Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTommi Kahma Muutettu yli 6 vuotta sitten
2
Voitelujärjestelmä Tavoitteet: Voitelu, eli kitkan vähentäminen
Tiivistys, erityisesti sylinteri- mäntäliitos Jäähdytys, erityisesti laakereissa Suojaus korroosiota vastaan Puhdistus. Kuljettaa karstan pois sylinterin pinnalta
3
Voitelukanavisto
4
Jäähdytysjärjestelmä
Tarve Vain osa energiasta mekaaniseksi työksi loppu lämmöksi, joka on poistattava Karkea jako kolmeen: 1/3 hyötytehoon, 1/3 jäähdytykseen ja 1/3 pakokaasuihin Vaatimukset toimittava vasta, kun moottori on saavuttanut käyntilämpötilan Pidettävä moottorin kaikkien osien lämpötila mahd. oikeana ja muuttumattomana huolimatta kuormituksesta
5
Jäähdytysjärjestelmä
6
Kaasunvaihtojärjestelmä
Imujärjestelmä Ilmanpuhdistin Poistaa pölyn imuilmasta Pöly m Puhdistusaste suurempi kuin 99,5% Yleensä ns. paperisuodatin Esisuodattaminen usein ns. syklonilla Pakojärjestelmä johtaa pakokaasut pois moottorista varustettu äänenvaimentimilla Varustettu myös päästöjen alentamistekniikalla, kuten katalysaattorilla, ureapuhdistuksella tai takaisnkierrätyksellä
7
Ahtaminen Ahtaminen moottorin teho paranee, jos sylinteriin enemmän ilmaa keinona ahtaminen saav. täydellisempi palaminen kulutus pienenee enemmän tehoa teho/paino suhde paranee olosuhdemuutokset vaikuttavat vähemmän tehoon Välijäähdytyksellä voidaan lisätä ilman täytöstä
8
Ahtamisen ja välijäähdytyksen periaate
9
Jakajapumpun polttoainejärjestelmä
10
Rivipumpun polttoainejärjestelmä
11
Common Rail polttoainejärjestelmän rakenne
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.