Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Menekinedistäminen 2006-2007 Kalaviikko 2006 Katriina Partanen, Pro Kala ry.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Menekinedistäminen 2006-2007 Kalaviikko 2006 Katriina Partanen, Pro Kala ry."— Esityksen transkriptio:

1 Menekinedistäminen 2006-2007 Kalaviikko 2006 Katriina Partanen, Pro Kala ry

2 MMM:n kala- ja riistaosaston tilaama kokonaisuus Menekinedistämisprojekteja toteuttavat Pro Kala ry JWT Finland Oy Tiedote Deski Oy Suomen Kalankasvattajaliitto Suomen Kalakauppiasliitto RKTL

3 Mediamainonta JWT Finland Oy Lööppimainontaa kolme kampanjaa –viikot 5-9 –viikot18-22 –viikot 35-42 –nuorten lehdet, perhelehdet, kaupan lehdet, Ilta- Sanomat Internet mainontaa –nuorten sivustot, perhesivustot

4 Yhteishyvä 28.2.2006. / Ilta-Sanomat 8.2.2006

5

6 Suosikki 31.1.

7 Girls 8.3.2006. / Ilta-Sanomat 15.2.2006

8 Kodin Kuvalehti 16.2.2006

9 Pirkka 24.2.2006

10

11 Ilta-Sanomat 22.2. 2006

12 MIX 3.2.2006

13 Kotivinkki 9.2.2006

14

15 Myymälämateriaali Pro Kala ry Reseptiesitteet –Kala käy kaikkeen jakelu viikolla 5 –Vain mielikuvitus rajana jakelu viikolla 18 –Silakkaa jokaiseen makuun valmis viikolla 35 –Joulukalaa valmis viikolla 49 Muovikassit

16

17

18 Kala & Kauppa JWT & Pro Kala ry ilmestyy vuonna 2006 neljä kertaa –viikoilla 3, 18 ja 36 vuonna 2007 kerran viikolla 3 painos 3000 kpl postitetaan vähittäiskauppoihin ja kalatukkuihin

19

20 Kalaradio Tiedote Deski Oy kalaa koskevan mediajulkisuuden lisääminen radioissa radiot voivat veloituksetta hakea käyttöönsä valmiita radiohaastatteluja osoitteessa www.deski.fiwww.deski.fi –kuhavko 7 –siikavko 10 –kirjolohivko 14 –ahvenvko 18 –silakkavko 20

21 Nuorisokampanja Pro Kala ry syksyllä 2005 ohjelmayhteistyö Buusteri nuortenohjelman kanssa nuorten sivut www.prokala.fiwww.prokala.fi Nettikilpailuja nuorille –vkot 5-12 / 18-25 / 35-42 kalamaistiaisia nuorisotapahtumissa kalainfot/-kisat koulujen/opettajien kautta

22 PR Pro Kala ry Pro Kalan kotisivuilla artikkeleja, reseptejä ja ruokakuvia toimittajien ja toimitusten käyttöön TiedoteDeskin kautta 14 tiedotetta PR-tilaisuuksia toimittajille, avainhenkilöille, sidosryhmille

23 Ammattikeittiöt Pro Kala ry Gastro Kalamaailma uusia kalaruokaohjeita Ammattikeittiö Infood Kala-Extra

24 Uudet lajit altaasta Suomen Kalankasvattajaliitto uusien kasvatettujen kalalajien esittely kuluttajille siika, nieriä, sampi, karppi, ahven Kalamaailma Gastro maaliskuussa 2006 Kalamaailma Ruoka lokakuussa 2006 maistatustilaisuudet tiedottaminen

25 Nuori Kalakokki 2006 Suomen Kalakauppiasliitto kilpailu ammatillisissa oppilaitoksissa ravintola- ja suurtalouskokiksi opiskeleville kilpailukutsut kouluille helmikuussa loppukilpailuun osallistujat valitaan syyskuussa loppukilpailu lokakuussa 2006 Kalamaailmassa Ruoka 2006 messuilla

26 Myyntiseuranta JWT Finland Oy Faktatietoa kalatuoteryhmästä alalle yritys- ja tuotekehityksen pohjaksi AC Nielsenin TALOUSPANEELI –n. 1600 kotitaloutta kirjaa jatkuvasti päivittäistavaraostonsa –näyte painotetaan vastaamaan kaikkia Suomen talouksia Raportit elokuu 2005 –joulukuu 2007 –raportointi 4 kertaa vuodessa + kerran vuodessa laajempi kuluttajaraportti Tuloksista tiedotetaan Kala & Kauppa lehdessä

27 TALOUSPANEELI - entistä tarkempaa tietoa kalan kulutuksesta Kotitalouksien kalaostot yhteensä –elo-lokakuu 2005 yhteensä 36 381 000 € Ostot kalalajeittain Ostot kalan paloittelutyypeittäin Ostot kalan käsittelytyypeittäin Teollisuuden pakkaama kalalajeittain –elo-lokakuu 2005 yhteensä 8 034 000 € (22 %) Irtokala kalalajeittain –elo-lokakuu 2005 yhteensä 28 798 000 € (78 %) Kalaostajien ostajaprofiilit talouden elinvaiheittain

28 ACNielsen Kuluttajapaneeli Kotitalouksien kalaostot elo-lokakuu 2005 Ostot kalalajeittain (arvo) Ostot yhteensä 36 381 000 €

29 Kalaa kehittyville suurtalousmarkkinoille RKTL Tavoitteena selvittää arviot suurtalouksien käyttämän kalan kokonaismäärästä, sekä päätuoteryhmien, tärkeimpien kalalajien ja eri suurtaloussegmenttien kulutusmääristä tiedot suurtalouksien tärkeimmistä hankintakanavista, kalan ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä ja muista keskeisistä mittareista (saatavuus, laatu, hinta) olennaiset muutokset suurtalouksien kalan käytössä viimeisen kymmenen vuoden aikana Tulokset julkaistaan vuoden 2006 lopussa Riista- ja kalaraportteja sarjassa

30 Lööppikisa syksy -05 osallistujia 3 300 ”Syön fisui ja bogaan misui” ”Vaan kerran maistoin ja näin siinä kävi” kertoo lohiholisti Uusi paavi aikoo julistaa kalan pannaan: ”Syntisen hyvää” Herkuttelijan salarakas paljastui: NÄHTY KALASTAMASSA YÖMYÖHÄÄN ”AH-ven, sä teit sen!” Päästä sisäinen Rapalasi irti!

31 www.prokala.fi


Lataa ppt "Menekinedistäminen 2006-2007 Kalaviikko 2006 Katriina Partanen, Pro Kala ry."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google