Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

PERUSKOULUN TASO JA TASA-ARVO PISA-TULOSTEN VALOSSA

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "PERUSKOULUN TASO JA TASA-ARVO PISA-TULOSTEN VALOSSA"— Esityksen transkriptio:

1 PERUSKOULUN TASO JA TASA-ARVO PISA-TULOSTEN VALOSSA
Jouni Välijärvi, professori Jyväskylän yliopisto Koulutuksen tutkimuslaitos EDUCA-messut Helsinki

2

3 P-S-J-G: Peking, Shanghai, Jiangsu, Guangdong (Kiina)

4

5

6

7 P-S-J-G: Peking, Shanghai, Jiangsu, Guangdong (Kiina)

8 P-S-J-G: Peking, Shanghai, Jiangsu, Guangdong (Kiina)

9

10

11

12

13

14

15

16

17 YHTEENVETO Suomalaisnuoret ovat edelleen maailman parhaimmistoa luonnontieteiden osaamisessa ja lukutaidossa, matematiikassa OECD-maiden kärkijoukossa Luonnontieteissä heikkojen osaajien määrä kasvanut ja parhaiden osaajien taso laskenut Poikien suurempi pudotus näkyy heikkojen osaajien suurempana lisääntymisenä ja erinomaisten osaajien suurempana vähentymisenä Kotitaustan vaikutus kasvanut ja on OECD-maiden keskitasoa Alueiden sekä maaseutu- ja kaupunkikoulujen väliset erot ensi kertaa merkitseviä Kieliryhmien väliset erot tasoittuneet Kiinnostus luonnontieteisiin ja niihin liittyviin ammatteihin vähäistä

18 www.pisa.oecd.org http://www.minedu.fi/pisa http://ktl.jyu.fi/ktl/pisa
LISÄTIETOJA:


Lataa ppt "PERUSKOULUN TASO JA TASA-ARVO PISA-TULOSTEN VALOSSA"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google