Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarja Aro Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Case Procter & Gamble Vesa Harmaakorpi Professori Innovaatiojärjestelmät Lappeenrannan teknillinen yliopisto Lahden yksikkö
2
Procter & Gamble Liikevaihto 2000 luvun alussa lähes 70 miljardia dollaria 35 % uusista tuotteista saavutti tavoitteet Osakkeen arvo puolittunut huipusta Kasvu hidastunut Tuotekehitysmenot kasvussa Vesa Harmaakorpi
3
Tuotekehitys P&G:ssa aiemmin Tuotekehityshenkilökunta 7500 henkilöä Innovaatioita luotiin pääasiassa yrityksen sisällä 15% innovaatioista ulkoisista lähteistä Jonkin verran ulkoistamista, haettiin kustannustehokkuutta Vesa Harmaakorpi
4
From R&D to C&D Innoituksena kuvien printtaaminen chipseihin –case Open Innovation -filosofia Rakennettiin maailmanlaajuinen verkosto Tuotekehityshenkilökunta 7500 + 1,5 miljoonaa henkilöä Vesa Harmaakorpi
5
C&D:n tulokset Tuotekehitysmenot 4,8 prosentista 3,4 prosenttiin liikevaihdosta Tuotekehitystoiminnan tuottavuus parantunut 60 % 35 % innovaatioista ulkoisista lähteistä, tavoite 50 % 45 % prosentissa keskeisiä elementtejä tuli ulkopuolelta Osakkeen arvo tuplaantunut Vesa Harmaakorpi
6
Kolme keskeistä ideaympäristöä Top ten consumer needs Adjancies Technology game boards Vesa Harmaakorpi
7
Kuinka verkostoitua? Proprietary networks Technology entrepreneurs Suppliers Open networks NineSigma InnoCentive YourEncore Yet2.com Vesa Harmaakorpi
8
Ryhmätehtävä Perehdy ryhmässä tyrmääjän ajatusmaailmaan Miksi R&D:sta C&D:een ei käytännössä onnistu organisaatioissa? Mitkä riskit moiseen muutokseen sisältyvät? Peilatkaa mieluusti omiin organisaatioihinne Vesa Harmaakorpi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.