Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Sunchaser B&G mittariston kunnostus
2
Lähtötilanne v 2010 Mittarit alkuperäiset B &G valmistamat vuodelta 1969 tai 1970 Tuulimittarit eivät ole toimineet Nopeus ja loki pitäisi toimia, mutta anturit molemmin puolin venettä poistettu ja pohjan anturireiät laminoitu umpeen Kaiku kahdella anturilla, paristotilat vihreät ja toimimattomat Navigointi, radiosuuntima laitteet, ei testattu.
3
B&G mittaristot Tavoite pitää analogiset mittarit alkuperäisinä ja korvata radiosuuntima ja Loran C navigointi GPS laitteella
4
Tuulimittarin osat Tuulianturin osissa vain vastus , reedrele ja kondensaattori. Joista vain vastus on vaihdettu. Anturin mekaniikasta uusittiin siipi ja roottori.
5
Tuulimittariston kunnostus
Mastonjuuren johdotus hapettunut, puhdistus ja tarvittaessa pidennys tinaamalla jatkojohto Johtojen yhdistäminen värien mukaisesti----mittaristo toimii Tuulianturin siiven korjaus uudella messinkilevyllä 0,25 mm vanhan mallin mukaisesti
6
Mittausohje (Hengist/Horsa type A)
The wirefunction and colours are as follows: Orange: +8 V supply from the gray box. Black: 0 V reference Violet: Windspeed, a reed relay shorts pulses to black wire over 100 Ohms Hz/kt Red: Centre tap on the 360 degrees potentiometer signal level variates between 0-8 V in a 3-phase DC Green: +120 deg. tap on the 360 degrees potentiometer signal level variates between 0-8 V in a 3-phase DC Blue -120 deg. tap on the 360 degrees potentiometer signal level variates between 0-8 V in a 3-phase DC Yellow: Centre tap on the 360 close hauled potentiometer signal level variates NB! Whatever you do, DO NOT connect orange or black wires to any other colours not even for a check...!!!!!!!!
7
Loki Lokin korjaus tehtiin käyttämällä Erik Nordenswanin kehittämää PI rasberryn sovellusta, jossa Garmin navigaattorista otetaan nopeustieto ja muutetaan se analoogiseksi jännitteeksi käyttäen vanhaa B&G nopeusnäyttöä.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.