Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Vaikuttaminen palvelujen kehittymiseen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Vaikuttaminen palvelujen kehittymiseen"— Esityksen transkriptio:

1 Vaikuttaminen palvelujen kehittymiseen
Kolme kysymystä: Mitä palveluja käytät? Mikä ei toimi? Mitkä kolme asiaa muuttaisit palveluissamme? Osana asiakasprosessia Tehdään n.5:lle omalle asiakkaalle Tiimin muut työntekijät voivat tehdä samanaikaisesti omille asiakkailleen Aloitus - Asiakas ja työntekijä vastaanotolla ASIAKASMETRO Yksilökeskustelu - Työntekijä haastattelee asiakasta palvelukokemuksista Työntekijä tekee yhteenvetoa yksilöhaastatteluista Tieto Kokemustietoa kertyy – dokumentoidaan, voidaan käyttää kortteja apuna tiedon keruussa/dokumentoinnissa Tieto Analyysi RYHMÄ Kootaan ryhmä vapaaehtoisista asiakkaista ja työntekijöistä: Ryhmä tekee analyysin ja tiivistää 5-10 periaatetta palveluihin Tuote: Asiakkaat kouluttajina Pääperiaatteet Asiakkaat kouluttavat periaatteita henkilökunnalle Ryhmä voi tuottaa esim. kartan/visualisoinnin kootusta tiedosta - Luovat tavat viestiä ja vaikuttaa asiakastiedolla Asiakkaat osallistuvat tiimikokouksiin, joissa koottua tietoa käsitellään ja pohditaan yhdessä jatkotoimenpiteitä & kehittämisehdotuksia Tuote: Asiakastiedon kartta Tuote: tiimikokoukset PÄÄTEPYSÄKKI Johtoryhmä PÄÄTEPYSÄKKI PÄÄTEPYSÄKKI Vaikuttaminen palvelujen kehittymiseen

2 TORI ASIAKASMETRO ALOITA TÄSTÄ Keskusteluaukio Tuumala Koulutie
Aloituksessa pääset kirjaamaan tietoa asiakkaastasi Keskusteluaukio Tuumalassa pääset analysoimaan ja jäsentelemään asiakkaaltasi saadun tiedon Keskusteluaukiolla kirjaat asiakkaasi vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Mitä palveluja asiakas käyttää? Mikä ei toimi? Mitkä kolme asiaa hän muuttaisi palveluissamme? Erimuotoiset dokumentointitavat ovat mahdollisia. Pääset valitsemaan kuinka haluat kirjata vastaukset itse tai asiakkaasi kanssa Tuumala Tori on isoimmillekin ryhmille tarkoitettu tila. Torilla voitte yhdessä asiakkaasi kanssa suunnitella ryhmätoimintaa . Ryhmätapaamisissa tuotettu aineisto dokumentoidaan torille. Tässä vaiheessa tietoa on tarkoitus jakaa yhdessä ja luoda kollektiivista tietoa yksilötiedon pohjalta TORI Koulutie Koulutie- pysäkillä pääsette suunnittelemaan asiakkaiden kanssa koulutuksia Pääsette yhdessä miettimään kohderyhmää, paikkaa ja koulutusohjelmaa. Asiakkaat voivat tehdä tätä myös itsenäisesti omana ryhmänä. Retkisaarella asiakkaasi pääsevät käyttämään luovuuttaan tuottaessaan haluamansa lopputuotoksen Erilaisten keinojen käyttäminen on mahdollista; kirjallinen muoto, kuva, ääni, video, juliste, draama, jne. Retkisaari Tiimilässä on tarkoitus pohtia, mihin tiimiin asiakas/asiakkaat haluaisivat tulla puhumaan tuotetusta tiedosta. Mietitte tapaamisen ajankohtaa ja muita järjestelykysymyksiä Tiimilä PÄÄTEPYSÄKKI Johtoryhmä Päätepysäkillä pääset raportoimaan prosessia PÄÄTEPYSÄKKI PÄÄTEPYSÄKKI


Lataa ppt "Vaikuttaminen palvelujen kehittymiseen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google