Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa"— Esityksen transkriptio:

1 Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa
VamO-hanke

2 VamO-hankkeen alueelliset asiakasosallisuusryhmät ja valtakunnallinen osallisuusryhmä
Osallisuusryhmien tavoitteena on arvioida hankkeessa dokumentoituja, tuotettuja ja testattuja käytäntöjä valtakunnallisesti ja alueellisesti Asiakasosallisuusryhmän tarkoituksena on tuoda asiakasnäkökulmaa palvelujen kehittämiseen hankkeen aikana Hankkeen osatoteuttajat kokoavat alueillaan omista kehittämistarpeistaan lähtien alueellisen asiakasosallisuusryhmän Jokainen osatoteuttaja valitsee lisäksi edustajan valtakunnalliseen osallisuusryhmään Nelli Lindroos

3 Alueellinen asiakasosallisuusryhmä Rovaniemellä
Alueellinen asiakasosallisuusryhmä työskentelee koko hankkeen ajan kehittäen yhdessä vammaissosiaalityötä Rovaniemen osahankkeen kanssa osana hankekokonaisuutta Ryhmä koostuu 9 vammaissosiaalityön palvelujen asiakkaasta, jotka ovat valikoituneet ryhmään keväällä 2017 Rovaniemeläisen vammaisjärjestön RoVaKa:n esityksestä, noudattaen vammaissosiaalityön palvelujen antamia reunaehtoja ryhmän kokoonpanoksi ( jäsenillä on oltava vammaispalvelujen asiakkuus, jäsenten tulee edustaa mahdollisimman monipuolisesti erilaisten palvelujen käyttäjiä, erilaisia palvelutarpeita, eri sukupuolta ja eri ikäisiä henkilöitä) Alueellinen osallisuusryhmä valitsee edustajansa hankkeen valtakunnalliseen osallisuusryhmään Alueellisen asiakasosallisuusryhmän kokoamisesta ja vetämisestä vastaa osatoteuttajan kehittäjä-sosiaalityöntekijä Nelli Lindroos

4 Osallisuuden varmistaminen ja syrjäytymisen ehkäiseminen vammaissosiaalityön asiakasprosessissa VamO-hanke Rovaniemen kaupungin tavoitteet hankkeessa: Vammaissosiaalityön kehittäminen, vahvistaminen ja mallintaminen Asiakkaiden osallisuuden vahvistaminen ja kehittäminen 3. Asiakasprosessin analysoiminen ja kehittäminen yhdessä muiden toimijoiden kanssa Tavoitteena on mallintaa asiakaskeskeinen ja monialainen palvelutarpeen arviointiprosessi. Tavoitteena on yhdenvertainen ja yleisesti käytetty palvelutarpeen arviointi, jossa kuitenkin huomioidaan kunkin henkilön yksiölliset tarpeet. Tavoitteena on testata mittareita, hyviä käytäntöjä ja työvälineitä palvelutarpeen arviointiin. Nelli Lindroos

5 Lisätietoja VamO:n Rovaniemen osahankkeesta antaa kehittäjäsosiaalityöntekijä Nelli Lindroos p Nelli Lindroos


Lataa ppt "Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google