Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
2
Mitä Business Robotics tekee?
Rakennamme extranet- järjestelmiä
3
Asiakkaamme Telia TVL + vak.yhtiöt Xerox Kemira Chemicals Vaisala
Novosys Computer 2000 Planar TVL + vak.yhtiöt Kemira Chemicals LK-Products ISS / Yhdyshuolto Kiasma Observer
4
Vahvistamme jakelutietä
5
Miksi organisaatioiden kytkeminen on niin vaikeaa?
Koska kyse on organisaatioista, ei tietotekniikasta Lisäksi on kyse tietotekniikasta
6
Tarina Lumikista ja 16 kääpiöstä
Tarina siitä, miksi Business Robotics hakeutui lopulta Oraclen kumppaniksi
7
Lähtötilanne 1995 Päämies Espoossa Jälleenmyyjät ympäri Suomea
X haluaa jäleenmyyjilleen asiakasrekisterin Ohjelmistoksi valitaan TeleMagic USA:sta Paketti käännetään suomeksi Ensiasennukset Lappeenrantaan Ulos niska-persotteella
8
Uusi yritys 1996 Todetaan irtojärjestelmien ylläpito toivottamaksi
Etsitään replikoiva järjestelmä Valitaan Lotus Notes Aletaan rakentaa sovellusta nimeltä Talisman
9
Järjestelmän yleiskuva
Mainframe Etäpalvelin ISDN Keskus- palvelin Etäpalvelin Kiinteä linja
10
Muutostenkäsittely ? Muutospyyntö Mainframe Päivitys OK Portinvartija
Hylkäys Keskus- palvelin Etäpalvelin
11
Ensimmäiset käyttäjät 1997
BR siirtää päämiehen rekisterit jälleenmyyjille Rakennetaan kaksisuuntaista siirtojärjestelmää uudet asiakkaat päämieheltä jälleenmyyjille huoltotiedot päämieheltä jälleenmyyjille asiakastietojen muutokset jälleenmyyjiltä päämiehelle
12
Vaikeudet alkavat Verkkoliikenne USA:n kautta
Notesille ei saada lupaa EDS:ltä Jälleenmyyjien yhteydet usein poikki Tiedostojen muunnoksissa bugeja Kiistoja tiedon oikeellisuudesta
13
Lisää käyttäjiä 1998 Vain harvalla paikallisia tietotekniikkaosaajia
Osa käyttäjistä ja kauppiaista vastahankaan Miksi ei relaatiokantaa? Tietoturva? Aletaan rakentaa raportointia jälleenmyyjiltä päämiehelle
14
Lisää vaikeusastetta Suurimmat kannat hidastuvat
Kenen vastuulla varmuuskopiot? Siirtotiedostot kasvavat Siirto alkaa maksaa mansikoita Purku kestää liian kauan Muutoksia ei ehditä käsitellä päämiehellä Jälleenmyyjät eivät ehdi siivota kantojaan
15
Tuotantokäyttö 1999 Huonoa Raportoinnista luovuttu
Muutoksia ei palauteta päämiehelle Ei uusia asiakastietoja jälleenmyyjille Tiedonsiirto CD-netin avulla Hyvää Huoltotiedot siirtyvät tehokkaasti Kantoja käytetään myös markkinointiin Etäylläpito toimii käytännössä hyvin
16
Mitä opittiin? Etsi business-tahto vaikka kiven kolosta
Yli 3:n organisaation tahtoa mahdoton saada linjaan Sooloilu estettävä tiukasti Tietosisältö ja käyttötarpeet muuttuvat Ylläpidon maksaja sovittava selvästi Hienot ajatukset eivät muutu teoiksi itsestään
17
Jos nyt oltaisiin alussa
Vältä kahdenvälisiä yhteyksiä kuin ruttoa! Sen sijaan www-palvelu pull-periaatteella Sijoita tietoliikenneyhteyksiin rahaa XML-siirtotiedostot Rakenna tietomuunnokset ylläpidettäviksi Tee yksinkertaista ja jätä siitä puolet pois
18
Relaatiokanta vs. Lotus Notes
Panokset sovelluskehitykseen Relaatiokanta Lotus Notes Sovelluksen laajuus
19
Hajautettu jakelumalli
Notes Notes Notes Notes Notes - ylläpito - jossain aina vanhaa dataa
20
Keskitetty jakelumalli
WWW + ylläpito + varmasti tosiaikainen data
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.