Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 1 LIIKETALOUDEN KOULUTUSOHJELMA, Yritysvastuun erikoistumisopinnot.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 1 LIIKETALOUDEN KOULUTUSOHJELMA, Yritysvastuun erikoistumisopinnot."— Esityksen transkriptio:

1 15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 1 LIIKETALOUDEN KOULUTUSOHJELMA, Yritysvastuun erikoistumisopinnot

2 TRADENOMI 210 op 15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 2 Perusopinnot 60 op Yrityksen toimintaympäristö 9 op Liiketoimintaosaaminen ja yrittäjyys 30 op Työväline- ja menetelmä- osaaminen 9 op Viestintäosaaminen 12 op Liiketoiminnan kehittäjä ja kansainvälistäjä 90 op Liiketoiminnan erityisosaaja 60 op Liiketoiminnan perusosaaja ja analysoija 60 op Pakolliset ammattiopinnot 45 op Global Business Environment 12 op Liiketoimintaosaaminen ja yrittäjyys 30 op Työväline- ja mene- telmäosaaminen 6 op Viestintäosaaminen 6 op Ammattiosaamista syventävät opinnot 45 op HRM ja johtaminen Kansainvälinen liiketoiminta ja logistiikka Laskentatoimi ja rahoitus Mainonta ja yritysviestintä Markkinointi ja myynti Yrittäjyys Vapaasti valittavat opinnot 15 op Opinnäytetyö 15 op Harjoittelu 30 op Oppimista työelämän kanssa

3 AMMATILLISEN OSAAMISEN SYVENTÄMINEN  Ammattiosaamista syventävät opinnot 45 op  Minimissään suoritettava 30 op (A + yksi B) samalta suuntautumisalueelta  Erikoistumisen syventäminen  Harjoittelu 30 op  Opinnäytetyö 15 op  Vapaasti valittavat 15 op 15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 3 A 15 op pakollinen B 15 op vaihtoehtoinen B 15 op vaihtoehtoinen C 15 op Valinnainen Corporate Responsibility

4 Corporate Responsibility, C-module 15 cr CSR Project, 3 cr Environmental management, 3 cr Sustainability marketing and communication 3 cr. Business ethics and social responsibility, 3 cr Strategic CSR 3 cr

5 Miksi yritysvastuun opintoja?  Yrityksissä on tarvetta, koska yritysvastuun uusi tuleminen tapahtuu nyt 2010-luvulla (etiikka, sosiaalinen ja taloudellinen vastuu, ympäristöasiat).  Saat osaamista, joka erottaa muista hakijoista. On uusi suuntautuminen liiketalousopetuksessa, korkeakouluissa jonkin verran, ammattikorkeissa vähemmän.  Vahvistaa ammatillista englannin kielen sanastoa, sillä materiaali englanniksi, opetuskielenä englanti, jos ryhmässä ei-suomenkielisiä. 15.4.2015Liiketalouden yritysyhteistyö -projekti 5

6 Mitä ja miten opiskelisin?  Aihe liittyy kaikkiin suuntautumisiin: HR, markkinointi, laskenta/rahoitus, viestintä, kansainvälinen liiketoiminta  helppo yhdistää omaan suuntautumiseen  Pyrkimyksenä järjestää kaksi kertaa vuodessa, jos kysyntää riittää  syksyllä illassa, keväällä päivässä  Voi valita vain 1 - 3 kurssia tai koko moduulin (15 op)  oman kiinnostuksen mukaan 15.4.2015Liiketalouden yritysyhteistyö -projekti 6

7 Corporate Responsibility, C-module 15 cr CSR Project, 3 cr Environmental management, 3 cr Sustainability marketing and communication 3 cr. Business ethics and social responsibility, 3 cr Strategic CSR 3 cr

8 The course is designed to increase student’s understanding of the strategies undertaken by corporations to  minimize negative and maximize positive impacts to the economic, social and environmental spheres  mitigate risks and manage under conditions of uncertainty  leverage CSR concerns as a source of competitive business advantage The course will  expose students to strategies companies use to innovate, create value and build competitive advantage  challenge students to think critically about the environmental and societal consequences of business decisions  increase the student’s understanding of the macro-environmental changes shaping appropriate CSR responses  Teacher: Minna-Maari Harmaala Strategic CSR 3 cr

9 Upon successful completion of the course, the student  understands what is ethical leadership and what constitutes social responsibility  understands major international guidelines and standards related to social responsibility and business ethics including management systems for social  recognizes those aspects of social responsibility and ethical leadership most relevant to the corporation and can design development programs to improve CSR Course contents  business ethics and ethical leadership  social enterprises  management systems for social responsibility  special topics based on co-operation company needs  Teacher: Niina Jallinoja Business ethics and social responsibility, 3 cr

10 Upon successful completion of the course, the student  understands what environmental management consists of, especially environmental management systems, design for environment and material flow models  has the capacity to analyse and make informed suggestions on environmental design processes and activities  is able to participate in designing and performing material flow analyses, such as life cycle analyses or carbon footprints Course contents  corporate environmental impacts and sustainability  strategic and operative environmental management  specific environmental management systems  environmentally conscious design, design for the environment; definitions, tools and techniques  the basic implementation of material flow modeling; introduction and methodology of for example LCA’s and carbon footprints  Teacher: Satu Harkki Environmental management, 3 cr

11 Upon successful completion of the course, the student  understands and can differentiate between the different types of sustainability communication (such as marketing communications, advertising and reporting)  can recognize and prioritise the organisation’s stakeholders and can advance stakeholder dialogue in accordance with corporate objectives and strategies  understands relevant international and national recommendations and guidelines concerning sustainability communications, including the GRI reporting framework  has the capacity to analyse and make informed suggestions on designing a sustainability communications strategy and/or campaign Course contents  stakeholder identification and prioritization; setting up and executing effective stakeholder dialogue  sustainability marketing, especially sustainability communications  reporting on corporate social responsibility, especially according to the GRI  crisis communication  Teacher: Minna-Maari Harmaala Sustainability marketing and communication 3 cr.

12 Mikä opintojakso minulle sopisi? Mieti eri vaihtoehtoja!  Yrittäjyys HRM ja johtaminen Kansainvälinen liiketoiminta ja logistiikka Laskentatoimi ja rahoitus Mainonta ja yritysviestintä Markkinointi ja myynti 15.4.2015Liiketalouden yritysyhteistyö -projekti 12 Environmental management, 3 cr Sustainability marketing and communication 3 cr. Business ethics and social responsibility, 3 cr Strategic CSR 3 cr

13 Syksy 2012 lukujärjestys, Pasila  Periodi 4  CSR5LH002-2, Business ethics and social responsibility: tiistaisin 17.40  Intensiiviviikko 42  CSR5LH001-2 - Strategic CSR 3 cr: ma, ti, ke, to klo 17.40 -  Periodi 5  CSR5LH003-2 Environmental management,3 cr, tiistaisin 17.40  CSR5LH004-2 Sustainability marketing and communication 3 cr., torstaisin 17.40 –  CSR5LH005-5 eli projekti  järjestetään yksilöllisesti, sillä se liittyy aina johonkin yllämainituista kursseista  voi toimia ”ponnahduksena” opinnäytetyölle 15.4.2015Liiketalouden yritysyhteistyö -projekti 13

14 Corporate Responsibility, C-module 15 cr CSR Project, 3 cr Environmental management, 3 cr Sustainability marketing and communication 3 cr. Business ethics and social responsibility, 3 cr Strategic CSR 3 cr


Lataa ppt "15.4.2015Liiketalouden koulutusohjelma, Helsinki 1 LIIKETALOUDEN KOULUTUSOHJELMA, Yritysvastuun erikoistumisopinnot."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google