Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Joulukampanjapäällikkökoulutus 2015 Kalenterikettukoulutus.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Joulukampanjapäällikkökoulutus 2015 Kalenterikettukoulutus."— Esityksen transkriptio:

1 Joulukampanjapäällikkökoulutus 2015 Kalenterikettukoulutus

2 2 Esittelyt Kerro –Kuka olet? –Mikä on lippukuntasi? –Monettako kertaa olet lippukunnan kalenterikettuna? –Mitä sinulle kuuluu tänään?

3 3 Tämän vuoden kalenteri Kuvittanut Noora Katto

4 4 Joulukampanjan monipuolinen merkitys Kasvatuksellinen merkitys –Osa partio-ohjelmaa –”Itse hankittu raha”, vastuuta taloudesta Taloudellinen merkitys –Koko partiovuoden tärkein varainhankinta Viestinnällinen merkitys –Näkyvyys: Partiolaisten adventtikalenteri on ensimmäinen asia, mitä ihmiset yleensä edes tietävät partiosta –Positiivinen imago, josta vanhemmatkin ovat ylpeitä Psykologinen merkitys –Ostajalla mahdollisuus auttaa hyvää toimintaa Historiallinen merkitys –Elävä traditio, jonka partiolaiset ovat käynnistäneet yli 60 vuotta sitten

5 5 Hinta Kalenterin myyntihinta on 7 € Lippukunta saa 2,90 € Piiri 2,23 € (josta piiri kustantaa mm. palkinnot ja koulutuksen) Keskusjärjestö 1,87 € (kalenterin valmistuskulut ja valtakunnalliset markkinointi- ja rahtikulut). LPK:n palautusoikeus 35 % otetuista kalentereista

6 6 Verot, yhdistys Luokitellaan yleishyödylliseksi yhteisöksi Varojenkeräys, joka tehdään myynnin muodossa - Adresseja, merkkejä, kortteja, viirejä tai muita sellaisia hyödykkeitä (=kalenteri)  Ei veroa Yksityishenkilön saama myyntipalkkio tai palkinto on lähtökohtaisesti veronalaista tuloa Palkinto ei ole veronalainen, jos –arvo on pieni (alle 100 €) –kyseessä on tavara, johon saaja ei voi vaikuttaa –lahja on perusteltu ja ”tavanomainen”

7 7 Verot Tärkeää, että –Kerrotaan, että tuetaan partiotoimintaa –(=yleishyödyllisen yhteisön varojen keräystä) –Myydään itse –(=vapaaehtoistoimintaa) Tue paikallista partiotoimintaa ostamalla partiolaisten perinteinen adventtikalenteri!

8 8 Luvat Adventtikalenterin myynti ei täytä rahankeräyslaissa rahankeräykselle määriteltyjä muotoja, joten se ei tarvitse keräyslupaa. Myyntipaikan omistajalta tai haltijalta tarvitaan lupa Esim. –Marketin kauppiaalta –Huoltoaseman pitäjältä –Linja-autoaseman hoitajalta Julkisella paikalla tapahtuvassa myynnissä ei tarvita lupaa –Kaduilla –Ovelta ovelle

9 JOULUKAMPANJAPÄÄLLIKÖN PESTI - kalenterikettu on lippukunnan kultakimpale -

10 10 Pestin sisältö Tehtävät –Kalenterikettukoulutukseen osallistuminen ja kampanjaan tutustuminen –Tavoitteen asettaminen yhdessä lpk:n johdon kanssa –Tilaukset ja kalentereiden nouto –Johtajien briiffaus –Kalentereiden jako (ja myyjien merkitseminen Kuksaan) –Tilitys piirille –Kalentereiden palautus

11 HYVÄT KÄYTÄNNÖT

12 12 Ryhmätyö 10 min Lippukunnan hyvät käytännöt joulukampanjassa? –Kuka? –Mitä? –Missä? –Milloin? –Kenelle?

13 MARKKINOINTI JA MATERIAALIT

14 14 Markkinointimateriaalit (printti) A4-kokoinen juliste –Ilmoittakaa myynnistänne esim. kauppojen ilmoitustaululla –Voi käyttää esim. kaupan seinällä myös myyntitilanteessa –2 kpl per lippukunta (lisää saa piiritoimistoilta) Käyntikortit –Nettikauppaa varten –Lippukunnan nimi kirjoitetaan laatikkoon  Kuksasta kampanjamateriaali-sivuilta tai Gredi-järjestelmästä

15 15 Kampanja netissä Kalenteriketuille ja myyjille tarkoitettu sivusto –www.partio.fi/adventtikalenteriwww.partio.fi/adventtikalenteri –Sisältää vinkkejä ja materiaalia Ostajille tarkoitettu sivusto –www.adventtikalenteri.fiwww.adventtikalenteri.fi –Perustietoa, myyntipaikat, nettikauppa Myyntipaikat-sivusto –www.adventtikalenteri.fi/myyntipaikatwww.adventtikalenteri.fi/myyntipaikat  Käykää laittamassa omat myyntipaikkanne sivustolle Kuksan kautta

16 16 Kalenterien nettikauppa Tänä vuonna ensimmäistä kertaa käytössä www.adventtikalenteri.fi/osta www.adventtikalenteri.fi/osta Aukeaa 15.10. Ostaja voi ostotilanteessa määrittää miltä lippukunnalta kalenterin ostaa Ei aiheuta lippukunnalle toimenpiteitä, SP postittaa Toimitusmaksu 2€ Tilinumero Kuksaan Adventtikalenterin IBAN-tilinumero -kohtaan lippukunnan yhteystiedoissa (jäsenrekisterinhoitajalla oikeudet)

17 17 Sosiaalinen media Partiolaisten adventtikalenteri (kaikelle kansalle): www.facebook.com/adventtikalenteri www.facebook.com/adventtikalenteri Partiolaisten adventtikalenterien myyjät (myyjille): www.facebook.com/adventtikalenterimyyjat www.facebook.com/adventtikalenterimyyjat Partiolaisten adventtikalenteri Twitterissä twitter.com/partiokalenteri twitter.com/partiokalenteri

18 18 Kampanja lpk:n omissa kanavissa A3-kokoinen sisäinen juliste –Kiinnitetään kolon seinälle –Vinkkejä ja innostusta myyntiin –1 kpl per lippukunta –Kuksasta kampanjamateriaali-välilehdeltä Nettisivut –Bannerit (saatavilla myyjille tarkoitetulla nettisivuilla) Somekanavat –Lippukunnan oma Facebook-sivu, Instagram-tili.. –Muista myös oma profiilisi!

19 TILASTOA

20 20 Piirien adventtikalenterimyynti vuonna 2013

21 21 Adventtikalenterimyynti L-SP

22 22 Myynti lippukunnissa

23 23 Lippukunnan tavoite vuonna 2015 Parijuttelu 3 minuuttia Mikä on sinun lippukuntasi tavoite? –Onko yhteisesti määritelty? Euroja? Kohde?

24 24 Lippukunnan myyntitavoite Lippukunta päättää tavoitteesta –Mihin kerätään, miksi kerätään, kuinka paljon kerätään Parhaat tavoitteet ovat konkreettisia –Lippukunnan kesäleiri –Hankitaan kanootteja –Korjataan kämpän katto –Uudet purjeet veneeseen –Kuljetus Kerätään 2000 euroa –Lippukunnassa 100 jäsentä, jokainen myy 10 tuotetta –Tuotteen keskihinta on 2,18 euroa = 2 180,00 euroa

25 KÄYTÄNNÖN TYÖ

26 26 Myyjien kannustaminen Oma asenne tarttuu myös myyjiin  innosta ja kannusta myyjiä Kouluta ja ohjaa myyjiä –Esittele parhaat myyntimenetelmät Järjestä ja koordinoi myyntitempauksia kauppakeskuksissa ja marketeissa. Ainakin yksi tempaus! Palautteen antaminen myyjille vaikuttaa tulevien vuosien kampanjaan. Kannustinpalkinnot jaetaan ansioituneille myyjille. –Piirin ja SP:n kannustepalkinnot –Lippukunnan omat palkinnot

27 27 Pienten myyjien vanhemmat Vanhemmille ajoissa tiedote kotiin, käytettävissä valmis malli: partio.fi/adventtikalenteri tai Kuksa  kampanjamateriaali Vanhempien tiedettävä, miksi kalenteria myydään ja pidettävä myyntiä tärkeänä. –Lippukunnan varainhankinta. Mihin raha oikein käytetään? –Kasvatuksellinen merkitys. Mitä lapsi oppii myydessään adventtikalenteria? Positiivisesti myyntiin suhtautuvat vanhemmat motivoivat lasta myymään Vanhempien roolina kannustaa ja tukea lasta –Iloitseminen lapsen kanssa onnistuneesta myynnistä Myös vanhemmat voivat halutessaan myydä adventtikalentereita

28 28 Myyntipaikat Myyntiä voi vauhdittaa esimerkiksi jalkautumalla kauppakeskuksiin. Suomen Partiolaiset muistuttaa Cityconin kauppakeskuksia sekä K- ja S-ryhmien kauppiaita kampanjasta ennen kampanjan alkamista. Myyntipaikat näkyviin adventtikalenteri.fi:ssä, Kuksan kautta (tavaratalo yms. kampanjamyynti, mutta myös kolomyynti jne.)

29 29 Turvallisuus Turvallisuusohjeet ja kriisiviestintäohje Myyntitilanne: –Pareittain liikkeellä –Johtaja kuulomatkan päässä –Esimerkiksi kello 16.30–19.30, ei myöhempään –Lupa vanhemmilta, jos lapset myyvät muulloin kuin kokousaikana –Liikenneturvallisuus –Yksityisalueet –Rahankäsittely

30 MUUT ASIAT

31 31 Kannustepalkinnot 10 myytyä kalenteria  Tonttumerkki

32 32 Kannustepalkinnot 20 myytyä kalenteria  Ruokailuvälinepussi

33 33 Kannustepalkinnot 100 myytyä kalenteria  Kultainen tonttumerkki

34 34 Kampanjan kytkeminen partio-ohjelmaan Kaikille ikäkausille on tarjolla valmiita aktiviteetteja, jotka on muokattu adventtikalenteriteemaan sopiviksi. Sudenpennuille on lisäksi oma jälkimerkki ja seikkailijoille oma taitomerkki

35 35 Kampanjan tärkeät päivät 30.9. mennessä tehtävä ensimmäinen kalenteritilaus 5.10. alkaen kalenterit noudettavissa 15.10. kalenterien myynti alkaa 29.11. ensimmäinen luukku avataan 1.12. alkaen Tonttumerkit 2015 ovat noudettavissa (lopputilitys oltava tehtynä) 5.12. kalenterien myynti päättyy 6.12. jälkeen kalentereita saa lahjoittaa palvelutaloihin yms 9.12. LOPPUTILITYSPÄIVÄ! (ohjeet myöhemmin)

36 36 Palaute Kalenterikettu ja lippukunta saa antaa palautetta Palautekysely tulee kalenteriketun sähköpostiin joulukuussa, vastaaminen vie n. 10 minuuttia. Vastaaminen kuuluu pestiisi!

37 37 Tuki Kaikki kampanjaan liittyvät asiat Marianna Lindeman marianna.lindeman@partio.fi 050 312 9426 marianna.lindeman@partio.fi

38 Kiitos ja onnistunutta kampanjaa!


Lataa ppt "Joulukampanjapäällikkökoulutus 2015 Kalenterikettukoulutus."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google