Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Viestintä ja markkinointi Keravan Naisvoimistelijat KNV ry Eeva Kukkola ja Tarja Hammarberg Mitä seura hyötyy laatuseuraprosessista? SEURASEMINAARI 23.3.2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Viestintä ja markkinointi Keravan Naisvoimistelijat KNV ry Eeva Kukkola ja Tarja Hammarberg Mitä seura hyötyy laatuseuraprosessista? SEURASEMINAARI 23.3.2013."— Esityksen transkriptio:

1 Viestintä ja markkinointi Keravan Naisvoimistelijat KNV ry Eeva Kukkola ja Tarja Hammarberg Mitä seura hyötyy laatuseuraprosessista? SEURASEMINAARI 23.3.2013 Järvenpää

2 Millainen seura KNV on? www.keravannaisvoimistelijat.fi perustettu vuonna 1937 vuoden 2012 jäsenmäärä 1425 henkilöä, joista naisia 790 miehiä 46 tyttöjä 579 poikia 97 aikuisten harrasteliikunta – naiset, miehet, Uskollisuuden Kilta (vuodesta 1973) perheliikunta lasten ja nuorten harrasteliikunta kilpailutoiminta: joukkuevoimistelu, kilpa-aerobic (tukilaji: rytminen voimistelu) Työllistää noin 50 ohjaajaa / valmentajaa Kaksi päätoimista työntekijää

3 Millainen seura KNV on? www.keravannaisvoimistelijat.fi Nuori Suomi Sinettiseura sertifikaatti 2004, uusittu 2011 Svoli Priimaseura sertifikaatti 2008, uusittu 2011 Svoli2010 Pro Seurat –kehityshanke 2010 Jatkuva seuratoiminnan kehittäminen ja ohjaajien/valmentajien kouluttaminen Toimintaa ohjaavat arvot: 1.Toiminnan laatu 2.Tavoitteellisuus 3.Yhdessä tekeminen / mielihyvä Keravan kaupungin tunnustus: Vuoden 2012 keravalainen liikkuja

4 Miksi seuraan päätettiin hakea laatusertifikaattia? www.keravannaisvoimistelijat.fi Vuonna 2004… Sinetti oli silloisen puheenjohtajan pitkäaikainen haave, sillä toiminta oli täyttänyt kriteerit jo pitkään. ∙ Projektiin löytyi seurasta innostunut toteuttaja (Hanne Juuti) ∙ Haluttiin nostaa seuran profiilia. ∙ Haluttiin tuoda esille naisvoimisteluseurojen laadukas työ lasten ja nuorten parissa ∙ Haluttiin olla kaupungin muiden laatuseurojen rinnalla. ∙ Koko johtokunta sitoutui hankkeeseen. ∙ Ajateltiin, että laadukkaalla toiminnalla saadaan vanhemmat kiinnostumaan seurasta. ∙ Haluttiin luoda koulutuspolkuja sekä harrastajille että ohjaajille.

5 Miksi seuraan päätettiin hakea laatusertifikaattia? www.keravannaisvoimistelijat.fi Lisäksi… ∙ Vuonna 2007 seurassa tehtiin pitkäaikainen kehityssuunnitelma, jonka tärkeänä osana oli laatu ∙ PRIIMA oli "helppo" tehdä, kun oli jo paljon kirjattua materiaalia. ∙ Ajateltiin, että laadusta ollaan valmiita maksamaan. ∙ Haluttiin antaa ohjaajille ja valmentajille arvostusta sekä seuran sisällä että ulkona.

6 Mitä hyötyjä laatuseuratoiminnasta on seuralle? www.keravannaisvoimistelijat.fi Sisäisiä vaikutuksia: toimintatapojen "standardisointi" ja kirjaaminen (toimintalinja) pelisäännöt jatkuva toiminnan kehittäminen, seuranta ja laadun tarkkailu työryhmät jäsenkyselyt Ulkoisia vaikutuksia: merkki laadusta -> seuran imagon ja profiilin nousu  etu ja argumentti markkinoinnissa ja viestinnässä  etu yhteistyökumppaneiden hankkimisessa  tae laadusta sidosryhmille

7 Mitä hyötyjä laatuseuratoiminnasta on seuralle? www.keravannaisvoimistelijat.fi

8 Miten laatuseuratoiminta on hyödyttänyt KNV:tä lasten ja nuorten liikunnassa? www.keravannaisvoimistelijat.fi Seuran toimintaa jäsenneltiin ja tuotiin näkyväksi. Toiminnasta tuli ammattimaisempaa. Kirjoitettiin auki toimintamallit ja niitä käydään läpi säännöllisesti Nuoret ottivat ja ottavat vastuuta!! Yhteistoiminta seuran sisällä on parantunut. Lasten ja nuorten tuntien sisältö on monipuolisempi – kuitenkin myös ohjaajasta kiinni Tuntien sisällöt ja tavoitteet on kirjattu paremmin. Seurassa on selkeät pelisäännöt. Seurassa on laadittu mm. Vanhemman opas.

9 Miten laatuseuratoiminta on hyödyttänyt KNV:tä aikuisten liikunnassa? www.keravannaisvoimistelijat.fi Koulutamme ohjaajia säännöllisesti: maksamme yhden koulutuksen/kausi. Järjestämme kerran kaudessa aikuisille harrasteliikkujille jotain extraa: kehonkoostumusmittaukset Vireuksen kanssa (loppiainen-syysstartti- loppiainen), jalkaterätsekkauksia, ravintoluento, tuleva terveysliikuntapäivä Viikko-ohjelman suunnittelussa otamme paremmin huomioon monipuolisuuden sekä mahdollisuuden harrastaa liikuntaa niin, että kunnon eri osa-alueet tulevat huomioiduksi yhden viikon aikana. Kaikilla saleilla on ensiapuvälineet ja ohjaajille on tarjottu perusensiapukoulutusta. Tarjoamme aikuisille elämyksiä ja esiintymisen mahdollisuuksia mm. seuran joulu- ja kevätnäytöksissä sekä suurtapahtumissa. Keräämme palautetta aikuisliikkujilta keväisin ja lähdemme rakentamaan seuraavan kauden viikko-ohjelmaa saadun palautteen pohjalta.

10 Miten laatuseuratoiminta on hyödyttänyt KNV:tä seuran hallinnossa? www.keravannaisvoimistelijat.fi Muun muassa: Toiminta on suunnitelmallisempaa. Toimintatavat on selkeästi kirjattu ylös henkilövaihdosten vaikutus jää pienemmäksi Yhteistoiminta seuran sisällä eri toimijoiden välillä on parantunut. Seura pystyy hyödyntämään liiton tuen: suora tuki toimintaan: materiaalit, tuntikonseptit yms. koulutukset, seminaarit (myös verkostoituminen muiden seurojen kanssa) Viestintä ja näkyvyys Laatumielikuva ja sen positiiviset seurannaisvaikutukset

11 TOISIN SANOEN… www.keravannaisvoimistelijat.fi Laatuseuratoiminta on ehdottomasti hyödyttänyt seuraa ja tuonut toimintaan ryhtiä, selkeyttä ja johdonmukaisuutta. Laatuseuratoiminta on tärkeä tekijä siinä, mitä Keravan Naisvoimistelijat on tänään.

12 Keravan Naisvoimistelijoiden profiili Keravan Naisvoimistelijat - keravalaisten liikuttaja Laadukas Monipuolinen Menestyvä Yht.kunnallisesti merkittävä Koulutetut ohjaajat Osaava seurajohto Sinetti- ja Priimasertifikaatit Edistää kansan- terveyttä Tukee kasvatus- työtä Osa kunnallista palveluraken- netta Harraste- ja kilpailutoimintaa Naisille, miehille, tytöille, pojille Yli 100 ryhmää joka viikko Tavoitteel- linen toiminta K-U:n suurin urh. seura Ajan hermolla

13 Keravan Naisvoimistelijat KNV ry – keravalaisten liikuttaja Kiitos!


Lataa ppt "Viestintä ja markkinointi Keravan Naisvoimistelijat KNV ry Eeva Kukkola ja Tarja Hammarberg Mitä seura hyötyy laatuseuraprosessista? SEURASEMINAARI 23.3.2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google