Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Alcatel OmniPCX Office uudenlainen PK-sektorin IP-ratkaisu

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Alcatel OmniPCX Office uudenlainen PK-sektorin IP-ratkaisu"— Esityksen transkriptio:

1 Alcatel OmniPCX Office uudenlainen PK-sektorin IP-ratkaisu
4/8/2017 Alcatel OmniPCX Office uudenlainen PK-sektorin IP-ratkaisu Alcatel / Kari Pentti

2 PK -markkinan mahdollisuudet
4/8/2017 PK -markkinan mahdollisuudet Euroopan PK-sektorin Markkina 2500 2000 Interactive Apps 1500 End User Value in M€ IP to desktop 1000 PABX 500 Source : Gartner SMB Feb 2003 2003 2004 2005 2006 PK-sektorin investoinnit ovat siirtymässä IP-kommunikaation sovelluksiin

3 PK-markkinan segmentointi
4/8/2017 PK-markkinan segmentointi PK Keski- markkina D E Edistynyt puheratkaisu, Verkotus IP-sovellukset Edistynyttä viestintää, Verkotus Liikkuvuus VM, Umsg, IVR, Contact Center, CTI IP-puhe & Verkotus Liikkuvuus, VoWLAN Interaktiivinen kommunikaatio £230 /linja £400 1.0 B£ 31% 0.4 B£ 31% 15% PK Massa markkina B C A Puheratkaisu Edistynyt puheratkaisu Konvergenssi Perusviestintää Hinta Edistynyttä viestintää Johdottomuus, Liikkuvuus VM, AA, ACD, CTI Liikkuvuus, VoWLAN AA, Umsg, CTI, XML IP, LAN, Internet £400 /linja £180 £110 0.3 B£ 31% 12% 1.0 B£ 31% 34% 0.2 B£ 31% 8%

4 4/8/2017 Alcatel tarjonta PK-sektorille Markkinasegmentteihin kohdistetut tuotteet D Edistynyt puheratkaisu, Verkotus E IP-sovellukset PK Keski- markkina OmniPCX Enterprise OmniPCX EnterpriseIP A Puheratkaisu B Edistynyt puheratkaisu C Konvergenssi PK Massa markkina OmniPCX Office Busines-paketti OmniPCX Office Business OmniPCX Office e-Business

5 Miksi VoIP-verkotusta ?
4/8/2017 Miksi VoIP-verkotusta ? Koska IP-ratkaisujen kysyntä kasvaa tutkimusten mukaan voimakkaasti : Market-Visionin tutkimuksen mukaan (Kauppalehti): Tuoreen tutkimuksen mukaan yli puolet tutkimukseen osallistuneista yrityksistä arvioi käyttävänsä kokonaan tai osittain ip-pohjaisia puheensiirtoratkaisuita vuoteen 2007 mennessä. Tällä hetkellä organisaatioista yhdeksällä prosentilla on kytössään ip-pohjainen puhelinratkaisu. Organisaatiot käyttävät toistaiseksi yleisesti perinteisiä puhelinjärjestelmiä, mutta kiinnostus ip-pohjaisiin puhelinratkaiuihin on varsin voimakasta. Vuoteen 2005 mennessä aiotaan yleisimmin siirtyä käyttämään perinteisen ja ip-pohjaisen puhelinratkaisun yhdistelmiä. Puhtaasti ip-pohjaiset puhelinratkaisut kasvattavat suosiotaan vuotta 2007 lähestyttäessä. Ip-pohjaisilla puhelinratkaisuilla lähdetään yleisesti tavoittelemaan kustannussäästöjä ja parempaa tuottavuutta perinteisiin puhelinjärjestelmiin verrattuna. 85% Our Market Today PBX PBX conv. ready Using convergence 10% 5% (2007) Market 2005 50%

6 Konvergenssi-ratkaisuiden edut
4/8/2017 Konvergenssi-ratkaisuiden edut Konvergenttien ratkaisuiden yleistyminen yrityksissä johtaa.. nopeasti IP-pohjaisten ratkaisuiden yleistymiseen (standardiin) myös puheen siirrossa kannustiminaan helppous ja kustannustehokkuus standardi -ratkaisuilla, mutta myös erityisesti puheen ja datan integroinnin tuomat hyödyt yrittäjälle, kuten: 1. kustannussäästöt integrointimahdollisuudet konvergenttien ohjelmien helpompi kehitys 4. etätyöntekijöiden liitettävyys 5. etätoimistojen liitettävyys 6. käyttömukavuus (helppous) 7. kaistaleveyden optimointi (WAN:ssa) 8. verkon asennuksen ja hallinnan optimointi 9. PC-työasemainvestointien tehokkaampi hyödyntäminen 10. Wlan-ratkaisuiden tuomat uudet tuottavuutta parantavat ratkaisut

7 IP-verkon palveluita Keskitetty vaihteenhoitaja varmistaa hajautetun yrityksen tavoitettavuuden: *ylivuodot keskitetylle vaihteenhoitajalle *soitonsiirtojen keskitetty hallinta *poissaoloviestien keskitetty hallinta *soittopyyntöjen välitys puhe-ja tekstiviestein Säästöä: puhelut yleiseen verkkoon optimaalisimmasta pisteestä (03,09) etätoimipiste myös ilman puhelinverkkoyhteyksiä keskitetty verkonhallinta (OmniVista / PM5) Verkon varareititys ISDN-verkon kautta Liikennestatistiikka

8 VoIP-verkotuksen käyttökohteita (2)
4/8/2017 VoIP-verkotuksen käyttökohteita (2) Hajautetut yritykset, jotka panostavat asiakapalveluun etätyöhön, kuten : katsastuskonttorit matkatoimistot kauppaketjut

9 VoIP-verkotuksen käyttökohteita (1)
Estoniaan tuotantoaan siirtävät yritykset: Connecton asennus-ja tukipalvelut Latvian, Liettuan ja Viron alueilla

10 VoIP-verkon keskistetty vaihteenhoitaja
4/8/2017 VoIP-verkon keskistetty vaihteenhoitaja Head Office Helsinki Branch-Offices Tampere LAN WAN PSTN/ ISDN Oulu

11 VoIP-verkon keskistetty vaihteenhoitaja
4/8/2017 VoIP-verkon keskistetty vaihteenhoitaja Head Office Helsinki Branch-Offices Tampere CPU SLI-16 Rel.3.1 LAN WAN PSTN/ ISDN Oulu

12 Alcatel toimitti TeliaSoneralle multimediaverkon rungon, sekä symmetriset SDSL-modeemit
Suomessa ollaan pian jo valmiita tarjoamaan riittävän laadukkaita puhe&- datayhteyksiä.

13 Hotelliympäristö OHL LAN Room 302 Room 101 Room 204 V24 for
4/8/2017 Hotelliympäristö Room 302 Room 101 Room 204 OHL LAN V24 for Call logging Hotel staff Welcome desk General Mgr Hotel Driver Hotel Front Office (PMS, CMS) Printer

14 Staff efficiency with OHL
With OHL and the Hotel application all operations are directly handled from the Front Office application 100.00 1 0 0 1 Check-in, Room number Guest set language Room cleaning status Room problem Guest name (10 characters max) Spoken language Message waiting - guest set LED switch on

15 Statistiikkatietoa IP-verkon kuormituksesta (1)
*verkkoon tulevat VoIP-puhelut *verksta lähtevät VoIP-puhelut *VoIP-verkon kautta ISDN-verkkoon reititetyt puhelut *ylivuotoreititys ISDN-verkon kautta *VoIP GW täynnä ulkolinjoille *VoIP GW täynnä sisäpuheluille

16 Statistiikkatietoa IP-verkon ylivuotoreitityksestä (2)
*ylivuotoreititys; GW-alhaalla *ylivuotoreititys; kaista täynnä *puhelu estynyt; kaista täynnä

17 Verkon laajentaminen VoIP -verkon laajntaminen ;
GW-kanavat 4-kanavan portain IP-puhelimet yksittäin esim.etätyöntekijälle IP-PC-puhelimet yksittäin esim.etätyöntekijälle WLAN-puhelimet yksittäin

18 Yritysratkaisuiden kehityskaari
4/8/2017 Yritysratkaisuiden kehityskaari Siirrettävän datan määrä kasvaa eksponenttiaalisesti Internet &VoIP &VoWlan UMTS&SIP 1980 1990 2000 2010 Analoginen vaihde tai sarjapuhelinjärjestelmä R2-ohivalintavaihteet ISDN 2 ja 30 B+D ohivalintajärjestelmät VoIP- gatewayt Laajakaistaratkaisut Voice-Data-Internet-ratkaisut Application Service- Provider myynti leasing palvelu

19 Piirikytkentäinen verkko
4/8/2017 Ennen piirikytkentäiset puheverkot ja pakettikytkentäiset dataverkot olivat täysin erillään Digital Reflexes Fax Analog DECT set DECT Network Puheviesti palvelin Puheluiden hallinta DECT sähköposti CTI Pakettiverkko Palvelin (Linux OS) Verkkopalvelut Routing DHCP, DNS server Firewall function Cache server Piirikytkentäinen verkko PSTN/ ISDN Internet WAN

20 Linuxin päälle integroituina puhe-data-ja internet kulkevat sujuvasti
4/8/2017 Linuxin päälle integroituina puhe-data-ja internet kulkevat sujuvasti Integroituna Digital Reflexes Fax Analog DECT set DECT Network Paketti Infrastruktuuri Piirikytkentäinen Palvelin (Linux OS) LAN palvelut Internet palvelut/ ohjelmat Sähköposti palvelin VoIP CTI Puheviesti Puheluiden hallinta DECT Puheviesti palvelin Puheluiden hallinta DECT sähköposti CTI PIMphony PIMphony TEAM Pakettiverkko Palvelin (Linux OS) Verkkopalvelut Routing DHCP, DNS server Firewall function Cache server Piirikytkentäinen verkko PSTN/ ISDN Internet WAN

21 Mullistaja ja mahdollistaja – IP-teknologian hyödyt liiketoiminnalle
4/8/2017 Mullistaja ja mahdollistaja – IP-teknologian hyödyt liiketoiminnalle Klo 10.00 tuotepäällikkö Kari Pentti

22 Konvergenssi-ratkaisuiden edut
4/8/2017 Konvergenssi-ratkaisuiden edut Konvergenssi-ratkaisuiden käytön yleistyminen yrityksissä johtaa.. nopeasti IP-pohjaisten ratkaisuiden yleistymiseen (standardiin) myös puheen siirrossa kannustiminaan helppous ja kustannustehokkuus standardi -ratkaisuilla, mutta myös erityisesti puheen ja datan integroinnin tuomat hyödyt yrittäjälle, kuten: 1. kustannussäästöt 2. integrointimahdollisuudet 3. etätyöntekijöiden liitettävyys 4. etätoimistojen liitettävyys 5. käyttömukavuus (helppous) 6. kaistaleveyden optimointi (WAN:ssa) 7. verkon asennuksen ja hallinnan optimoint 8. PC-työasemainvestointien tehokkaampi hyödyntäminen 9. konvergenttien ohjelmien helpompi kehitys, eli loppuasiakkaita hyödyntävät sovellukset (2007) Market 2005 50% 85% Our Market Today PBX PBX conv. ready Using convergence 10% 5%

23 4/8/2017 Mitä on VoIP? Siittä lähtien kun puhelin keksittiin, olemme käyttäneet yleistä puhelinverkkoa (PSTN) puheluiden muodostamiseen. Tämän tyyppinen verkko mahdollistaa ainoastaan puheen (ja fax) kommunikaation eikä ole läheskään aina sovelias nopeaan datasiirtoon. Tarve puheen-ja datan siirrolle on jatkuvasti kasvanut. Siittä huolimata, että puhelinverkko pystyi siirtämään vain puhetta, ja dataverkko vain dataa, on eri verkkoja ja teknologioita on kehitetty toisistaan erillään. Tämä johti kaiken kahdentamiseen : johtovuokrat, ylläpito, asennus, puhelukustannukset, sekä sovellusten lisäksi epäkäytännöllisyyteen. Näiden erillisverkkojen käyttö on yhä “arkea” vielä tänäpäivänäkin siittä huolimatta että dataverkoissa kuten internet tai yksityisissä yritysverkoissa (WAN - Wide Area Networks)- sekä (LAN - Local Area Network) on yllin kyllin käyttämätöntä tilaa ja kaistaa. Käyttämällä “tyhjää” vielä hyödyntämätöntä datayhteyden kaistaa puheen siirtoon, voimme eliminoida tarpeen erillisille puhe-ja dataverkoille. Tätä kutsutaan Internet Telephonyksi. Käyttämällä yleistä Internet Protokollaa (IP) on mahdoista siirtää sekä puhetta että dataa yhdessä ja samassa verkossa. Tätä kutsutaan Voice Over Internet Protocollaksi (VoIP).

24 Uuden tekniikan avulla tehostetaan liiketoimintaa
4/8/2017 Uuden tekniikan avulla tehostetaan liiketoimintaa Yrityksen liiketoimintaa voidaan kehittää, mikäli sen henkilöstöä kyetään hyödyntämään tehokkaammin. Henkilöstön oikea-aikainen tavoitettavuus on erittäin tärkeä osa erinomaista asiakaspalvelua, johon yritysten tulee panostaa. Tehostamisen pääperiaatteena on integroida kaikkien työntekijöiden käyttöön yhteiset sovellukset. Alcatelin keskeinen ajatus on on yhdistää käyttöliittymiä kuten mobiililaitteita, kannettavia tietokoneita, kämmentietokoneita, GSM-ja älypuhelimia. Tekniikka mahdollistaa) avulla tiedon paniikinomaisen etsimisen sijasta asiakaspalvelijan keskittymisen asiakkaan asian sekä asiakaspalvelun osalta olennaiseen, eli: laadukkaaseen asiakaspalveluun (kuunteleminen) asiakkaan asian ratkaisemiseen lisämyyntiin (informaatiota tuotteista ja palveluista) Asiakastietokantojen-ja asiakashallintasovellusten hyödyntäminen (CRM) Puheposti Call-ja Contact center Unified Messaging eli moniviestintä.

25 Minimoi kustannukset ja hallitse riskit
4/8/2017 Minimoi kustannukset ja hallitse riskit Kaikilla yrityksillä on useita televiestintäkustannuksiin vaikuttavia tekijöitä. Alcatelin ratkaisujen avulla näihin kustannustekijöihin voidaan vaikuttaa. Tässä muutamia esimerkkejä: yrityksen keskitetyt puheliittymät - säästöt aputoimipisteiden liittymien purkamisesta keskitetyt operaattoripalvelut sekä volyymialennukset - ilmaiset sisäpuhelut ja säästöt GSM- ja kaukopuheluista keskitetty järjestelmä hallitsee koko yrityksen infraa - järjestelmähankintojen ja sovellusten päällekkäisinvestoinnit poistuvat järjestelmän keskitetty hallinta - säästöt useiden järjestelmien päivittämisten poistumisesta järjestelmän keskitetty hallinta - vikakohteiden minimointi ja asiantuntijapalkkiot ym. säästöt toimintojen ja sovellustuotteiden yhtenäistämisestä säästöt muutoksien hallinnasta keskitetysti Hallitse riskit Investointiin liittyy aina riskejä. Investoitaessa uuteen viestintäjärjestelmään keskeisimmät riskit ovat investoinnin pitkä palautumisaika (ROI), järjestelmän yhteensopivuus nykyisten laitteiden ja sovellusten kanssa, järjestelmän vikaantumis- ja virusherkkyys sekä järjestelmän hallittavuus.

26 Uusia ratkaisuita aikatauluineen
4/8/2017 Uusia ratkaisuita aikatauluineen Klo 10.00 tuotepäällikkö Kari Pentti

27 4/8/2017 Release 3.0 aikataulu Release 3.0 Tilaus sekä toimitukset alkaa – Huhtikuu 5, 2004 Compact edition OXO-XSPrice, on WPL OXO Compact 8 (2/4/4, 0 free slot) 1295 € vs OXO wall mounted S pack =1450 €, 10% less OXO Compact 12 D (2/8/4, 0 free slot)1650 € vs OXO wall mounted S pack 12D =2060 €, 20% less OXO Compact 12 A (2/4/8, 0 free slot) 1710 € vs OXO wall mounted S pack 12D =2120 €, 20% less CE vs OXO wall mounted + licences (VM €, DECT €), around 35% less ACD Welcome Office 2750 € (8 ryhmää ja 10 agenttia) Welcome Office Pro 6250 € (8 ryhmää, 20 agenttia sekä statistiikka) 1 Gigabit kykimen up-link (2), Ulkoinen akusto Uudet IP puhelinten hinnoittelut 4035; 485€ -> 399€ ja 4020; 360€ -> 299€ Starter voice-pakettien uudet hinnoittelut Voice 8

28 Release 3.1 aikataulu Release 3.1 syyskuussa – 2004
4/8/2017 Release 3.1 aikataulu Release 3.1 syyskuussa – 2004 Uudet IPTouch puhelinmallit 4038, 4068 Bluetooth relay with PDA’s IP-puhelimessa DHCP-clientti VoIP: PääCPU:lle integroitu VoIP NetLink GW SIP-tuki PIMphony : Securíty password 75 sovellusta business-ratkaisuissa Outlook 2003 with business contact manager support BCM Hotelli-linkki Maksuton softapäivitys

29 OmniInfo-ominaisuudet PK-sektorille Q3:lla
OmniInfolla OmniPCX Officeen : PC-välitysympäristö (lisenssi/sovellus) x € IP-verkon keskitetty vaihteenhoitaja (lisenssi/toimipiste) x € välittäjäInfo x € kulunvalvontaliitäntä x € Hotellitietokone-liitäntä x €

30 ASCOM-yhteistyöllä monipuolisempia ratkaisuita
DECT-puhelimet Alcatel-ohjelmistolla; Rautakauppa Terveyskeskus, Sairaala, Vanhainkoti Laivat Teollisuus IMS-viestintäserverillä; kosketintietojen ohjausta paikannustiedot OAS-viestintäserveri; windows-serveritietoa liittymien tiloista ym. OJS-serverillä; testivietivälitystä kaksisuuntaisena GSM <-> DECT

31 IBM-yhteistyöllä monipuolisempia ratkaisuita
Contact Center-ratkaisuita OXO-Express + integraatiot OXE-Express + integraatiot OXE-Custom + integraatiot Palveluplatformien räätälöintiä laskutus WLAN-roaming

32 HP-yhteistyöllä monipuolisempia ratkaisuita
EASY-Office -konsepti PC, PocketPC, serveri, tulostimet x€/kk sisältäen on-site-takuun READY-Office -konsepti Hostitettuna ratkaisuita yritysten toiminnan tehostamiseen

33 Release 4.0 aikataulu Release 4.0 -release helmikuussa – 2005
4/8/2017 Release 4.0 aikataulu Release 4.0 -release helmikuussa – 2005 Integroitu NetLink WLAN-GW Integroitu LANX-kortti QOS SVP –protokollalla SIP-VoIP-protokollatuki Uudenlainen Hotelliratkaisu

34 4/8/2017 This slide may be used as the final slide of a presentation and can be displayed during a Question-and-Answer portion of a talk


Lataa ppt "Alcatel OmniPCX Office uudenlainen PK-sektorin IP-ratkaisu"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google