Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

THE CONSUMPTION OF MOTION PICTURE ART – THE ROLE OF CRITICS´ REVIEWS AND TICKET PRICES IN EXPLAINING MOVIE ADMISSIONS DEMAND FOR ICE HOCKEY – THE FACTORS.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "THE CONSUMPTION OF MOTION PICTURE ART – THE ROLE OF CRITICS´ REVIEWS AND TICKET PRICES IN EXPLAINING MOVIE ADMISSIONS DEMAND FOR ICE HOCKEY – THE FACTORS."— Esityksen transkriptio:

1

2 THE CONSUMPTION OF MOTION PICTURE ART – THE ROLE OF CRITICS´ REVIEWS AND TICKET PRICES IN EXPLAINING MOVIE ADMISSIONS DEMAND FOR ICE HOCKEY – THE FACTORS EXPLAINING ATTENDANCE AT ICE HOCKEY GAMES IN FINLAND THE SPECTATORS AT CULTURAL PERFORMANCES – THE CONSUMPTION OF HIGHBROW ART, SPORTING EVENTS AND MOVIES ARE PERFORMING ARTS SPECTATORS AND MOVIE SPECTATORS THE SAME?

3 THE CONSUMPTION OF MOTION PICTURE ART – THE ROLE OF CRITICS´ REVIEWS AND TICKET PRICES IN EXPLAINING MOVIE ADMISSIONS The first essay considers movie attendance in Finland in 2003, explaining the number of spectators attending the 20 most popular films in each week. The total number of films in the distribution was 225, including only 177 premieres. The aggregate attendance in 2003 was approximately 7.7 million and the top 10 films received approximately 42 % of the spectators. Because both the weekly (time series) and movie specific (cross-section) variation is substantial, conventional regression methods are unsuitable. A panel data analysis enables a regression analysis with both time-series and cross-sectional dimensions.

4

5

6 Väitöskirjatutkimuksen ensimmäisen esseen: ”The consumption of motion picture art - the role of critics’ reviews and ticket prices in explaining movie admissions” ensimmäinen versio oli ensimmäistä kertaa esillä Turkissa, Aydinissä 30.5.2009, silloin nimellä ”Critics review or preceding week’s admissions explaining movie admissions”. Kyseessä oli 4 th European Workshop on Applied Cultural Economics, EWACE. Aydin on lähellä Izmiriä sijaitseva yliopistokaupunki Turkin länsirannikolla, mutta tosiasiassa seminaari pidettiin Kusadasi –nimisen lomakaupungin Bahitan Beach Resort –nimisessä hotellissa. Kreikan tunnettu Samos on näköetäisyydellä Kusadasista. Toista kertaa elokuvaessee oli esillä EARIEN 36. Konferenssissa Ljubljanassa, Sloveniassa 5.9.2009. 36th Annual Conference of European Association for Research in Industrial Economics. Se pidettiin Ljubljanan yliopiston taloustieteen laitoksella.

7 DEMAND FOR ICE HOCKEY – THE FACTORS EXPLAINING ATTENDANCE AT ICE HOCKEY GAMES IN FINLAND

8

9

10 Väitöskirjatutkimuksen toinen essee ”The demand for ice hockey – the factors explaining attendance at ice hockey games in Finland” oli ensimmäistä kertaa esillä ensimmäisessä urhelutaloustieteen konferenssissa Pariisissa, Sorbonnen yliopistossa 14.9.2009. Olin lähettänyt esseen tarjolle konferenssiin myöhässä, joten en edes uskonut pääseväni esittämään sitä, kuitenkin muutamien peruutusten takia minulle tarjoutui mahdollisuus mennä esittämään se Sorbonneen.

11 THE SPECTATORS AT CULTURAL PERFORMANCES – THE CONSUMPTION OF HIGHBROW ART, SPORTING EVENTS AND MOVIES

12

13

14

15

16 Väitöskirjatutkimuksen kolmas essee ”The spectators at cultural performances – the consumption of highbrow art, sporting events and movies” oli esillä urheilutaloustieteilijöiden konferenssissa Esbjergissä, Tanskassa 19.9.2013. Tässä vaiheessa väitöskirjatutkmukseni oli jo saanut painatusluvan.

17 ARE PERFORMING ARTS SPECTATORS AND MOVIE SPECTATORS THE SAME?

18

19

20 Neljäs essee “Are the spectators of performing arts and the spectators of the movies the same?” oli esillä kulttuuritaloustieteen konferenssissa Kyotossa, Japanissa 24.6.2012: 17th International Conference on Cultural Economics, Kyoto, Japan. Kulttuuritaloustieteen konferenssi pidettiin Kyoton yhdessä tärkeimmistä yliopistoista: Doshisha University Kambaikan, 22.6.2012. Konferenssissa tapasin muutamia tuttuja alan tutkijoita, joita olin jo tavannut kolme vuotta aikaisemmin Kusadasissa.

21


Lataa ppt "THE CONSUMPTION OF MOTION PICTURE ART – THE ROLE OF CRITICS´ REVIEWS AND TICKET PRICES IN EXPLAINING MOVIE ADMISSIONS DEMAND FOR ICE HOCKEY – THE FACTORS."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google