Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJohanna Juusonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä kattamaan kiinteitä kuluja?) Tuotantokustannukset liian korkeat? (työvuorot, raaka-aineet, kapasiteetti) Investoit mainontaan tai tuotekehitykseen enemmän kuin myyntitulosi sallivat?
2
Liian pieni myyntivolyymi? Myyntihinta liian korkea? Minimieräkoko liian korkealla Kilpailijat lupaavat paremman maksuehdon, nopeamman toimituksen Pitkällä välillä myös toimitusimago vaikuttaa myyntimääriin Mainontapanostus/näkyvyys huonompi kuin kilpailijoilla Tuotteiden laatu heikompi kuin kilpailijoilla
3
Lainakierre Tuotatko enemmän kuin myyt (ja varastot kasvavat)? Asiakkaille myönnetyt maksuajat liian pitkiä? Ostatko raaka-aineita liian lyhyellä maksuajalla? Onko kannattavuus kunnossa? Huomaa kuitenkin, että jatkuva lisälainan tarve ei välttämättä merkitse huonoa kannattavuutta, vaan mahdollisesti pelkästään sitä, että kustannukset syntyvät ajallisesti ennen tuloja.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.