Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTero Siitonen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
© OP-Pohjola 14.00 Pohjola Vakuutuksen yleisesittely - Johtaja Olli Latola 14.30 OP-Pohjola-ryhmän Tarkastuksen esittely - Tarkastusjohtaja Leena Kallasvuo 15.00 Kahvit 15.20 Miten me työtämme teemme ? Tarkastusprosessista OP-Pohjola-ryhmässä - Johtaja Sakari Lehtinen 15.50 Yhdistyksen asiat 16.00 Kokous päättyy Sisäiset tarkastajat ry – kuukausikokous 21.1.2013
2
© OP-Pohjola 2 Sisäiset tarkastajat ry 21.1.2013 Olli Latola
4
© OP-Pohjola Strategiset tavoitteet ja painopisteet 2013 Vahinkovakuutus 4 Asiakaskokemuksesta kilpailuetu KasvuKannattavuusTehokkuus Asiakaskokemusta parannetaan toimintatapoja ja prosesseja kehittämällä Asiakastyytyväisyys- mittaus ja sen läpikäynti laajennetaan koko toimintaa koskevaksi Korvauspalvelun toimintaa kehitetään Asiakasmateriaaleja ja tuotekuvauksia yhdenmukaistetaan ja yksinkertaistetaan Markkinoita nopeampaa kasvua haetaan erityisesti henkilö- ja pk- yritysasiakkuuksissa Kasvun painopisteenä on yhteisten asiakkuuksien määrän lisääminen ryhmän asiakaskunnasta ristiinmyynnin avulla Informaatioetu hyödynnetään asiakasvalinnassa sekä markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden kohdentamisessa Riskivalintaa ja riskiperusteista hinnoittelua kehitetään Hinnankorotukset viedään systemaattisesti läpi Kannattavuutta parannetaan kohdistamalla kehittämistoimenpiteitä heikommin kannattaviin asiakkuuksiin Tehokkuutta parannetaan merkittävästi osana keskusyhteisökonsernin toiminnan uudistamista Tiukalla kulukontrollilla ja prosessien kehittämisellä parannetaan tehokkuutta ICT-kuluja karsitaan ja kehityshankkeiden aikataulua tarkistetaan Asiakastyytyväisyys toimialan parhaaksi Maksutulon kasvu toimialaa nopeampi Operatiivinen yhdistetty kulusuhde alle 92 % Operatiivinen liikekulusuhde 18 %. Vuoden 2015 kulut vuoden 2012 tasolla. Vuosisuunnitelma 2013 Strateginen tavoite
5
Asiakas on toimintamme lähtökohta 4,2 milj. asiakasta Taloudellisen menestyksen turvaaminen Ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin turvaaminen Omaisuuden ja toiminnan turvaaminen Paras ratkaisu Ymmärrettävä Parhaat keskittämisedut ja kilpailukykyinen hinta Välittäminen Helppous Henkilö- kohtaisuus
6
© OP-Pohjola 6
7
OP-bonuksia keskittämisestä Palkitsemme asiakkaitamme keskittämisestä markkinoiden parhailla keskittämiseduilla. Viime vuonna asiakkaillemme kertyi OP-bonuksia 173 miljoonan euron arvosta. Vuonna 2012 OP-bonuksilla maksettiin kokonaan tai osittain n. 1 682 000 vakuutuslaskua. Osoitteesta op.fi/edut löytyvät kaikki asiakkaillemme kuuluvat edut. OP-bonuksia Muita etuja Omistajajäsen tai Helsingin OP Pankin asiakas: Vähintään 5 000 euroa / kk Lainoja Säästöjä Sijoituksia Vakuutusmaksuja OP-Visa -ostoksia OP-bonuksilla maksetaan esimerkiksi: Pankkipalveluita Pohjolan kodin, perheen ja ajoneuvojen vakuutusmaksuja OP-Kiinteistökeskuksen palkkioita
8
© OP-Pohjola 8 ml. Aurum-asiakkaat
9
© OP-Pohjola 9 ml. Aurum-asiakkaat
10
© OP-Pohjola * Direct insurance Source: The Federation of Finnish Insurance Companies (market shares 2011) Insurance market in Finland 2011 Non-life* Life Statutory pension insurance Total insurance market in Finland, measured by gross premiums written 2011, € bn 18.4 11.5 3.3 3.7 The chart shows a combined market share of Local Insurance Group and Tapiola; their merger will be finalised in 2013 to form LocalTapiola. The chart show a combined market share of If and Tryg; the acquisition will be finalised in 2013 Non-life Insurance Market in Finland 10
11
© OP-Pohjola Source: Federation of Finnish Financial Services Sales channels for private and corporate customers OP-Pohjola member cooperative banks – Important sales channel for Pohjola Insurance Ltd Finnish insurance industry Pohjola Insurance Ltd Non-life Insurance Market in Finland 11
12
© OP-Pohjola Cross-selling continues among private customers +97% The Bank Insurance Model has proved effective and efficient cross-selling brings excellent results and there still is huge cross-selling potential between Pohjola and OP-Pohjola Group member cooperative banks 350 outlets 116 contracting banks 508 insurance sellers 206 agents Pohjola Insurance sales resourcesOP-Pohjola Group’s customers The number of customers shared by Banking and Non- life Insurance increased by 89,000 from the year-end 2011. Non-life Insurance – Strategy 2012 12
13
Asiakasarvon kasvattaminen Omasairaalan avulla
14
Mittarit 14 1. Asiakastyytyväisyys 2. Hoitoketjun pituus
15
Omasairaalan tarjonta Tapaturmavammojen ja niiden jälkitilojen tutkimusta ja hoitoa. -Olkapää -Ranne -Lonkka -Polvi -Nilkka
16
Peli ratkaistaan kentällä Asiamiehet Autoliikkeet
17
Rajoitettu käyttö (käyttäjäryhmä) Kiitos!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.