Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KAMPANJASUUNNITTELU | SYKSYN 2017 NÄYTTÖTEHTÄVÄ

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KAMPANJASUUNNITTELU | SYKSYN 2017 NÄYTTÖTEHTÄVÄ"— Esityksen transkriptio:

1 KAMPANJASUUNNITTELU | SYKSYN 2017 NÄYTTÖTEHTÄVÄ
KOIRAMESSUT KAMPANJASUUNNITTELU | SYKSYN 2017 NÄYTTÖTEHTÄVÄ

2 KLIKKAA SIVUILLE TÄSTÄ Helsingin Messukeskuksessa järjestettävä koiratapahtuma, joka tunnetaan yleisesti myös nimellä Helsinki Winner tai Messari, lähestyy kovaa vauhtia. Tapahtuman ajankohta on aina joulukuun toisena viikonloppuna ja sinne kerääntyy joka vuosi tuhansia koiria omistajineen. Kyseessä on Suomen suurin koiranäyttely, jossa arvostellaan rotunsa parhaat edustajat – tänä vuonna ruusukkeet jaetaan myös Pohjoismaiden voittajalle. Slogan ”Koirat valtaavat Helsingin!” on todellakin paikkansapitävä.

3 ROYAL CANIN | EVIDENSIA
TULE RAPSUTTAMAAN MINUA! PERUSTIETOJA Tapahtumalla on useita yhteistyökumppaneita ja jokaisella yrityksellä on vähintään yksi esittelijä, jolta saa (ja kannattaa) kysellä lisätietoja kasvotusten. Mikäli et ole varma, soveltuuko ihailemasi rotu juuri sinulle tai olet muuten täysin umpikujassa, on rotutori kuin tehty sinua varten. Pisteitä on yhteensä 40 erilaista ja jokaisessa niistä on rotujärjestöjen edustajia puhumassa omasta rodustaan sekä auttamassa ihmisiä löytämään itselleen sopivan koiran. Messarissa, jos jossain, voi vapaasti ihastella muiden koiria, eivätkä ihmiset yleensä pahastu kuvaamisesta. Paikalle ei kuitenkaan saa tuoda omaa koiraa vain hengailemaan, mikä on siinä mielessä pieni harmitus, jos se ostettu panta olikin liian pieni tai valjaat liian isot. YHTEISTYÖKUMPPANIT ROYAL CANIN | EVIDENSIA AGRIA ELÄINVAKUUTUS SUOMEN KENNELLIITTO KOIRAMME | SHOWLINK PRETTYBIT | RESTEL

4 MESSUOPAS PRINTTINÄ JA NETISSÄ NÄYTTELYYN LIITTYVÄT ASIAT
NETTISIVUJEN TIEDOT PERUSTIEDOT (aukioloajat, pääsyliput, kartat, ajo−ohjeet) MESSUOPAS PRINTTINÄ JA NETISSÄ NÄYTTELYYN LIITTYVÄT ASIAT (arvostelevat tuomarit, kehäpaikat, ilmoittautumiset, aikataulut, säännöt) MESSUOSASTO (rotutorit, yhdistykset, yritykset, oppilaitokset, putiikit) MEDIALLE (Mediatiedot, logot) YHTEYSTIEDOT MUUT TIEDOT (koiraharrastusesitykset, luennot ja ruokapaikat) MESSARIN NETTISIVUT Messarin nettisivut ovat kattavat, selkeät ja yksinkertaiset, olematta liian alkeelliset. Sivusto myös pidetään kaiken aikaa ajan tasalla. Tiedot ovat monipuoliset ja löytyvät helposti. Messuopas on saatavilla sekä sähköisesti netissä että printtiversiona paikan päältä. Koiramessuilla on oma Showlink −niminen mallistonsa, johon sisältyy mm. laukkuja, huppareita, vihkon kansia ja sisustusesineitä, tietysti Messarin omalla logolla höystettynä. Saatavilla on myös ruusukkeita, joita normaalisti voittaa vain kisoissa; kotikoirasta, joka ei ole koskaan nähnytkään agilitykenttää, ”voi tulla” neljällä eurolla agilityvalio. Tuotteet ovat myynnissä sekä netissä että paikan päällä.

5 MARKKINOINTI JA MAINOSTUS
OSA 1/2 Sosiaalisen median kanavista messuja mainostetaan ainakin Facebookissa, Instagramissa, Helsingin messukeskuksen sivuilla sekä tietysti Messarin omilla sivuilla. En ole itse nähnyt katukuvissa mainoksia tai julisteita, mutta epäilen niitä olevan Helsingin suunnilla. Hyvin todennäköisesti myös koiraharrastushallien seinillä on jonkinlainen informaatio. Puskaradiomainonta on tehokas ja sitä kautta sain itse tiedon. Päämediana on siis ylivoimaisesti internet ja toissijaisena kulkee printtimainonta. Lehdistä ainakin Koiramme mainostaa Messaria ja tekee joka vuosi näyttelyn voittajista ison jutun. Eri koirajärjestöt, kuten Suomen Kennelliitto, ottaa osaa asiasta ilmoittamiseen Facebookin ja tapahtumakalenterin voimin.

6 MARKKINOINTI JA MAINOSTUS
KOHDERYHMÄ Kohderyhmään kuuluvat kaikki ne, jotka haluavat / ovat jollain tapaa olla koirien kanssa tekemisissä. MARKKINOINTI JA MAINOSTUS OSA 2/2 Myös satunnaiset koirabloggaajat puhuvat Messarista ja jakavat blogeissaan Messaripäivän tunnelmia ja ylistävät halvalla ostettuja tavaroita. Sen voisi käsittää eräänlaisena kaverimainontana. TV:ssä en ole ikinä nähnyt Messarin mainosta. Messarin ”sisällä” on paljon mainontaa itse tapahtuman ohella. Suurin osa yrityksistä tarjoaa ilmaisia tuotenäytteitä tai halpoja messutarjouksia, joita ei kannata sivuuttaa. Koiranruokaputiikkeja on vino pino ja ystävälliset myyjät kertovat mielellään tuotteistaan (paitsi sellaiset ruokafirmat, joiden tuotteet ovat syystä tai toisesta koiralle jopa haitallisia, jolloin yrityksen edustajat kieltäytyvät vastaamasta kysymyksiin). Messaria mainostetaan joka vuosi elokuusta−joulukuuhun ja valtaosa edellisvuoden kävijöistä tulee takaisin myös seuraavana vuonna, sillä yhtä hyviä tarjouksia saa hakemalla hakea. MEDIAKANAVAT YHTEENVETONA Facebook Instagram Puskaradio Koira/lemmikkilehdet Blogimaailma Messarin nettisivut Helsingin Messukeskuksen sivut Muiden tahojen nettisivut Mahdollisesti printtijulisteet pääkaupunkiseudulla ja halleilla Kaverimainonta

7 LINKKEJÄ KATSO KUVIA KLIKKAA TÄSTÄ FACEBOOK –SIVUILLE TÄSTÄ KATSO
VIDEOITA TÄSTÄ


Lataa ppt "KAMPANJASUUNNITTELU | SYKSYN 2017 NÄYTTÖTEHTÄVÄ"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google