Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Digitarvike.fi Tyyliopas.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Digitarvike.fi Tyyliopas."— Esityksen transkriptio:

1 digitarvike.fi Tyyliopas

2 Yleistä Tyyliopas on luotu selkeyttämään digitarvike.fi -sivuston informaatiorakennetta, koska käyttäjäkyselyiden perusteella sivusto on mielletty kovin sekavaksi. Tyylioppaan tarkoituksena on tehdä tuotteet löydettävimmäksi ja tehdä sivusto helpommin lähestyttäväksi. Tyyliopas on Metropolian Informaatioarkkitehtuuri ja saavutettavuus -kurssin opiskelijoille ja Fotohovi Oy:n / Digitarvike.fi:n käyttöön. Työryhmässä oli Timo Partti, Joonas Aarnio ja Heli Rinskoi

3 Kohderyhmä Valo- ja videokuvausharrastajat Ammattilaiset
Tarvitsevat myös harvinaisempiakin tuotteita Pääsääntöisesti aikuisia käyttäjiä Käyttäjät haluavat pääosin löytää laadukkaita, kiinnostavia ja kilpailukykyisen hintaisia tuotteita

4 Sivuston ulkoasu – lähtökohta/Visio
Eri elementtien asetteluun sivulla pitää myös kiinnittää huomiota. Etusivun informaation paljous saa monet ihmiset lähtemään sivustolta siirtymättä sisäsivulle. Tällaisia asiakkaita ovat varsinkin sellaiset henkilöt, jotka eivät vielä tiedä, mitä haluaisivat, mutta tulevat selailemaan tuotteita.

5 Nimeämiskäytännöt Uusi sivurakenne on “card sorting” -harjoituksen tulosta. Suurin osa harjoituksiin osallistuneista oli sitä mieltä, että tällä tavalla järjestellyt tuotekategoriat ja niiden alakategoria olisivat loogisimmat ja löydettävimmät. Rakensimme lopullisen navigaation ja nimeämiset korttimenetelmän pohjalta.

6 Puudiagrammi

7 Muutokset Kolmen tärkeimmän tuoteryhmän nosto Tarjousalue
Kiinteää uutisnostoalue Poistettu turhaa/sekavaa tietoa Graafisuus, siisteys, selkeys Alasvetovalikko pois Pääkategoriat päänavigaation alapuolelle Alakategoriat ja niiden alakategoriat sivunavigaatioksi Hakukenttä kiinteänä, mahd. apunavigaationa

8 Wireframet

9 Wireframet


Lataa ppt "Digitarvike.fi Tyyliopas."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google