Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuYrjö Niemi Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Mediakulttuuri Maija Havola 2.2.2006
2
Esityksen sisältö Yleistä mediakulttuurista Mediakulttuuri Suomessa Mediakulttuurin kansainvälinen toimiala Mediakasvatus 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
3
Media ja kulttuuri Media –Joukkotiedotusvälineiden kokonaisuus Kulttuuri –Käytös –Tapa –Historia 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
4
Mediakulttuuri Medioilla keskeinen rooli Raja sisältöjen, ohjelmistojen ja laitteiden välillä häviää Kuvien ja äänien kulttuuri Huomio teknologiasta sisältöihin Rajapinnat 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
5
m-cult Mediakulttuuriyhdistys Perustettiin vuonna 2000 www.m-cult.org/index_fi.html 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
6
Mediakulttuuri Suomessa Informaatioteknologia-osaaminen hyvä –Sisällöt vaativat panostusta Käyttäjät eivät ole vain vastaanottajia –IRC, Linux, SMS Ammattiluokat –Taiteilijat ja toimittajat –Mainonnan ja viestinnän asiantuntijat –Tietotekniikan asiantuntijat 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
7
Mediakulttuuri Suomessa Palkkaus –Uusmediakonsultit parhaiten palkattuja –Koostamisesta vastaavat site builderit huonoiten palkattuja Toimialan yritykset pieniä Tuotekeskeinen strategia Koulutusta ja mediakeskuksia ympäri Suomea 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
8
Mediakulttuuri Suomessa 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
9
Kansainvälinen toimiala Hollanti ja Iso-Britannia –Keskeisillä paikoilla Kanada ja Australia –Maantieteellisesti syrjässä –Hyvä englannin kielen asema 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
10
Hollanti Dynaamisen mediakulttuurin malliesimerkki Organisaatioilla hyvä yhteistyö Virtual Platform –Hollantilaisen mediakulttuurin symboli 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
11
Iso-Britannia Käytettiin runsaasti rahaa uusiin hankkeisiin –Rahoitusjärjestelmien uudelleenarviointi on meneillään Yksityisiä tekijöitä ja pieniä tuotantoyhtiöitä Yliopistojen tutkimusyksiköitä 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
12
Australia Etuja –Edullisemmat tuotantokustannukset –Kieli –Sijainti (osittain) Alueellisuus suuremmassa roolissa kuin kansallisuus –Laaja maa 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
13
Kanada Työvoiman siirtyminen Kokevat kilpailutilanteen vaikeaksi 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
14
Mediakasvatus 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
15
Mediakasvatus Nimenä uusi, mutta ilmiönä vanha –Moralistinen vaihe –Esteettinen vaihe –Kriittinen vaihe –Yhteisöllisyyden vaihe Viestintäopetus Opetusviestintä 2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola
16
2.2.2006 Mediakulttuuri Maija Havola 1980199019992003 Tv:n katselu (min/pvä) …109167184 Radion kuuntelu (min/pvä) 128199190206 Äänitteiden kuuntelu (min/pvä) 10,415,711,511,2 Elokuvissa käynnit (käynnit/vuosi/asukas) 2,11,21,41,3 (2001) Internetin käyttö (päivittäinen % väestöstä) ……2140 Videoiden katselu (min/pvä) …10611 Sähköisen median käyttö
17
Mediavälineiden yleisyys 1990199620012004|2005 Videonauhuri (% kotital.) 45627875 Tietokone kotona (% kotital.) 8195165 Digitv-sovitin (% kotital.) …311 | 33 Internetyhteys (% kotital.) …73752 Laajakaista-yhteys (% kotital.) ………21 | 40 Internetin käyttö: ainakin joskus (% 15-74-vuot.) 11/1995: 9,8 11/1996: 19,6 6770
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.