
15
profiilin nosto, parempi esilläolo
kilpailun tiedotuksen tehostaminen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.